Gå til innhold

Nordmarka - hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg synes nesten at dette er litt flaut å spørre om, for jeg føler at dette er noe ”alle” burde kunne, haha. 

Jeg får besøk av pappa og kona snart. Pappa har vært i Norge utallige ganger, men kona har aldri vært her... jeg har veldig lyst til å få vist frem den fantastiske naturen Norge har å by på - men pappa er i veldig dårlig form. Noe som setter en del grenser. 

Jeg bor litt utenfor Oslo i retning Moss, og vil gjerne ta de med til Nordmarka - men jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal gå frem. Hvor kjører man? Hvor parkerer vi? Finnes det kafeer? Er det noen steder med veldig bra utsikt?? Jeg trenger hjelp! 

Pga pappa så må vi kjøre, og det må være steder vi kan sette oss ned og ta oss noe å spise/drikke/slappe av litt. Det må være stier som er enkle å gå på. 

Har noen tips til et fint område, med fin utsikt og en liten tur-runde i skogen? Med mulighet for å spise lunsj?

 

Takker og bukker for all hjelp!!:)

Anonymkode: 57b93...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det slik at dere ikke skal gå særlig langt? Isåfall så velger du de typiske stedene som Holmenkollen og Ekeberg. Det kan du parkere og spise med kjempefin utsikt. Det er jo litt finere restauranter der, men man kan også bare ta en kaffe.

Kan dere gå litt så anbefaler jeg Vettakollen. Google tur til vettakollen, så finner du det. Du kan parkere forskjellige steder, men selv har jeg alltid bare tatt t banen dit. Ikke kafe der men veldig fin utsikt. 

Skal dere gå lenger så er det jo massevis av kafeer i marka f eks Ullevålseter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holmenkollen / Frognerseteren restaurant er nevnt og det er jo et fint sted hvis dere skal se og ikke gå noe særlig. 

Ekeberg rest. likeså .  Begge de stedene sal det være ok å parkere nærme. 

Hvis dere kan gå litt så kan dere dra til Sognsvann og gå rundt vannet - litt over 3 km og helt flatt. Kun enkel kiosk - ikke rest. 

Ellers har dere frognerparken , bygdøy - litt usikker med parkering der. 

Dere kan også dra med båt ut til en av øyene - hvertfall på hovedøya er det vel servering.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er veldig dårlig form? Dårlig kondis, eller 80 år og skrøpelig?

Anonymkode: 18db1...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk svar dere!! 

 

Å gå rundt sognsvann og evt gå til Vettakollen så veldig bra ut - fullt mulig at vi prøver oss på det:) 

Anonymkode: 57b93...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...