AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #1 Skrevet 18. juli 2018 Jeg er så ufattelig sliten og nede. Nettopp vært gjennom et sårt brudd, flytting, og mistet et familiemedlem de siste fire månedene. Fastlegen har søkt meg inn på DPS, men jeg fikk avslag fordi jeg er for frisk. Privat hjelp har jeg ikke økonomi til som ufør. (Pga psykisk helse) Jeg har to venninner, men vil ikke plage de og være en byrde. De har heller ikke tatt noe kontakt etter bruddet og jeg flyttet, så da føler jeg ekstra på det også. Det har endt i at jeg nå har isolert meg. Jeg takler nesten ikke å gå til postkassen, og nærbutikken er uaktuelt uten beroligende. Konstant en følelse av angst og uro, samtidig som jeg såvidt kommer meg opp av sengen, og sover opptil 18 timer i døgnet. De resterende timene føles som et vakuum. Klarer ikke spise eller konsentrere meg, og gråter for det meste, eller drikker alkohol. Prøver å holde meg oppdatert på sosiale medier og vennene gjennom der, se morsomme og søte videoer osv, men jeg skjønner jo at det ikke fungerer, og føler den mørke skyen rundt meg spiser meg fullstendig opp, og jeg har mest lyst til å bare slutte å eksistere. Jeg føler jeg har falt i mellom i systemet, og aner ikke hva jeg skal gjøre for å få meg hjelp? Antidepressiva har jeg gått på lenge, lenger enn forsvarlig uten terapi, men jeg kommer som sagt ikke inn i det offentlige. Det eneste vi har i min kommune som er gratis (som jeg vet om) er ambulant team, hvor jeg fikk snakke litt med noen på telefon, og de hadde ikke kapasitet til mer pga ferie. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, så håper kanskje noen her har noen råd? Anonymkode: c41da...631
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #2 Skrevet 18. juli 2018 Kan jeg spørre hvordan du fikk aap og deretter uføretrygd uten Dps? Har du en diagnose? Hvorfor mener dps at du er for frisk? Du høres faktisk veldig syk ut. Anonymkode: 4daa3...165
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2018 #3 Skrevet 18. juli 2018 TS: Jeg er bipolar og sliter med angst, og noe PTSD. Vært på dps tidligere, men skrevet ut da ting ble bedre. Nå er det ikke lenger slik, men de ser meg som for frisk, så kommer ikke inn igjen. Har en fantastisk fastlege, som forbanner systemet, men får jo ikke gjort mer Heller... Anonymkode: c41da...631
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå