Gå til innhold

Kan min far fraskrive fra seg arv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden hadde jeg og min far en stygg krangel som endte med null kontakt. Da sa han at han skulle fraskrive seg arven slik så jeg og mine søsken IKKE skulle få en krone i arv. Jeg ble selvfølgelig veldig lei meg. Er dette lov?! Han har ikke vært så mye tilstede i livet til noen av oss fire bortsett fra storebroren våres. Pappa er gift med en kjerring som har barn fra før av. Alle er voksne. 

Kan noen svare meg på dette? 

Anonymkode: 1e7b1...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan ikke gjøre dere arveløse fra pliktarv, men han kan sørge for at det ikke er noe å arve. 

Anonymkode: 82b97...fae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten din får kan gjøre dette på er å sørge for at alt av verdier står på hans kone. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom din far fraskriver seg arv er det jo nettopp dere hans arvinger som får.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bekka79 skrev:

Eneste måten din får kan gjøre dette på er å sørge for at alt av verdier står på hans kone. 

Jeg vet at huset står i hennes navn. Det er det jeg vet..

Anonymkode: 1e7b1...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at huset står i hennes navn. Det er det jeg vet..

Anonymkode: 1e7b1...cd8

Dersom huset står i hennes navn får dere i hvert fall ingenting av det.

Anonymkode: 3989f...abe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du at faren din ikke vil arve noe fra sine fooreldre/deres besteforeldre slik at han selv eier minst mulig som dere kunne få i arv senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom huset står i hennes navn får dere i hvert fall ingenting av det.

Anonymkode: 3989f...abe

Men om de er gifte og har vært dette i flere år, eier man jo huset sammen, selv om det står på henne? 😊

Anonymkode: ef9d5...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men om de er gifte og har vært dette i flere år, eier man jo huset sammen, selv om det står på henne? 😊

Anonymkode: ef9d5...594

Ikke hvis de har kontrakt på noe annet.

Anonymkode: 527e1...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om de er gifte og har vært dette i flere år, eier man jo huset sammen, selv om det står på henne? 😊

Anonymkode: ef9d5...594

Nei, hun kan ha særeie

Anonymkode: 0f229...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lei deg fordi han ikke ønsker at dere skal arve ham men ikke lei deg fordi dere ikke har kontakt?

Du minner meg om datteren til stefaren min som ikke hadde kontakt med sin far og som ikke kom i begravelsen men som ringte og etterspurte arv. Det var ingen arv fordi alt sto på min mor og personlige ting etter min stefar ville ikke datteren ha fordi hun mente han var en forferdelig person. Min mor har fremdeles kasser med bilder av de sammen og brev og kort og gaver fra hun. Men datter vil kun ha penger. Min mor hadde gjerne gitt henne en rettfer del av pengene om hun hadde ønsket de personlige tingene. Min stefar var en hyggelig, raus og varm person men hun hatet han fordi foreldrene ble skilt da hun var 8. 

Anonymkode: bf781...761

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...