Kitcat Skrevet 10. august 2018 #21 Skrevet 10. august 2018 På 18.7.2018 den 1.00, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og samboeren skal reise til thailand i slutten av november, og lurer på om det lønner seg å bestille hotell eller ikke. Ønsker å bo litt ok, ikke på hostel. Noen som har erfaring å reise når det begynner å bli høysesong? Anonymkode: 2c83a...d24 Kommer litt an på hvilke krav du har. Reiser du til populære steder i høysesong kan det være mye fullt. Vær klar over at tidspunkt for høysesong er veldig forskjellig avhengig av hvor i Thailand du reiser, pga store klimaforskjeller. Vi skal fly til Krabi i slutten av november for 10 dager. Da er det starten av høysesong der, og jeg foretrekker å bestille hotell på forhånd. Vi skal bo 5 dager på Koh Lanta, på en litt større resort. Deretter 5 dager i en bungalow på stranden på en mindre øy, Koh Ngai. Det er ca 1 time med båt fra Koh Lanta.
tirben Skrevet 10. august 2018 #22 Skrevet 10. august 2018 3 timer siden, Inwe skrev: Har du sjekket ut Koh Phayam? Hvis ikke anbefales det. Ingen bilveier, kun motorsykkel. Ingen turist fester. Kun lokale småbarer og mye god mat. Masse jungel og utforske og fantastiske strender. Håper virkelig ikke turistene ødelegger den øya også. Tusen takk for tipset! Det høres ut til å være i blinken for oss! Er det ok bosteder der da? Vil gjerne ha komfort med aircondition...
Inwe Skrevet 10. august 2018 #23 Skrevet 10. august 2018 Akkurat nå, tirben skrev: Tusen takk for tipset! Det høres ut til å være i blinken for oss! Er det ok bosteder der da? Vil gjerne ha komfort med aircondition... Ser ut som det finnes endel hoteller med AC nå https://www.agoda.com/nb-no/pages/agoda/default/DestinationSearchResult.aspx?asq=u2qcKLxwzRU5NDuxJ0kOF7ZxN8m3sV23qXKXioTEL8SB3Bfgd4meFQSpSebKNW7HGqKI1BOaN53Vz0if59rn3U5%2BY6QLDKe6dc0i02gALtPVo6qMLvjFx6PxdCMDRQVXjOl3s41ZoBRBNm4nXjhyG2uazC%2FHLo8e%2FpFvU0lKOYFkPw7juGHHd7R81URhNN7fIEuoCNKsPq0Ds4gU%2BQpFjQ%3D%3D&city=292835&tick=636695285459&languageId=28&userId=d6472f62-bffa-44d9-af74-2d27bf25ba7d&pageTypeId=1&origin=NL&locale=nb-NO&cid=-1&aid=130243&currencyCode=EUR&htmlLanguage=nb-no&cultureInfoName=nb-NO&ckuid=d6472f62-bffa-44d9-af74-2d27bf25ba7d&prid=0&checkIn=2018-11-01&checkOut=2018-11-11&rooms=1&adults=2&children=0&priceCur=EUR&los=10&textToSearch=Koh Phayam&productType=-1&roomAmenities=25&sort=agodaRecommended (for en link). Vi bodde i en Bungalow med god lufting og takvifte som ikke hadde strøm om morgenen. Det funket helt fint, og jeg får ikke sove når det er for varmt. Lufta der er ikke like trykkene som i byene og varmen føles bedre.
