Gå til innhold

Medisinere seg for angst?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde angstanfall tidligere i dag som varte rundt en time. Jeg hadde angst for et år siden også, men så roa det seg ned og nå har den kommet for fult igjen. Den er mye verre nå en før. Jeg sliter med søvn, kvalme, magen, hjertebank. Det hele dreier seg om dødsangst katastrofetanker og tvangstanker. Jeg er egentlig i mot medisinering mot angst, men nå vurderer jeg å medisinere meg. 

Vil ikke medisinering utsette problemet mitt?  Har noen erfaring med det?

Anonymkode: 0c1b0...4cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt å ikke medisinere meg med benzodiapiner iallefall, du vil få mer angst når du må slutte med de- så det er å utsette problemet. Det finnes ingen quix-fix mot angst, det finnes mange behandlingsmetoder som har bevist bedre effekt enn medisiner. Medisiner bør være siste utvei, en nødløsning for å ta toppene av den værste angsten en sjelden gang. Min mening da og jeg er ikke helsepersonell. 

Anonymkode: 6e809...276

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde angstanfall tidligere i dag som varte rundt en time. Jeg hadde angst for et år siden også, men så roa det seg ned og nå har den kommet for fult igjen. Den er mye verre nå en før. Jeg sliter med søvn, kvalme, magen, hjertebank. Det hele dreier seg om dødsangst katastrofetanker og tvangstanker. Jeg er egentlig i mot medisinering mot angst, men nå vurderer jeg å medisinere meg. 

Vil ikke medisinering utsette problemet mitt?  Har noen erfaring med det?

Anonymkode: 0c1b0...4cd

Du må gå til psykolog og finne ut hva som er årsaken til anfallene dine. Jeg fikk akutt panikkangst med sterke anfall, og gikk sånn i ca 4 mnd (trodde konstant jeg skulle dø av alt fra hjertestans til at spiserøret skulle sprekke) før jeg dro til psykolog og fikk nøstet opp i årsaken(e). Det var også godt å få god forklaring på hvorfor kroppen gjør som den gjør under anfall. Hun anbefalte meg ikke medisin, i motsetning til legen som gjerne ville gi meg cipralex. Jeg takket nei, og har enda anfall fra tid til annen, som varierer i styrke og lengde, men livskvaliteten er uansett 90% bedre. Men det er mulig medisinering er riktig for nettopp deg, dette må du diskutere med lege og psykolog. 

Har tatt valium noen få ganger og merker hvor mye bedre jeg har det da, tør ikke ta det mer pga det. 

Anonymkode: f663f...dfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde akkurat dét samme. Dro til legen og fikk cipralex som hjelper mot angst og depresjon. Gått på i 4 mnd og storfornøyd. Ingen angstanfall nå:)

Anonymkode: 96742...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...