AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #1 Skrevet 18. juli 2018 Til dere som er kjent i Oslo; tror dere noen av uteliggerne/de som henger i Brugata "bare" er alkoholikere? Jeg synes det varierer hvor preget de enkelte er av livet de lever, og lurer egentlig på om noen av de kanskje bare misbruker alkohol og evt. lettere stoffer. Eller kan det være at de ikke har holdt på så lenge, kanskje? Amfetamin og heroin er jo stoffer som vises veldig tydelig, på forskjellige måter, og et høyt alkoholkonsum blir jo noe ganske annet. Likevel er det jo noe som tærer veldig på kroppen, det og. Noen som vet? Anonymkode: 19582...b55
solmåneogstjerner Skrevet 18. juli 2018 #2 Skrevet 18. juli 2018 Vel, det foregår jo åpenlys narkotikahandel der, så... 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 Det er nok en del som bare er alkiser. Også er det mye med dette at alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor. En del mennesker bare orker ikke den moderne livsstilen. Der alt handler om å bare følge A4-malen, og gjøre de samme repeterende meningsløse tingene hver dag. Så å bli rusmisbruker blir nesten mer en vei for å unnslippe den klamme hånden til onkel konform samfunnsborger. Jeg tror i hvert fall at det er sånn for en del. Anonymkode: 01957...ec5 1
Nuttery Skrevet 18. juli 2018 #4 Skrevet 18. juli 2018 Tror de fleste som henger på akkurat Brugata er mer enn alkoholikere. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #5 Skrevet 19. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok en del som bare er alkiser. Også er det mye med dette at alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor. En del mennesker bare orker ikke den moderne livsstilen. Der alt handler om å bare følge A4-malen, og gjøre de samme repeterende meningsløse tingene hver dag. Så å bli rusmisbruker blir nesten mer en vei for å unnslippe den klamme hånden til onkel konform samfunnsborger. Jeg tror i hvert fall at det er sånn for en del. Anonymkode: 01957...ec5 Jeg tror også visse aspekter ved det moderne livet er lite preget av mennesket i seg selv. Ironisk at når alt er human-ditt og human-datt. Det plager meg litt at de fleste fungerer på individ-basis når de samtidig har tatt et ‘verdensansvar’. Det krasjer en del. Jeg tror egentlig at folk tar innover seg for mye, og i stedet for å innrømme at det er meningsløst, tilpasser de heller det slik at det høres fornuftig ut. En håpløs overlevelsesmekanisme som spres rundt. Som ikke har noen funksjon som gir mat for sinnet. Hva skal jeg bruke noe til som ikke har en funksjon? Ingenting... De innvier logikken sin til deg og er ikke interessert i å høre på tilbakemeldinger. Stuffet deres er magisk. Hvem kan egentlig kjempe mot magi? Og når du tester ut magien deres er det meningsløst. Litt som en bruktbilselger. Jeg ser på de fleste som bruktbilselgere i varierende grad. Alle vil selge stuffet sitt og det eneste de forventer er at DU ikke er en bruktbilselger. De utviser tegn til skepsisisme, selv om den samme skepsisismen hadde skapt oppstandelse om det skjedde motsatte veien. De er bruktbilselgere og ønsker å unngå bruktbilselgere selv. De ofrer ALDRI en tanke om at jeg skal få slippe dem, når de hadde flyktet fra seg selv...Om de møtte en som seg selv. En som dem selv på EKTE, og ikke fantasier om at de er en karakter på TV-skjermen... eller hva enn de har samlet opp som gir dårlig avkastning. inspirasjon: the bold and the beautiful (glamour) Seriøst yikes men det verste er vel at man ikke holder det for seg selv. Det er ganske kvalmt å høre på andres observasjoner. Hva skal jeg med det...? Får jeg fungere på individ-basis eller verdens-basis? Slik jeg har forstått det vil andre at du skal tenke verdens-basis og ikke individ-basis. Mens de er individbaserte angående seg selv, men det er jo så insane morsomt med verdensbasis. (Men kun når det gjelder andre) Anonymkode: 96002...b42
Leo Skrevet 19. juli 2018 #6 Skrevet 19. juli 2018 (endret) Jeg er godt kjent i området og de som ferdes akkurat der er neppe rene alkoholikere (Finnes de forresten lenger?) fordi det ganske enkelt er et sted man gjerne oppsøker for å kjøpe/selge andre rusmidler. Du kan forresten ikke nødvendigvis se om noen bruker for eksempel amfetamin eller heroin. Og det som setter sitt preg på tunge rusmisbrukere er først og fremst livsstilen og de helsemessige problemene som følger med, ikke stoffet/stoffene de bruker for å oppnå rus. (Og til evt. besøkende i Oslo som måtte lure så er området tryggere enn mange andre steder så lenge man bare ferdes der som en vanlig forbipasserende og ikke er en del av miljøet. Sentrum politistasjon ligger 100 meter unna og de har god oversikt både natt og dag). Endret 19. juli 2018 av Leo 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #7 Skrevet 19. juli 2018 1 hour ago, Leo said: Jeg er godt kjent i området og de som ferdes akkurat der er neppe rene alkoholikere (Finnes de forresten lenger?) fordi det ganske enkelt er et sted man gjerne oppsøker for å kjøpe/selge andre rusmidler. Du kan forresten ikke nødvendigvis se om noen bruker for eksempel amfetamin eller heroin. Og det som setter sitt preg på tunge rusmisbrukere er først og fremst livsstilen og de helsemessige problemene som følger med, ikke stoffet/stoffene de bruker for å oppnå rus. (Og til evt. besøkende i Oslo som måtte lure så er området tryggere enn mange andre steder så lenge man bare ferdes der som en vanlig forbipasserende og ikke er en del av miljøet. Sentrum politistasjon ligger 100 meter unna og de har god oversikt både natt og dag). Det er nok ikke disse som står for overfallsvoldtektene i Oslo nei. Anonymkode: d2b78...69e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2018 #8 Skrevet 19. juli 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok en del som bare er alkiser. Også er det mye med dette at alle vet at Jeppe drikker, men ingen vet hvorfor. En del mennesker bare orker ikke den moderne livsstilen. Der alt handler om å bare følge A4-malen, og gjøre de samme repeterende meningsløse tingene hver dag. Så å bli rusmisbruker blir nesten mer en vei for å unnslippe den klamme hånden til onkel konform samfunnsborger. Jeg tror i hvert fall at det er sånn for en del. Anonymkode: 01957...ec5 I begynnelsen er det kanskje det å unnslippe a4-livet som gjelder for noen, men avhengighet er en av de mest ufrie tilstandene som finnes av åpenbare grunner. For de aller fleste som misbruker stoff eller alkohol tror jeg det handler om selvmedisinering og lindring av uutholdelige følelsesmessige smerter som bunner i skam. Anonymkode: a06f0...399 2
Rosalie Skrevet 19. juli 2018 #9 Skrevet 19. juli 2018 Brugata er jo i ferd med å utvilke seg til nye Plata, så de aller fleste der har nok ikke alkohol som hovedrusmiddel, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå