Gå til innhold

Føle seg fin som brud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke forlovet, men har tenkt litt på hvordan jeg ville føle meg som brud. Er litt redd for at jeg ikke hadde følt meg pen siden jeg er ganske tjukk (ofte XL, men varierer med butikk og merke). Liker ellers å gå i kjole og føler meg fin, men brudekjole er liksom litt skummelt. Ser for meg å skulle prøve kjoler også kommer butikkdamene bare til å si «vi har ikke noe i din størrelse» eller se på meg med et blikk som sier «hva gjør DU her?». Hvordan har dere som ikke er tynne eller medium følt dere i brudesalonger? (Og ikke si at jeg kan, eller for helsas skyld burde slanke meg, det er ikke det spørsmålet handler om)

Anonymkode: c1df3...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førstedamen
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke forlovet, men har tenkt litt på hvordan jeg ville føle meg som brud. Er litt redd for at jeg ikke hadde følt meg pen siden jeg er ganske tjukk (ofte XL, men varierer med butikk og merke). Liker ellers å gå i kjole og føler meg fin, men brudekjole er liksom litt skummelt. Ser for meg å skulle prøve kjoler også kommer butikkdamene bare til å si «vi har ikke noe i din størrelse» eller se på meg med et blikk som sier «hva gjør DU her?». Hvordan har dere som ikke er tynne eller medium følt dere i brudesalonger? (Og ikke si at jeg kan, eller for helsas skyld burde slanke meg, det er ikke det spørsmålet handler om)

Anonymkode: c1df3...34d

Du ville nok sett ut som en nydelig brud og du ville følt deg like nydelig. Vekt har virkelig ingenting å si for om en brud ser vakker ut eller ikke. Her teller det mer at du trives i kjolen og du da gløder av trivsel og smiler bredt. Det er vakkert uansett vekt 😊cc8884b3c7b91321fea3aeae5841f880--plus-size-wedding-dresses-blush-plus-size-vintage-wedding-dress.thumb.jpg.a1961ec9bdb315e21367b50910d30601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, førstedamen skrev:

Du ville nok sett ut som en nydelig brud og du ville følt deg like nydelig. Vekt har virkelig ingenting å si for om en brud ser vakker ut eller ikke. Her teller det mer at du trives i kjolen og du da gløder av trivsel og smiler bredt. Det er vakkert uansett vekt 😊cc8884b3c7b91321fea3aeae5841f880--plus-size-wedding-dresses-blush-plus-size-vintage-wedding-dress.thumb.jpg.a1961ec9bdb315e21367b50910d30601.jpg

Takk! Håper bare ikke brudesalongdamene er så skumle som jeg ser for meg. De har jo tross alt interesse av å selge kjoler, så litt hyggelige må de vel være.

Anonymkode: c1df3...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt med akkurat de samme tankene som deg da jeg skulle finne kjole, men jeg opplevde ikke at jeg ble «sett ned på» av de jeg møtte i salongene. Stort sett hadde de ganske stort utvalg når det kom til størrelser, og utvalget innenfor «min» størrelse. Den eneste gangen var vel da jeg fant ut at jeg skulle prøve en sånn kjole som var tettsittende ned til knærne, men jeg fikk på meg den likevel. 

Jeg ELSKET kjolen min, og følte meg fantastisk gjennom hele dagen. Jeg bestemte meg også for at jeg ikke skulle tenke på min egen størrelse. Mannen min giftet seg jo meg meg, akkurat slik jeg er, og alle gjestene våre kjente oss og visste hvordan vi så ut. Så at jeg ikke var spesielt slank kom ikke som noen overraskelse på noen, akkurat. 

Anonymkode: 98a0c...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Håper bare ikke brudesalongdamene er så skumle som jeg ser for meg. De har jo tross alt interesse av å selge kjoler, så litt hyggelige må de vel være.

Anonymkode: c1df3...34d

De har nok heller stor glede av å hjelpe deg å føle deg fin. Det er det som er jobben deres og mange brenner virkelig for jobben sin. Skulle du være uheldig og møte en sur ansatt som er lite behjelpelig finner du bare en ny brudesalong. Jeg tror alle brudebutikker har store kjoler, og om de ikke har inne det du liker i din str kan de bestille inn til butikken. 

De færreste har lik kroppsfasong og min kjole måtte tilpasses flere ganger før bryllupet. Det er ganske vanlig at kjolen må tilpasses for den skal jo sitte perfekt på den store dagen 👍

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg på brudekjolejakt for 16 år siden, var da en størrelse 42. Jeg fikk beskjed om å bare gå ut av salongen, for de hadde ingen kjoler for så store damer som meg der. Da bestilte jeg kjolen min på nett, og ble faktisk veldig fornøyd. Den brudesalongen var lagt ned 6 mnd etterpå, så er sikkert ikke bare meg, den damen var frekk mot. Så jeg hadde nok maks uflaks.

Og jeg følte meg vakker på den store dagen, håret var perfekt, sminken var fin, og kjolen var flott.

Anonymkode: a31a2...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk på forhånd at butikken fører et bra utvalg av store størrelser, så slipper du noen ubehagelige overraskelser 

Anonymkode: 491a5...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt reist til ulandet og shop i en skikkelig butikk med store størrelser. Som inspirasjon til hvor fin brud man kan bli i stor størrelse, se "say yes to the dress - curvety brides" på tlc, eller google cyrvey brides eller pluz size brides. Masse flotte bruder!

 

Anonymkode: d9603...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinner er vel vakrere enn den dagen hun står brud? Jeg tenker du kommer til å bli en nydelig brud, og om du bor i en større by med godt utvalg av brudekjoler finner du nok akkurat den perfekte til deg. Jeg bestilte min kjole selv fra utlandet, fant en nettside med godt utvalg og fant rett fasong til meg (hadde en lignende slik jeg visste hvilken modell jeg ønsket) og fikk sydd denne på mål. 

Lykke til, du blir nok alldeles nydelig <3

Anonymkode: 7bc57...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...