Gå til innhold

Spørsmål om p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har brukt p-piller i mange år. Og de siste to årene har jeg brukt Diane, og sist gang jeg var for å kjøpe det tok jeg billigversjonen Zyrona. Første pille av denne igår, begynte å blø idag. 

Jeg har lett etter svar på dette spørsmålet her inne, men finner ingen. Er det noen av dere som har opplevd å begynne å blø/andre bivirkninger av å bruke billigversjonen av p-pillene deres? Det skal vel inneholde det samme, men er veldig usikker nå, da jeg aldri har begynt å blø på Diane før uten å ha vondt først.

Håper på svar!

Anonymkode: 4c62a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reputation

Hvis du har hoppet over pillefri uke flere ganger på rad så kan du oppleve småblødning. Fullfør den 3 måneders pakken, og hvis det fortsetter så ville jeg bare byttet tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reputation skrev:

Hvis du har hoppet over pillefri uke flere ganger på rad så kan du oppleve småblødning. Fullfør den 3 måneders pakken, og hvis det fortsetter så ville jeg bare byttet tilbake. 

Du skjønner at jeg har i disse årene hoppet over så jeg bare har hatt «mensen»(bortfallsblødning) hver tredje mnd, uten problem. Det er bare en mnd siden sist jeg hadde det. Derfor dette er ekstra rart 😦 TS

Anonymkode: 4c62a...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skal i utgangspunktet ikke begynne å blø på det generiske alternativet (zyrona). de inneholder forskjellige hjelpe/bindestoffer men det skal ikke gi slike "bivirkninger". Tror problemet kan ligge hvis du har hoppet over mensen, ikke tatt pillen til samme tid hver dag e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at jeg har i disse årene hoppet over så jeg bare har hatt «mensen»(bortfallsblødning) hver tredje mnd, uten problem. Det er bare en mnd siden sist jeg hadde det. Derfor dette er ekstra rart 😦 TS

Anonymkode: 4c62a...640

Det er nok helt tilfeldig. Hvis det fortsetter de neste månedene også så bytter du tilbake. 

Alternativene inneholder det samme, så det er ikke så lett å skylde på pillene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...