Gå til innhold

Hvilke krav stilles til styre i sameie og borettslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke regler skal styret følge for alt fra møter til fatte vedtak, til opplysningsplikt og ikke minst til å følge opp fattede vedtak?

Feks hvor lang tid er det rimelig å forvente at styret bruker på å følge opp vedtak fattet på årsmøter med merking og skilting av nye oppdaterte ordensregler og røykeforbudskilting pluss merking av alarmvaktskilter, montere opp overvåking og generell utføring av mindre vaktmester jobber som å reparere lukkemekanismer og annet?

 

Anonymkode: 605ec...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stilles ikke andre krav enn at man blir valgt ved generalforsamling. 

Så er det noen krav det offentlige stiller, men ofte håndteres dette av en regnskapsfører eller forvaltningsbedrift. 

Hvis du er misfornøyd med styret stiller du til valg ved neste anledning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stan skrev:

Det stilles ikke andre krav enn at man blir valgt ved generalforsamling. 

Så er det noen krav det offentlige stiller, men ofte håndteres dette av en regnskapsfører eller forvaltningsbedrift. 

Hvis du er misfornøyd med styret stiller du til valg ved neste anledning. 

Det kan jeg nok ikke.

Hvor lan tid er det rimelig at styret bruker på å få opo merking og skilting samt utfører vedlikehold?

Anonymkode: 605ec...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting kan ta tid da det innhentes tilbud på jobbene. Ikke alltid firmaene heller har ledig før det har gått en stund. Det er ingen frist. Bestilling av skilt kan og ta tid. Overvåking må man ha tillatelse, det må søkes. Det kan ta tid. Så du får bare smøre deg med tålmodighet. Ting tar tid. Hilsen ex styremedlem i borettslag i nesten 15 år. 

Anonymkode: 2d7f3...918

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg nok ikke.