Gå til innhold

Øyelokkoperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig sig på øyelokkene. Det henger over øyenvippene. Jeg er både arvelig belastet samt alder. Var nylig hos optiker og stilte spørsmålet om syn. Vi som har dårlig syn kompenserer når linser/briller ikke er optimalt. Optiker sa at det var kun når øyelokket skygget for pupillen. 

Jeg vil allikevel prøve å få dekket det av det offentlige. Jeg ser jo, men får mer lys inn på øyet om jeg sperrer opp øynene. Selvfølgelig er det et estetisk perspektiv her. Jeg ser dratt og sliten ut. 

Uansett. Jeg kommer til å prøve meg på det offentlige. Alternativt er å spare opp og betale selv. Heller det enn å vente 10 år på at det skal bli så ille at jeg får det dekket. 

Hvordan finner jeg en god kirurg/klinikk? Sjekket sånn kjapt og det var priser fra 7000 til 17000. Noe i lokalbedøvelse og iallfall en i narkose. Jeg er mest opptatt av å få en dyktig kirurg. Hvordan finner jeg det?

Anonymkode: 0b345...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får det dekket og er ikke i nærheten av like store problemer som deg! Gå til fastlege og få henvisning til en annen øyelege er mitt tips!

Anonymkode: 182a3...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du da?

Anonymkode: 24e91...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet bor du da?

Anonymkode: 24e91...b0e

På Østlandet.

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får det dekket og er ikke i nærheten av like store problemer som deg! Gå til fastlege og få henvisning til en annen øyelege er mitt tips!

Anonymkode: 182a3...2e2

Har ikke tatt det opp med fastlege. Kun optiker nå nylig.

Anonymkode: 0b345...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Like viktig å velge hvor og hvem er hvem jeg må unngå. 

Regner med at jeg må operere meg privat og jeg synes det er vanskelig å velge hbor og hvem. Pris er underordnet.

Anonymkode: 0b345...461

Høres ut som du kan få dekket det gjennom det offentlige. Jeg ble operert 14 dg etter henvisning fra fastlege. Privat klinikk med offentlig avtale. Men ikke på Østlandet. Vurdering og operasjon på samme dag. 

Anonymkode: 3720b...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...