Gå til innhold

Florida med barn på 1 og 3 år?


Lumos

Anbefalte innlegg

Neste år er vi invitert i et bryllup utenfor Orlando i Florida. Barna våre vil da være ca 1 (mest trolig for stor for en sånn bassinet de har på fly) og 3 år. Vi føler vi «må» dra i det bryllupet pga. det er nær familie, og det bli jo sikkert en stor opplevelse :) Men jeg tenker allerede mye på den lange flyreisen med så små barn, tidsforskjellen og om det i det hele tatt er «vits» i å ta med seg så små barn til Orlando. Det vil jo også mest sannsynlig bli en kostbar affære. Vi ville nok besøkt en Disney-park sammen med andre fra reisefølget, en vannpark og vært ved basseng/strand o.l. Tenker at vi burde være der i iallfall to uker?

Ønsker gjerne tips og råd til en slik reise, da spesielt med tanke på barna og at det skal være en god opplevelse for de :) Går ut i fra at leiebil er et must? Leie hus/leilighet eller bo på hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest studentmammaen

Jeg hadde ikke reist på en slik tur med så små barn, men da grunnet at jeg hadde ønsket at de skulle husket turen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lite utbytte barna kan få av den turen når de er så små. Når dere allikevel "må" reise, så ville jeg passet på at dere flyr sammen med besteforeldre eller en onkel/tante som kan avhjelpe slik at dere får sove/spise på flyet. Lei for all del en leilighet, så kan dere slappe av "hjemme", spesielt i forbindelse med måltider. Det er jo mulig å ta en "helgetur" til USA, men sikkert kjekkere å kombinere med ferie.

Anonymkode: 447fd...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kommet hjem fra 3 uker i Florida sammen med en 11-åring og en 14-åring. Jeg har priset meg lykkelig hver dag for at jeg ikke tok turen da barna var mindre.
* Lang flyreise
* 6 timers tidsforskjell (vi brukte 4-5 dager på å komme inn i skikkelig søvnmønster både der borte og etter at vi kom hjem igjen.)
* Varme!
Barna vil ikke ha utbytte i det hele tatt av parkene når de er så små, og dere vil vel selv også ha minimalt med utbytte av det, med tanke på at dere ikke kan kjøre noen av attraksjonene. Dere må i så fall bytte på å kjøre og å passe barna, kjedelig å stå igjen med barna mens partneren står 50 minutter i kø....
Vi så veldig mange slitne foreldre og grinete unger i vogn da vi var der borte, i alle fall.

Om du allikevel må reise anbefaler jeg å leie hus med basseng, slik at dere kan være mest mulig ved huset. Bil er et must, du kan ikke komme deg på butikken en gang uten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne i mot erfaringer fra folk som har vært der med så små barn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i såfall leid en leilighet og holdt meg laaangt unna alt av parker o.l. Heller tatt en tur på stranda med bøtte og spade.

Anonymkode: 16560...95d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde i området til barna mine var tre og seks.

Eneste parken jeg ville anbefalt, og da kun til din eldste, er Legoland. Alt annet er de for små til å ha utbytte av.

Under tvil kanskje en av Disney sine vannparker hvor de kunne kost seg i plaskebassenget, og den eldste muligens kunne kjørt noen av de minste vannskliene.

Nå er det ingen strand i nærheten av Orlando. Må kjøre ca. 1,5 timer for å komme til en barnevennlig strand, men hus med eget basseng er jo anbefale 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lycka skrev:

Jeg bodde i området til barna mine var tre og seks.

Eneste parken jeg ville anbefalt, og da kun til din eldste, er Legoland. Alt annet er de for små til å ha utbytte av.

Under tvil kanskje en av Disney sine vannparker hvor de kunne kost seg i plaskebassenget, og den eldste muligens kunne kjørt noen av de minste vannskliene.

Nå er det ingen strand i nærheten av Orlando. Må kjøre ca. 1,5 timer for å komme til en barnevennlig strand, men hus med eget basseng er jo anbefale 😊

Takk for svar :) Har googlet litt i dag, type «toddlers disney world orlando» og får opp mange svar fra utenlandske forum som anbefaler Magic Kingdom med toddlere. Har du vært i denne parken? :) Så ut som der var mange tilbud for de minste. Vi reiser som en gruppe, og ville dratt i en park sammen med andre familier. 

