Gå til innhold

Katten mister halsbåndet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en liten pus som hele tiden mister halsbåndet sitt. Jeg er evig takknemelig for selvutløseren, men jeg vil gjerne ha halsbånd med bjelle på henne, slik at hun ikke fanger fugl og folk kan ringe meg om de finner henne om hun skulle rote seg bort eller bli påkjørt eller lignende.

Hvor får man kjøpt disse billigst mulig?

Hva gjør dere hvis dere finner halsbånd med navn og nummer?

Tips?

Anonymkode: b3443...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp det på dyrebutikker. Hvis du finner et halsbånd med navn om nummer så kan du ringe eller sende sms til det nr, eller legge det i postkassa til eierne, hvis det står adresse på det. 

Når det er sagt er det delte meninger mellom dyreklinikker og dyrebutikker ift om navn på pus bør skrives i halsbåndet eller ikke. Jeg for min del gjør som dyrebutikkene anbefaler; skriver kun adresse og tlfnr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp i bulk fra eBay feks

Anonymkode: 91475...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Millimani said:

Kjøp det på dyrebutikker. Hvis du finner et halsbånd med navn om nummer så kan du ringe eller sende sms til det nr, eller legge det i postkassa til eierne, hvis det står adresse på det. 

Når det er sagt er det delte meninger mellom dyreklinikker og dyrebutikker ift om navn på pus bør skrives i halsbåndet eller ikke. Jeg for min del gjør som dyrebutikkene anbefaler; skriver kun adresse og tlfnr. 

Hvorfor skal man ikke skrive navn?

Anonymkode: 91475...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til halsbånd kan chipping være lurt. Om katten ofte mister/drar det av selv om den skulle forsvinne vil chippe være der, og katten har større sjengse for å finne veien hjem :) mange som er blitt mer og mer vandt med at man også sjekker chip hos katter og ikke bare hunder. Koster litt men er også en engangsutgift. Chippen overlever ofte også påkjørsler, mens et halsbånd kanskje ikke gjør det. 

Bare et tips. Men har ikke noe annet tips desverre. Det finnes kattee som drar av halsbåndet selv for de nekter å gå med det, og de fleste eiere jeg ver om gir opp etter å ha gått gjennom en del.  

Anonymkode: 7dcc9...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man ikke skrive navn?

Anonymkode: 91475...a92

Fordi det kan medføre at noen som finner katten med navn i halsbåndet lokker den til seg, tar den med seg hjem, evt kjøper et nytt halsbånd til den...og lyver på seg at de har henta den hos dyrebeskyttelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HanenIFlokken
2 minutter siden, Millimani skrev:

Fordi det kan medføre at noen som finner katten med navn i halsbåndet lokker den til seg, tar den med seg hjem, evt kjøper et nytt halsbånd til den...og lyver på seg at de har henta den hos dyrebeskyttelsen. 

Det kan de vel gjøre uavhengig om det står navn vel? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Millimani said:

Fordi det kan medføre at noen som finner katten med navn i halsbåndet lokker den til seg, tar den med seg hjem, evt kjøper et nytt halsbånd til den...og lyver på seg at de har henta den hos dyrebeskyttelsen. 

Dersom katten har kommet så nær dem at de kan ta på halsbåndet for å se etter navn, så har det da vel ingenting å si hvorvidt det står navn der eller ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, HanenIFlokken said:

Det kan de vel gjøre uavhengig om det står navn vel? :klo:

22 hours ago, opprørsk said:

Dersom katten har kommet så nær dem at de kan ta på halsbåndet for å se etter navn, så har det da vel ingenting å si hvorvidt det står navn der eller ikke...

 

Ja og nei. Jeg tenkte faktisk på det etter at jeg posta det forrige svaret mitt, men jeg lot det stå :fnise: ikke godt å vite hva som er riktig og ikke riktig, man bør vel bare gjøre det man selv mener er best....ikke alle katter som har navn heller :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken
2 timer siden, Millimani skrev:

 

Ja og nei. Jeg tenkte faktisk på det etter at jeg posta det forrige svaret mitt, men jeg lot det stå :fnise: ikke godt å vite hva som er riktig og ikke riktig, man bør vel bare gjøre det man selv mener er best....ikke alle katter som har navn heller :P 

Jeg kattenapper uavhengig om de har halsbånd med navn eller ikke ijaffal 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...