Gå til innhold

Tips til hvordan klare å fungere under belastninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg opplever mye belastninger og bekymringer på en gang for tiden:

1. Jeg har problemer med noe som er skjedd i familien. 

2. Jeg har problemer med en eks som vil lage sak mot meg flere år etter kontakten ble brutt. Altså for noe bagatellmessig som han finner på. 

3. Jeg har problemer med at jeg er i et nytt forhold og har problemer med å klare å fungere i det grunnet de to punktene over. 

4. Jeg sliter på jobben med en sur sjef.

5. Jeg har for lav inntekt og sliter med å klare meg økonomisk.  

Jeg er rett og slett sliten og utbrent av alt dette. Og sliter ekstra med å fungere pga det. Sliter med angst og ser for meg alt jeg frykter i bilder pga dette. Har spurt legen om å få sykemelding eller hjelp til å håndtere situasjonene men han mener at jeg klarer det selv. Hva mener dere? Er det naturlig å føle at en trenger litt hjelp i en slik situasjon? Noen råd om hvordan jeg skal klare å fungere bra tross dette? 

Anonymkode: e9526...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger må man bare bite tenna sammen. Livet er kjipt i perioder. 

Jeg har slitt med MYE i hele mitt liv og tåler derfor veldig mye motgang før jeg ikke klarer meg. Har vært gjennom mer på 26 år enn de fleste gjør i løpet av et helt liv. Altså ulike vonde opplevelser, traumer og lidelser. 

I veldig pressede situasjoner hvor jeg har vært i livsfare så har følelsene mine koblet ut og jeg har vært rolig og rasjonell. Gjort det som skal til for å overleve. 

Vet ikke jeg. Skjønner du har det vanskelig, og kanskje psykolog kan være lurt, men det er sjeldent en sykemelding fungerer. Sykemeldt blir man ikke for å bli bra igjen. Man får det når det er så ille at man ikke er i stand til å fungere på jobb. Tror mange misforstår den litt. 

Jeg hadde fungert fint under de forhold du lever under, men alle har sin tålegrense og terskel. Akkurat som at noen har kondis til å løpe lenger enn andre fordi de har løpt mye. 

Jeg har vært gjennom veldig mye og selv om jeg nå er alvorlig psykisk syk så er jeg veldig psykisk sterk. Fordi jeg har bygget opp utholdenhet. 

Er derimot pingle når det gjelder fysisk smerte. 

 

Anonymkode: 157da...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger må man bare bite tenna sammen. Livet er kjipt i perioder. 

Jeg har slitt med MYE i hele mitt liv og tåler derfor veldig mye motgang før jeg ikke klarer meg. Har vært gjennom mer på 26 år enn de fleste gjør i løpet av et helt liv. Altså ulike vonde opplevelser, traumer og lidelser. 

I veldig pressede situasjoner hvor jeg har vært i livsfare så har følelsene mine koblet ut og jeg har vært rolig og rasjonell. Gjort det som skal til for å overleve. 

Vet ikke jeg. Skjønner du har det vanskelig, og kanskje psykolog kan være lurt, men det er sjeldent en sykemelding fungerer. Sykemeldt blir man ikke for å bli bra igjen. Man får det når det er så ille at man ikke er i stand til å fungere på jobb. Tror mange misforstår den litt. 

Jeg hadde fungert fint under de forhold du lever under, men alle har sin tålegrense og terskel. Akkurat som at noen har kondis til å løpe lenger enn andre fordi de har løpt mye. 

Jeg har vært gjennom veldig mye og selv om jeg nå er alvorlig psykisk syk så er jeg veldig psykisk sterk. Fordi jeg har bygget opp utholdenhet. 

Er derimot pingle når det gjelder fysisk smerte. 

 

Anonymkode: 157da...3c2

Jeg takler det som skjer i livet mitt dårlig men det hjelper at du forteller at du hadde taklet det uten å bli helt slått ut. Jeg føler meg veldig sliten men må forsøke å takle det. Må finne taktikker for det. 

Anonymkode: e9526...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler kurs i belastningsmestring/depresjonsmestring. Hør med psykisk helse i kommunen om de har slike kurs. Jeg tenker å gå på det neste gang de setter opp nytt. 

Anonymkode: c213c...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...