Gå til innhold

Sjekk av føflekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som sjekker føflekker; gjør dere dette hos fastlegen? 

Eller er dere andre steder? Hvor? 

Hva betaler dere? 

Anonymkode: 142d8...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan lett bestille time hos fastlegen, ja. Jeg gjorde det med en føflekk og fikk fjernet den med en gang. Om legen ser der er flere som må fjernes, så setter han/ hun opp en ny time der alle tas. Det er ikke noe stress. Husker jeg følte det virket litt merkelig å gå til fastlegen for føflekk, men det gikk helt fint.

Vær obs på at om du må fjerne må du kanskje vente et pr dager med å dusje og du må unngå få sol på sårene de første månedene etter fjerning. Du får sannsynligvis vannfast plaster så du kan dusje etter 2-3 dager med plasteret på. (Kanskje før, men jeg ventet for sikkerhets skyld. Jeg tok av plasteret etter ca 5 dager og luftet sårene frem til den 10-ende dagen der jeg fjernet sting). Men du kan ha på plasteret helt frem til du skal fjerne stingene om du synes det er best, kommer litt an på hvor på kroppen de er og hvor utsatt de er for at klær drar i dem e.l. Jeg hadde ferie, så jeg gikk lettkledd hjemme den perioden. Hvor lenge du må vente med å ta stingene kommer an på hvor føflekken er og hvor raskt det gror, men 7-12 dager er normalt og du kan møte opp på legekontoret der en sykepleier fjerner de, trenger ikke time for det)

Er muligens noen fastleger som ikke fjerner, men da henviser de deg så det er ikke noe problem. 

Så jeg forstår at du kan føle deg usikker for å gå til fastlegen med føflekk, men det er altså helt normalt og helt ok. Noen ganger føles det som om man ikke har "lov" å gå til legen med mindre blodet spruter ut av foten eller lignende, men tenker mange av pasientene legene ser hver dag viser seg å ha problemer som er enkle å fikse eller som viste seg å være normale kroppsfunksjoner

Anonymkode: f3d3b...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...