Gå til innhold

Mobil og overfakturering - hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte mobilabonnement og det er noe jeg ikke helt forstår med det som kalles overfakturering. Se her:

"Tom for data? Oppgrader datapakken, eller surf videre. Uten oppgradering vil hastigheten gå ned, men prisen forbli uendret."

Hva vil dette egentlig si? At når du har brukt opp den inkluderte dataen, så kan du surfe gratis resten av måneden, bare med tregere hastighet? Prisen forblir uendret, står det, men hvilken pris? Månedsprisen eller prisen for å bruke data? For prisen for data står det ingenting om.

Dette gjelder altså Ice Net, så om noen har vet akkurat hvordan dette fungerer hadde det vært flott.

Anonymkode: d751e...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva prisen er avhenger av hvilket abonnement du bruker. Det vanlige i dag er å velge et abonnement, og ikke å betale for data avhengig av hvor mye en konkret bruker. Så du kan f.eks. kjøpe et abonnement med 2 GB. Når du har brukt opp det, så vil du med Ice ikke måtte betale noe mer om du havner på internett etter å ha gått tom - hastigheten går ned. Men i realiteten går hastigheten såpass mye ned at du vil ikke klare å surfe på den hastigheten som du får gratis, så det er litt meningsløst. Men du slipper i alle fall å være redd for at du får en ekstraregning for data.

Anonymkode: 14233...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...