tirben Skrevet 10. august 2018 #24 Skrevet 10. august 2018 37 minutter siden, Inwe skrev: Ser ut som det finnes endel hoteller med AC nå https://www.agoda.com/nb-no/pages/agoda/default/DestinationSearchResult.aspx?asq=u2qcKLxwzRU5NDuxJ0kOF7ZxN8m3sV23qXKXioTEL8SB3Bfgd4meFQSpSebKNW7HGqKI1BOaN53Vz0if59rn3U5%2BY6QLDKe6dc0i02gALtPVo6qMLvjFx6PxdCMDRQVXjOl3s41ZoBRBNm4nXjhyG2uazC%2FHLo8e%2FpFvU0lKOYFkPw7juGHHd7R81URhNN7fIEuoCNKsPq0Ds4gU%2BQpFjQ%3D%3D&city=292835&tick=636695285459&languageId=28&userId=d6472f62-bffa-44d9-af74-2d27bf25ba7d&pageTypeId=1&origin=NL&locale=nb-NO&cid=-1&aid=130243&currencyCode=EUR&htmlLanguage=nb-no&cultureInfoName=nb-NO&ckuid=d6472f62-bffa-44d9-af74-2d27bf25ba7d&prid=0&checkIn=2018-11-01&checkOut=2018-11-11&rooms=1&adults=2&children=0&priceCur=EUR&los=10&textToSearch=Koh Phayam&productType=-1&roomAmenities=25&sort=agodaRecommended (for en link). Vi bodde i en Bungalow med god lufting og takvifte som ikke hadde strøm om morgenen. Det funket helt fint, og jeg får ikke sove når det er for varmt. Lufta der er ikke like trykkene som i byene og varmen føles bedre. Begynte å sjekke det nå, men hvordan kommer man seg dit? Ser ut som det er et stykke fra Bangkok, men finner ikke ut hva som er nærmeste flyplass?. Unnskyld ts, for jeg spør på din tråd. Håper du også synes dette er interessant!
Inwe Skrevet 10. august 2018 #25 Skrevet 10. august 2018 2 minutter siden, tirben skrev: Begynte å sjekke det nå, men hvordan kommer man seg dit? Ser ut som det er et stykke fra Bangkok, men finner ikke ut hva som er nærmeste flyplass?. Unnskyld ts, for jeg spør på din tråd. Håper du også synes dette er interessant! Du tar en båt fra Ranong. Det finnes en flyplass i nærheten, vi vurderte å fly, men samboeren er ikke helt glad i å fly så ikke helt sikker på hva flyplassen heter (siden vi aldri var på den). Vi overnattet en natt i Bangkok før vi tok nattoget med egen kupé til Chumphon og derfra tok vi en minibuss til Ranong. Det var en lang, men helt grei reise. Den hadde nok vært litt bedre om vi ikke nettopp hadde kommet til Thailand med 9 timers mellomlanding i Dubai.. Flyet til rett ved Ranong går fra innenriks flyplassen i Bangkok. Tilbake igjen tok vi en buss fra Ranong til Hua Hin før vi tok toget videre til Ban Krut.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2018 #26 Skrevet 10. august 2018 På 2.8.2018 den 18.26, caroprins skrev: På Long Beach Chat Am hotel Thailand så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt. Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder . Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten fullt med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske damer og har bodd der nede i åresvis. Det vil si at maten på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der. Samtidig så er det noen meter til de autentiske thailandske gatematvognene der man får ekte thaimat. Så her er der noe for alle. Stedet er rolig og trygt og det er mange muligheter for gode utflukter som man kan kjøpe på hotellet eller i en av de butikkene som selger disse langs veien. Det er en flott strand der og folk er veldig hyggelige. Cha Am ligger ca 20 minutter fra Hua Hin og 3 timer fra Bankok med både øyturer, byturer og naturperler, parker , kultur og aktivitetersparker innen rimelig avstand. Jeg var der selv en måned i vinter og reiser gjerne tilbake dit. Det er og nok av 7 eleven butikker og lett å ta ut penger på atm maskinene. Dessuten er det veldig billig å handle der. Long Beach Cha Am hotel har flyplasstransport så de henter dere i Bankok om dere ønsker det. Bestiller dere et De lux rom så er der safe på rommet. Cha am er en rolig liten by og det er stille fra 23. om kvelden. Du finner ingen gogo barer eller noe av den slags aktivitet. Bare folk som er ute og spiser middag og små butikker som er åpne og noen ganger levende musikk i gaten. Veldig hyggelig. Jeg tror kanskje ikke dette er grunnen til at folk flest reiser til Thailand. Anonymkode: ceb21...192 1
caroprins Skrevet 10. august 2018 #27 Skrevet 10. august 2018 På 5.8.2018 den 18.16, AnonymBruker skrev: Ok. Da vet jeg med sikkerhet at jeg aldri skal dra dit. (Jeg er ikke ts, jeg var bare nysgjerrig på hva du mente). Anonymkode: 4691a...820 Hehe. Nei det er ikke for alle.
