Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden vikar på et sted der jeg har vært vikar i fjor, pga alvorlig sykdom hos en av kollegene der. Jobben er mistrøstig, kjedelig og jeg ser ikke fram til å gå på jobb når det gjelder jobben, når det gjelder de som jobber der, er det helt fantastisk, kjemegreie folk som virkelig setter pris på at jeg er der og som er flinke til å si det.

Så har det seg sånn at jeg fikk et 4 måneders vikariat en annen plass, der skal de nå lyse ut en 60 % stilling, med veldig greie arbeidsoppgaver. Jeg er egentllig avhengig av 100%, men i og med at jeg har vært arbeidsledig en stund, kan jeg liksom ikke la være å søke, her har de bedt meg om å søke stillngen. (Her var miljøet dårlig, mange damer på en plass, med klikker, baksnakkelse etc.) trivdes ikke helt her bortsett fra arbeidsoppgavene.

Det arbeidsoppgavene er dødskjedelige, kan det på sikt endre seg og bli mer interessante oppgaver, men ingen kan si når dette vil skje, jeg er nokså sikker på at jeg får jobb her, men må kanskje jobbe en lang tid med en jobb jeg ikke trives i, men derimot trives med de jeg jobber med. Dette er en 100% stilling.

Hva ville dere gjort. Skikkelig innvikla sikkert, men håper dere forstår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår svært godt. Er i en lignende situasjon selv. Bare at min jobb er allerede fast. Jeg trives godt med kollegene mine, men holder altså på å kjede meg i hjel. Stort sett totalt intetsigende arbeidsoppgaver, og jeg har en utdannelse jeg overhodet ikke får brukt. :-? Må ærlig innrømme at jeg leser stillingsannonser ja. Problemet er bare at jeg i de siste årene har vært i så mye omstillingsprosesser og arbeidssøksprosesser, så jeg er litt lei og umotivert. Derfor har jeg vel bestemt meg for å gi dette en sjanse, selv om det heller ikke er noen utsikter til mer spennende oppgaver i firmaet. :-? Føler jeg trenger å orientere meg litt og tenke igjennom hva jeg egentlig vil. I tillegg prøver mannen min og jeg å få barn, og da er det jo greit å vite hva man har sånn jobbmessig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg nok gått for den stillingen med de hyggelige kollegene. Arbeidsmiljø har svært mye å si. Jeg har heller kjedelige oppgaver og greie kolleger, enn spennende oppgaver og utrivelige kolleger. I min siste stilling, som var et vikariat, hadde jeg veldig spennende oppgaver. Men jobbet for en kollega som var helt pyton. Grudde meg rett og slett til å gå på jobb. Vi tilbringer såpass mye tid på jobb at arbeidsmiljø er alfa og omega. Lykke til med valget!

Gjest Dreyer.
Skrevet

Enig med Lia. På stedet med de hyggelige kollegene har du 100% jobb etter som jeg skjønte, pluss mulighet for å få endret stillingsinnhold med tiden.

Jeg hadde helt klart valgt arbeidsmiljø framfor en 60% stilling med spennende oppgaver blant skravlekjerringer.

Såfremt ikke de spennende oppgavene var så spennende at de kunne være et springbrett til en bedre jobb om kort tid.

Men selvfølgelig sender du søknad, du har jo ikke fast der du er nå.

Skrevet

Tusen takk for svar... ja, jeg tror jeg går for den nitriste jobben og håper på å få utvikle der etterhvert.

Jeg søker på 60% stillingen, går jo an å avslutte der, det er ut 2006 i første omgang.

Får ta avgjørelsen hvis jeg får tilbud, har jo ikke fått det enda, men det går nok mot det, etter som jeg har jobbet begge steder og fått gode tilbakemeldinger.

Skal bli godt å få ta en avgjøresle, usikkerhet er ikke bra i lengde. Takk igjen! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...