Men nå er ikke Disneyworld grunnen til at vi drar da, men bryllupet :) Tar gjerne imot tips til andre ting vi kan se/gjøre som er greit å ha med seg småttiser på. 

Om vi blir der et par uker vil vi nok kjøre rundt litt, feks til en strand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lumos skrev:

Takk for svar :) Har googlet litt i dag, type «toddlers disney world orlando» og får opp mange svar fra utenlandske forum som anbefaler Magic Kingdom med toddlere. Har du vært i denne parken? :) Så ut som der var mange tilbud for de minste. Vi reiser som en gruppe, og ville dratt i en park sammen med andre familier. 

Men nå er ikke Disneyworld grunnen til at vi drar da, men bryllupet :) Tar gjerne imot tips til andre ting vi kan se/gjøre som er greit å ha med seg småttiser på. 

Om vi blir der et par uker vil vi nok kjøre rundt litt, feks til en strand :)

Ja, har vært i Magic Kingdom og alle andre parker som finnes 😂 

Det finnes noen "rides" der som passer for små barn. Mener å huske at de fleste ligger i Fantasyland. Dumbo, Peter Pan og Winnie-the-Pooh burde vel passe til tre-åringen. Vær der tidlig når det åpner.

Skal dere reise på sommeren? Husk at det er sykt lange køer og sykt varmt der da, kan bli opp mot 38 til 40 grader med 100% luftfuktighet. Ikke noe særlig for så små barn.

Disney er best på høsten ( oktober/november). Behagelige temperaturer og kortere køer.

Ellers anbefaler jeg Green Meadows Petting Farm hvis den fortsatt finnes. Mine barn elsket å dra dit da de var på den alderen. Man får mate og ha nærkontakt med dyr, samtidig er det veldig lærerikt 😊

Bare å spørre hvis det er mer du lurer på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lycka skrev:

Ja, har vært i Magic Kingdom og alle andre parker som finnes 😂 

Det finnes noen "rides" der som passer for små barn. Mener å huske at de fleste ligger i Fantasyland. Dumbo, Peter Pan og Winnie-the-Pooh burde vel passe til tre-åringen. Vær der tidlig når det åpner.

Skal dere reise på sommeren? Husk at det er sykt lange køer og sykt varmt der da, kan bli opp mot 38 til 40 grader med 100% luftfuktighet. Ikke noe særlig for så små barn.

Disney er best på høsten ( oktober/november). Behagelige temperaturer og kortere køer.

Ellers anbefaler jeg Green Meadows Petting Farm hvis den fortsatt finnes. Mine barn elsket å dra dit da de var på den alderen. Man får mate og ha nærkontakt med dyr, samtidig er det veldig lærerikt 😊

Bare å spørre hvis det er mer du lurer på 😊

Så bra :)

Nei, det blir takk og lov ikke på sommeren🙈 Men i oktober! Så det høres jo bra ut mtp. klimaet :) 

Dyr er alltid en slager så det skal jeg sjekke opp! 

Hvor anbefaler du å dra om vi vil ha et par dager ved en strand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumos skrev:

Så bra :)

Nei, det blir takk og lov ikke på sommeren🙈 Men i oktober! Så det høres jo bra ut mtp. klimaet :) 

Dyr er alltid en slager så det skal jeg sjekke opp! 

Hvor anbefaler du å dra om vi vil ha et par dager ved en strand?

Så herlig. Oktober er perfekt 😊 

Med så små barn anbefaler jeg Gulf-kysten, og da særlig Clearwater Beach ved St. Petersburg/Tampa. Fantastisk strand og roligere sjø enn på Atlanterhavssiden.

Ellers synes jeg faktisk at strendene i Fort Lauderdale er mye finere enn sin mer kjente nabo South Beach, Miami 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lycka skrev:

Så herlig. Oktober er perfekt 😊 

Med så små barn anbefaler jeg Gulf-kysten, og da særlig Clearwater Beach ved St. Petersburg/Tampa. Fantastisk strand og roligere sjø enn på Atlanterhavssiden.

Ellers synes jeg faktisk at strendene i Fort Lauderdale er mye finere enn sin mer kjente nabo South Beach, Miami 😊

Tusen takk for supre tips! Skal notere ned alt og sjekke ut stedene 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettåringen vil ikke få noe ut av noe, men treåringen kan være gammel nok til å ha litt utbytte av Disneyworld (ta da IKKE med ettåringen men del dere heller). 