caroprins Skrevet 10. august 2018 #28 Skrevet 10. august 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje ikke dette er grunnen til at folk flest reiser til Thailand. Anonymkode: ceb21...192 Det er nok mange grunner til at folk reiser til Thailand. Dette stedet er stappfullt av norske pensjonister fra november til mars. De er der for å komme unna den norske kalde vinteren og mange kommer igjen år etter år. Men det er flere hotellet i Cha Am og selve Cha am er lite, og genuint Thailandsk og egentlig utenfor de store turiststedene. Dessuten er det et godt utgangspunkt for mange fine utflukter . Siden det ikke er et typisk turiststed så vises dette også på prisene. De er generelt veldig lave så her før man mye for pengene. Så det passer for noen men selvfølgelig så har folk forskjellige preferanser på hva man ønsker å oppleve på tur og velger utifra det. Endret 10. august 2018 av caroprins
Camillafelix Skrevet 11. august 2018 #29 Skrevet 11. august 2018 Takk for svar:) jeg ønsker å oppleve thailand, litt turistplass kan det være, men gidder ikke «norsk» mat osv, vil ha opplevelsen av thailand ja:) kommer til å dra på my utflukter da. Kajakturer, snorkling, toppturer, dykking, båtturer.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #30 Skrevet 11. august 2018 På 21. juli 2018 den 7.43, AnonymBruker skrev: Pattaya beach. Fineste stranda i Thailand. Pluss uteliv og masse bra damer. Anonymkode: e9369...a35 For Guds skyld, styr unna! Anonymkode: be9d8...952 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2018 #31 Skrevet 11. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For Guds skyld, styr unna! Anonymkode: be9d8...952 Enig. Ekleste stedet jeg har vært. Anonymkode: 91365...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #32 Skrevet 14. august 2018 Jeg er storfan av Khao Lak derifra kan man enkelt dra ut til Similan øyene, eller ta buss inn til phuket om man skulle ønske å shoppe. Anonymkode: cb6ee...339
Missfitness Skrevet 14. august 2018 #33 Skrevet 14. august 2018 På 2.8.2018 den 18.26, caroprins skrev: På Long Beach Chat Am hotel Thailand så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt. Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder . Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten fullt med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske damer og har bodd der nede i åresvis. Det vil si at maten på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der. Samtidig så er det noen meter til de autentiske thailandske gatematvognene der man får ekte thaimat. Så her er der noe for alle. Stedet er rolig og trygt og det er mange muligheter for gode utflukter som man kan kjøpe på hotellet eller i en av de butikkene som selger disse langs veien. Det er en flott strand der og folk er veldig hyggelige. Cha Am ligger ca 20 minutter fra Hua Hin og 3 timer fra Bankok med både øyturer, byturer og naturperler, parker , kultur og aktivitetersparker innen rimelig avstand. Jeg var der selv en måned i vinter og reiser gjerne tilbake dit. Det er og nok av 7 eleven butikker og lett å ta ut penger på atm maskinene. Dessuten er det veldig billig å handle der. Seriøst? Er det virkelig noen som faktisk ønsker det når de reiser til Thailand....!? Vel vel, smaken er jo som kjent som baken.. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #34 Skrevet 14. august 2018 På 18.7.2018 den 1.00, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg og samboeren skal reise til thailand i slutten av november, og lurer på om det lønner seg å bestille hotell eller ikke. Ønsker å bo litt ok, ikke på hostel. Noen som har erfaring å reise når det begynner å bli høysesong? :) Anonymkode: 2c83a...d24 Trenger ikke bestille. Du finner feks gode 3-stjerners Hotel nærme Kåtes Partybar i Pattaya. Kun 7-800 baht. Anonymkode: e9369...a35
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #35 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Trenger ikke bestille. Du finner feks gode 3-stjerners Hotel nærme Kåtes Partybar i Pattaya. Kun 7-800 baht. Anonymkode: e9369...a35 😂😂😂 Anonymkode: 4691a...820
caroprins Skrevet 14. august 2018 #36 Skrevet 14. august 2018 3 timer siden, Missfitness skrev: Seriøst? Er det virkelig noen som faktisk ønsker det når de reiser til Thailand....!? Vel vel, smaken er jo som kjent som baken.. Ja det gjør mange norske pensjonister. Fullt av de der hele vinteren . Mange har vært der 15 år på rad og har passert 80. 😊 Godt det er noe for enhver smak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå