Gå til innhold

Vedtak om bostøtte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som mangler nytt vedtak for bostøtte for i morgen? Har lest at det dkal bli endringer, kan bostøtten bli forsinket denne mnd?

Anonymkode: f1242...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fikk jeg i går. Pengene kommer i morgen. Vedtak for april og mai har jeg ikke fått noe skriv om på min side i husbanken, selv om jeg fikk beskjed på digipost og fikk utbetalt.

Anonymkode: 98803...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt vedtak?
Enste som sto nytt hos meg, er at jeg har gått ned 200 kr, veldig rart da jeg har aldri gått ned før... andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 024f6...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått vedtak i det hele tatt, hverken på husbanken, digipost eller mail.

Anonymkode: f1242...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytt vedtak?
Enste som sto nytt hos meg, er at jeg har gått ned 200 kr, veldig rart da jeg har aldri gått ned før... andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 024f6...e12

Har du uføretrygd? Utbetalingen min for juni er blitt redusert med samme sum som etterbetaling fra nav. Regner med det blir regnet høyere når juli utbetaling kommer i august.

Anonymkode: 98803...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fått vedtak i det hele tatt, hverken på husbanken, digipost eller mail.

Anonymkode: f1242...037

Noen ganger får jeg ikke før den 20 eller etter den 20 også. Men pengene er alltid inne den 20.

Anonymkode: 98803...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger får jeg ikke før den 20 eller etter den 20 også. Men pengene er alltid inne den 20.

Anonymkode: 98803...183

Håper det er tilfelle :)

Anonymkode: f1242...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nytt vedtak?
Enste som sto nytt hos meg, er at jeg har gått ned 200 kr, veldig rart da jeg har aldri gått ned før... andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 024f6...e12

Jeg sjekket nettopp og får 300kr mindre nå enn jeg vanligvis gjør. Men siden det var null skatt på aap i juni hadde jeg litt høyere inntekt, så det er nok derfor vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Live88 skrev:

Jeg sjekket nettopp og får 300kr mindre nå enn jeg vanligvis gjør. Men siden det var null skatt på aap i juni hadde jeg litt høyere inntekt, så det er nok derfor vil jeg tro.

Bostøtte beregnes fra brutto inntekt så det har ingenting å si hva du får utbetalt netto. Om du har stønad fra NAV som har gått litt opp pga G regulering i mai er nok dette årsaken til endret beløp. 

Anonymkode: 2f5db...2e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du uføretrygd? Utbetalingen min for juni er blitt redusert med samme sum som etterbetaling fra nav. Regner med det blir regnet høyere når juli utbetaling kommer i august.

Anonymkode: 98803...183

Nei men jeg har aap minstesats... Kanskje det som har skjedd? Fikk etterbetalt 267 i juni. Bostøtten er 211 kr mindre enn før. Så det stemmer kanskje da?

Anonymkode: 024f6...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Live88 skrev:

Jeg sjekket nettopp og får 300kr mindre nå enn jeg vanligvis gjør. Men siden det var null skatt på aap i juni hadde jeg litt høyere inntekt, så det er nok derfor vil jeg tro.

Da må det være som AB sier, at det er den etterbetalingen vi fikk i juni, for da satsene gikk opp i Mai som har gjort det.
Det henger ikke på greip at bostøtten plutselig skal gå nedover. Da priser på mat og bolig går opp hvert år, også trygden. 

Anonymkode: 024f6...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pleier dere å få utbetalt? Når på dagen?

Anonymkode: f1242...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når pleier dere å få utbetalt? Når på dagen?

Anonymkode: f1242...037

usikker.. men hos meg så har det allerede kommet inne før 11. 

Anonymkode: 024f6...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må det være som AB sier, at det er den etterbetalingen vi fikk i juni, for da satsene gikk opp i Mai som har gjort det.
Det henger ikke på greip at bostøtten plutselig skal gå nedover. Da priser på mat og bolig går opp hvert år, også trygden. 

Anonymkode: 024f6...e12

Ja, det er nok sånn!

Nei, det henger ikke på greip i det hele tatt! Før den nye regelen kom for to år siden eller noe sånt, hadde jeg over 3000kr i bostøtte, nå har jeg tydeligvis bare 1700kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Nytt vedtak?
Enste som sto nytt hos meg, er at jeg har gått ned 200 kr, veldig rart da jeg har aldri gått ned før... andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 024f6...e12

 

På 19.7.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Nytt vedtak?
Enste som sto nytt hos meg, er at jeg har gått ned 200 kr, veldig rart da jeg har aldri gått ned før... andre som har opplevd dette? 

Anonymkode: 024f6...e12

Jeg gikk opp 100

Anonymkode: a31e0...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Live88 skrev:

Ja, det er nok sånn!

Nei, det henger ikke på greip i det hele tatt! Før den nye regelen kom for to år siden eller noe sånt, hadde jeg over 3000kr i bostøtte, nå har jeg tydeligvis bare 1700kr.

Da har du nok mer bruttolønn. 

Anonymkode: 699b6...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Da har du nok mer bruttolønn. 

Anonymkode: 699b6...07f

Hæ? Nei. Samme skjedde med meg. Jeg har ikke fått mer i støtte fra nav, men får likevel mindre bostøtte nå.

Anonymkode: 88eaf...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Nei. Samme skjedde med meg. Jeg har ikke fått mer i støtte fra nav, men får likevel mindre bostøtte nå.

Anonymkode: 88eaf...20e

Støtten økte noe i mai når grunnbeløpet ble oppjustert! Jeg sjekket nå og får ca 500kr mer i måneden (aap)

Anonymkode: ca875...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtten økte noe i mai når grunnbeløpet ble oppjustert! Jeg sjekket nå og får ca 500kr mer i måneden (aap)

Anonymkode: ca875...f78

Men støtten har jo gått opp hvert år, og også bostøtten. Veldig rart at den plutselig faller i år. 

for selv om at støtten går opp, så går jo alt annet opp også. Leie, strøm og mat! Det er jo nettopp derfor trygden går opp. 

Anonymkode: 024f6...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...