Vi reiste til Australia med fireåring, det er mer enn dobbelt så langt og enda større tidsforskjell. Det gikk overraskende bra altså, både selve flyturen (fire fly og 1,5 døgn) og ingen jetlag! (Men heavy på oss voksne...) Men jeg har en ettåring nå, og det ville jeg sett mørkere på, for å si det sånn. 

Er det mulig at kun den av dere som er i direkte slekt med brud/brudgom reiser, og blir borte max en uke? Tror nok vi ville satset på det hvis vi ikke ville brukt masse penger på reisen, men heller spart pengene til minstemann blir eldre og vil ha utbytte av turen (og det blir MYE mindre slitsomt for dere). 

Men hvis dere vil reise alle sammen, så går jo det også. To uker, lei bil (sjekk nøye vedrørende seter!!), lei leilighet. Ha lave ambisjoner, sats på lekeplasser, utflukter til stranda og slike ting. 

Anonymkode: f6635...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ettåringen vil ikke få noe ut av noe, men treåringen kan være gammel nok til å ha litt utbytte av Disneyworld (ta da IKKE med ettåringen men del dere heller). 

Vi reiste til Australia med fireåring, det er mer enn dobbelt så langt og enda større tidsforskjell. Det gikk overraskende bra altså, både selve flyturen (fire fly og 1,5 døgn) og ingen jetlag! (Men heavy på oss voksne...) Men jeg har en ettåring nå, og det ville jeg sett mørkere på, for å si det sånn. 

Er det mulig at kun den av dere som er i direkte slekt med brud/brudgom reiser, og blir borte max en uke? Tror nok vi ville satset på det hvis vi ikke ville brukt masse penger på reisen, men heller spart pengene til minstemann blir eldre og vil ha utbytte av turen (og det blir MYE mindre slitsomt for dere). 

Men hvis dere vil reise alle sammen, så går jo det også. To uker, lei bil (sjekk nøye vedrørende seter!!), lei leilighet. Ha lave ambisjoner, sats på lekeplasser, utflukter til stranda og slike ting. 

Anonymkode: f6635...253

Vi kommer til å reise alle eller ingen. Ikke aktuelt å dele oss i de stakkars få ferieukene vi har sammen :) 

Utenom bryllupet og én dag i Disney (for vår del) blir det en helt «vanlig» ferie. Det jeg tror jeg er aller mest spent på er flyturen for den minste. Treåringen kan liksom bestikkes med mat, ipad, leker osv. Ikke nødvendigvis like lett med en ettåring🙈 Får håpe på mye søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumos skrev:

 

Vi kommer til å reise alle eller ingen. Ikke aktuelt å dele oss i de stakkars få ferieukene vi har sammen :) 

Utenom bryllupet og én dag i Disney (for vår del) blir det en helt «vanlig» ferie. Det jeg tror jeg er aller mest spent på er flyturen for den minste. Treåringen kan liksom bestikkes med mat, ipad, leker osv. Ikke nødvendigvis like lett med en ettåring🙈 Får håpe på mye søvn :P

Ja altså, flyturen kan bli heftig. 😂 Vi har ettåring selv, og ferierte i Norge fordi vi ikke orket reise langt. De femtifem minuttene hver vei var ganske lange. 😂 Men alt går jo. Hvis man må. Hvis det ikke er noe alternativ å dele seg, og dere «må» i bryllupet, får dere bare gjøre det beste ut av det. Det er jo også ganske vanlig å reise langt med små barn. Jeg har reist endel, og på interkontinentale flighter er det som regel en god del babyer/toddlere. Det er sjelden jeg har følt at de var til sjenanse, selv om jeg selvsagt vet at turen nok er slitsom for foreldrene. Det er jo i den store sammenhengen ikke snakk om SÅ mange timer... 

Anonymkode: f6635...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, gruer meg allerede!😂 Jeg har også opplevd at barn på lange flights ikke har vært et problem, men så aner jeg jo ikke hvordan foreldrenes opplevelse har vært🙈 Husker jeg ble mektig imponert på vei hjem fra USA for noen år siden. Et foreldrepar med en unge på 3–4 år, ungen la seg til å sove på vei opp i luften og våkna ikke før vi var på vei ned mot Gardermoen!😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...