Gå til innhold

Egne tanker etter fyllearrest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i loven, kjenner den ut og inn, og ville brukt den for alt den var vært hvis en polititjenestemann oppsøkte trøbbel med meg og fremprovoserte «klammeri». Der og da ville jeg spilt med på notene, men i ettertid hadde jeg ikke latt saken ligge. Hva du legger i sånne som meg er det bare du som vet, men jeg dekker neppe de lovpålagte kriteriene for «å bli fulgt nøye med på». Det norske folk har ikke, som du sier, noen kontrakt med politiet, og det norske folk er heller ikke spesielt homogent, men svært multikulturelt og fullt av diversitet, i en slik grad at det nesten blir meningsløst å snakke om et norsk folk overhode, men jeg ser du tendenserer mot generalisering og fordommer og at du har en litt annen virkelighetsforståelse enn meg. En del politifolk oppfører seg faktisk pubertalt og oppsøker trøbbel, det har jeg sett med egne øyne. Og hvorfor skulle ikke det være tilfelle? De er helt vanlige mennesker. Kom deg ut av fantasiverdenen din.

Anonymkode: 62ab3...89f

Nei men da så.🙄 Så fordi vi er pionerer i verden (innen for dette) betyr det at jeg skal kunne måtte bli diskriminert av staten... Si det samme som du skriver om/til leger og psykologer; "de er bare mennesker".

Endret av lille humla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, politiet har da andre ting å gjøre enn å provosere stakkars deg som var brisen og sint. Du kan ikke være seriøs?

Som oftest får man en sjanse når politet tar kontakt. Alt over dette fører til flere ubehageligeter og slik bør det være bare for skremme andre fra å oppføre seg om en total jævla dust for politiet. Dette uansett hva som skjer i privatlivet.

 

Anonymkode: 508d4...0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man bare utifra valget om å bli politi kan lese en del komplekser, det er et ufravikelig paradoks. Egentlig burde de som absolutt ikke ville vært politi være det, men det ville jo ikke latt seg gjennomføre i praksis.

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at man bare utifra valget om å bli politi kan lese en del komplekser, det er et ufravikelig paradoks. Egentlig burde de som absolutt ikke ville vært politi være det, men det ville jo ikke latt seg gjennomføre i praksis.

Anonymkode: 62ab3...89f

Så i følge deg så er det ingen "normale" mennesker som faktisk ønsker å jobbe i Politiet, og hvis man velger/ønsker det så er det noe i veien med dem?

Det sier vel egentlig mest om hva som er i veien med DEG.....

Anonymkode: 0d472...89a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den grad jeg har hatt med politiet å gjøre, gjennom jobb, opptrer de alltid empatisk overfor folk. Dersom noen hisser seg opp, bli de strengere i stemmen, men forsøker å snakke vedkommende til rette. En beruset person som i tillegg har hatt noe akutt personlig å stri med, har neppe den største selvinnsikten, ihvertfall ikke i øyeblikket, men heller ikke etterpå.

Anonymkode: 69258...edc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så i følge deg så er det ingen "normale" mennesker som faktisk ønsker å jobbe i Politiet, og hvis man velger/ønsker det så er det noe i veien med dem?

Det sier vel egentlig mest om hva som er i veien med DEG.....

Anonymkode: 0d472...89a

Ingen med en sunn psyke nei. Hva mener du det sier om meg? :)

Anonymkode: 62ab3...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal svare ordentlig når politiet spør. Det er jobben deres

Anonymkode: b3615...173

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, shab skrev:

opplever at politet kan være provoserende ovenfor folk ute på byen. De har sikkert god grunn til dette da. Men ikke alle er fulle, og noen vil faktisk bare hjelpe. 

Men det har skjedd en gang at jeg har vært vitne til at en fyr ble slått ned, uprovosert. Politiet pågriper begge to. Jeg prøver, rolig, og fortelle dem at det kun var den ene som slo. Jeg sier vel ordrett: Unnskyld, men jeg så at det var han ene som bare løp bort å slo til ham...

Jeg hadde drukket kun to øl. Politiet roper til meg: IKKE BLAND DEG INN. GÅ VEKK HERFRA. 

 

jeg bare... hva?? synes de overreagerer mye, og ønsker få frem reaksjoner hos folk.

Seriøst? Du blander deg inn i en arrestasjon utført av politiet, også blir du fornærmet over at "de ikke vil ha hjelpen din"? God dag mann økseskaft liksom. Jeg mener, hva i huleste forventet du at skulle skje?

Selvfølgelig hadde du bare drukket "to øl".. Hallo, ingen fulle folk hadde blandet seg inn i politiets business. Det er kun etter 1/7 av en halvliter tydeligvis. TS var jo heller ikke full. Kan ikke noen bare ringe Sherlock Holmes, fordi vi har en del fuckings mysterier her.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Du blander deg inn i en arrestasjon utført av politiet, også blir du fornærmet over at "de ikke vil ha hjelpen din"? God dag mann økseskaft liksom. Jeg mener, hva i huleste forventet du at skulle skje?

Selvfølgelig hadde du bare drukket "to øl".. Hallo, ingen fulle folk hadde blandet seg inn i politiets business. Det er kun etter 1/7 av en halvliter tydeligvis. TS var jo heller ikke full. Kan ikke noen bare ringe Sherlock Holmes, fordi vi har en del fuckings mysterier her.

Anonymkode: 36753...979

Haha, hvorfor er du så provosert da? 

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hvorfor er du så provosert da? 

Anonymkode: 62ab3...89f

Tro meg, jeg er mer oppgitt enn provosert. Mitt forslag er å gi folk minst 30 år i fengsel hvis dere blir tatt for å røyke hasj f.eks. Så skal vi se hvem som ler da. Husk, Norge er et demokrati, ikke en republikk. Hvis vi bestemmer oss for å gå etter noen, så gjør vi det. 

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, jeg er mer oppgitt enn provosert. Mitt forslag er å gi folk minst 30 år i fengsel hvis dere blir tatt for å røyke hasj f.eks. Så skal vi se hvem som ler da. Husk, Norge er et demokrati, ikke en republikk. Hvis vi bestemmer oss for å gå etter noen, så gjør vi det. 

Anonymkode: 36753...979

Godt forslag. Hva ned å halshugge folk som drikker kaffe? 

Anonymkode: 62ab3...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt forslag. Hva ned å halshugge folk som drikker kaffe? 

Anonymkode: 62ab3...89f

Eller enda bedre. Bare start å respektere politiet som at livet ditt avhenger av det hver eneste fuckings gang? 

Jeg bare sier det. 2018, for mye kjærlighet, for lite disiplin.

Anonymkode: 36753...979

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎19‎.‎07‎.‎2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

De sendte meg først til legevakten, for å få snakket med en lege, og vurdering av henvendelse til psykolog - og deretter ville de ikke kjøre meg hjem, og derfor fikk jeg plass på fyllearresten "for å sove av meg rusen".

Jeg sa jeg ikke ville være der. Og når jeg ringte på ringeklokken inne på cellen for å få tak i vakten, fortsatte den å ringe i en halvtime uten at jeg fikk noe respons. De kom aldri inn og sjekket hvordan det gikk med meg. Fikk knapt sove på den harde madrassen, og fikk ikke forlate cellen før det hadde gått 6-7 timer, selv om de sa til meg på forhånd at jeg bare skulle være der et par timer. 

Jeg anser meg som en relativt fornuftig person, men jeg føler verken skam eller anger i dag for hendelsen. Enkelt og greit bare sinne. Hadde aldri trodd at det norske politiet kunne behandle mennesker så dårlig. 

Noen tanker eller erfaringer rundt akkurat dette?

Anonymkode: 3f46e...682

Du motsatte deg (i hvert fall verbalt) arrestasjon. Dette er et alvorlig lovbrudd som kan føre til fengselsstraff. Det er merkelig at politiet ikke anmeldte deg for dette.

Anonymkode: 60fa0...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, TS: Politiet er der der for å holde orden i samfunnet, ikke for å være mora di som bærer over med all slags oppførsel fra deg. Du er ikke sentrum i verden, det er faktisk andre folk der ute også, og når du ikke tar hensyn til dem, må du bare regne med at f.eks. politiet kommer for å snakke deg til rette. Du tåler visst dårlig at noen gjør dét.

Siden du tydeligvis trenger at noen skal sympatisere med hvordan du har det på privaten, får du finne på noe mer konstruktivt enn å gå ut på byen, drikke deg full, og forvente at andre skal være psykolog for deg. Skaff deg en psykolog på dagtid istedet.

Og de der rasisme/nazisme-beskyldningene dine kan du pakke et visst sted. Sånn som du ordlegger deg her, skjønner jeg godt at du ble too much i full tilstand.

Anonymkode: a5d28...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de aller fleste politifolk er flinke og reale mennesker. Men i politiet, som andre yrker, finnes det folk som ikke akkurat er flinke, snille, hyggelige eller burde utføre jobben de er satt til. Jeg har selv sett eksempler på dette, gjerne yngre nyutdannede politimenn som er flinke til å provosere. Mulig de er usikre fordi de er ferske i jobben. Men å si at det ikke finnes politimenn som oppfører seg slik, blir for dumt. De fleste gjør ikke det, men noen gjør det. 

Anonymkode: 6be65...7f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hva mener dere med at "politiet provoserer"?

Jeg ser at denne påstanden blir fransatt igjen og igjen her i tråden - uten at noen forteller hva provokasjonene går ut på.

Anonymkode: a5d28...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har ikke telling på antall ganger på glattcelle. Det har alltid vært en grunn til det. De ønsker ikke å ta folk inn dit. De har i hvert fall ikke ønsket det med meg. Noen ganger har de fått meg tvangsinnlagt. Noen ganger har det vært for bæring av noe ulovlig på offentlig sted og mange ganger har jeg vært overstadig beruset og ute av kontroll på grunn av psykisk sykdom som forsterkes. Akkurat det er lenge siden nå, men jeg kunne fremprovosere å havne på fyllearresten fordi jeg hadde så angst og redsel for å dra hjem at det faktisk for meg var bedre. Så rart det enn må høres ut. 

Lang periode med enten politi eller ambulanse en til to ganger i uken. Det var en vond tid. Planla i grunn aldri å bli kjendis for politiet, men sånn er det altså. Jeg ble så syk at jeg mistet fullstendig kontroll over meg selv. Alt handlet om å unngå å være hjemme. Alene. Redd og fortvilet. Skulle ønske det ikke var blitt slik, men dessverre. Sånn er det. 

Så med tanke på min erfaring med politiet så er ikke det noe de gjør med mindre det er grunn til det. Har aldri havnet der uten grunn.

Hilsen "svært erfaren" glattcellegjest. 

Anonymkode: d6520...ff5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har altså tatt seg av denne fyren, de har dratt på legevakta med ham slik at han ble vurdert av lege, og så latt ham sove ut rusen trygt på cella noen få timer. Der blir han overvåket både av kamera og ved at politiet sjekker regelmessig.

Huff, så fæle politiet er...

Anonymkode: de264...d26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det enkelte opplever som "provoserende", er at det kommer noen og setter grenser.

Du var i ubalanse, ble full, og oppførte deg deretter, andre reagerte på det.

Ta til dere lærdommen og bli voksne, for søren!

@ AB d6520...ff5: :hug:

Anonymkode: a5d28...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...