Gå til innhold

Thailandreise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren skal reise til thailand i slutten av november, og lurer på om det lønner seg å bestille hotell eller ikke. Ønsker å bo litt ok, ikke på hostel.

Noen som har erfaring å reise når det begynner å bli høysesong?

:)

 

Anonymkode: 2c83a...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestiller alltid på forhånd.. mye stress når man kommer fram dit med masse baggasje, 100+ grader, klam luft fra helvete og thailfolk som snakker svært lite/dårlig engelsk. 

Opplever også at det er billigere å bestille før , men litt usikker.. vi bestiller flere måneder i forveien for å sikre oss det vi vil ha. Ville ikke ha reist uten å vite hvor jeg skal 

Anonymkode: e4fda...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) har du noen plasser å anbefale? Jeg tenke rubdt krabi også skal vi innom phi phi og bangkok selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Camillafelix skrev:

Takk for svar:) har du noen plasser å anbefale? Jeg tenke rubdt krabi også skal vi innom phi phi og bangkok selvfølgelig:)

Anbefaler ikke ao nang ihvertfall, er kjedelig, møkkete og ikke særlig fine strender.. vi pleier å være mest i phuketområdet, på kata beach. Phi phi er veldig fint. Koh lanta er også fint, litt stille, men koselig å leie scooter her og kjøre rundt. Vi hadde bare en dag i Bangkok for shopping, ikke særlig fint 

Anonymkode: e4fda...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide kajakk og padlet rundt phi phi, er der de beste strendene er 😊

Anonymkode: e4fda...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattaya beach. Fineste stranda i Thailand. Pluss uteliv og masse bra damer. 

Anonymkode: e9369...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎20‎.‎07‎.‎2018 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Anbefaler ikke ao nang ihvertfall, er kjedelig, møkkete og ikke særlig fine strender.. vi pleier å være mest i phuketområdet, på kata beach. Phi phi er veldig fint. Koh lanta er også fint, litt stille, men koselig å leie scooter her og kjøre rundt. Vi hadde bare en dag i Bangkok for shopping, ikke særlig fint 

Anonymkode: e4fda...358

Heller Phuket enn Ao Nang?

Jeg har vært to ganger i Phuket og 4 ganger i Ao Nang, og jeg er virkelig ikke i tvil! Jeg synes jo Bangkok er favoritten, autentisk mat og så enkelt og ekte, men når det kommer til strandliv drar jeg gang på gang tilbake til Ao Nang. Det går Shuttle-båter fra ao Nang til Railey Beach og to andre nydelige strender der. Turen tar ca 10 min med long tail båt og går fram og tilbake hele dagen. Ta en båttur til Maya bay og nyt atmosfæren på phi phi. Var der i påsken og fikk med oss 8-9 øyer på en dag. Helt magisk.

Nei, kos dere gløgg i hjel for tro meg, det er enkelt! Vi hadde 3 netter i Bangkok (Det er nok) og 8 netter i Ao Nang. Planen var å ta med Koh Samui på veien tilbake men kjæresten fikk influensa så vi ble værende i sør. Gled dere, jeg blir helt misunt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long Beach Cha Am hotel i  Cha Am.  Veldig autentisk Thailand,  samtidig godt tilrettelagt for skandinaviske  turister.. Flott strand og gode muligheter for spennende utflukter inkludert Bankok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere skal være 2 uker, anbefaler jeg å  dele opp ferien,  og bo bo en uke i Ao Nang og en uke på Koh Lanta. Bestill hotell på forhånd, og kikk litt på trip advisor. Mange flotte hotell, det kommer an på hvor mye penger du vil bruke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, caroprins skrev:

Long Beach Cha Am hotel i  Cha Am.  Veldig autentisk Thailand,  samtidig godt tilrettelagt for skandinaviske  turister.. Flott strand og gode muligheter for spennende utflukter inkludert Bankok. 

 

Hva legger du i godt tilrettelagt for skandinaviske turister?

Anonymkode: 4691a...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok delt opp ferien litt, hvor i Thailand skal dere?

Best Western Hotel i Kata området er et fint hotell inkl frokost, og den er til å skryte av!

Bo f.eks der i 1 uke, dra fra øy til øy i 1 uke (eller noen dager), og bo i bungalower og dra deretter til Bankok noen dager. 

Dette var bare et eksempel, men i Thailand er det MYE å oppleve og å se, så man burde helt klart dele opp ferien over flere uker. Jeg tenker meg ned dit neste år i 1-2 måneder :) 

Anonymkode: 963fb...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i godt tilrettelagt for skandinaviske turister?

Anonymkode: 4691a...820

På Long Beach Chat Am hotel Thailand  så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten  er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt.  Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder .

  Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten  fullt  med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske  damer og har bodd der nede i åresvis.  Det vil si at maten  på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der.  Samtidig så er det noen meter til de autentiske thailandske gatematvognene  der  man får ekte thaimat. Så her er der noe for alle.  Stedet er rolig og trygt og det er mange muligheter for gode utflukter som man kan kjøpe på hotellet eller i en av de butikkene som selger disse langs veien.  Det er en flott strand der og folk er veldig hyggelige.   Cha Am ligger ca 20 minutter fra Hua Hin  og 3 timer fra Bankok med både øyturer, byturer og naturperler, parker , kultur og aktivitetersparker  innen rimelig  avstand.   Jeg var der selv en måned i vinter og reiser gjerne tilbake dit.  Det er og nok av 7 eleven butikker og lett å ta ut penger på atm  maskinene. Dessuten er det veldig billig å handle der.

Long Beach Cha Am  hotel har flyplasstransport  så de henter dere i Bankok om dere ønsker det.     Bestiller dere et De lux  rom så er der safe på rommet. 

 Cha am er en rolig liten by og det er stille fra 23. om kvelden.  Du finner ingen gogo  barer eller noe av den slags aktivitet.

Bare folk som er ute og spiser middag og små butikker som er åpne og noen ganger levende musikk i gaten.  Veldig hyggelig. 

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 18.26, caroprins skrev:

På Long Beach Chat Am hotel Thailand  så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten  er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt.  Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder .

  Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten  fullt  med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske  damer og har bodd der nede i åresvis.  Det vil si at maten  på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der. 

Ok. Da vet jeg med sikkerhet at jeg aldri skal dra dit. (Jeg er ikke ts, jeg var bare nysgjerrig på hva du mente). 

Anonymkode: 4691a...820

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.8.2018 den 14.28, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i godt tilrettelagt for skandinaviske turister?

Anonymkode: 4691a...820

De serverer svenske kjøttbullar, torsk og viser norske fotballkamper på storskjerm i  baren, hvor de ansatte snakker svorsk eller norsk. Overhode ikke autentisk i det hele tatt. Styr unna Cha Am!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, reiseglad skrev:

De serverer svenske kjøttbullar, torsk og viser norske fotballkamper på storskjerm i  baren, hvor de ansatte snakker svorsk eller norsk. Overhode ikke autentisk i det hele tatt. Styr unna Cha Am!

Hua Hin var jævlig nok. 

Anonymkode: 4691a...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KO tao står mitt hjerte nærmest i Thailand.....

bangkok var kult å ha opplevd som storby

kolanta var hyggelig, leide scooter og kjørte rundt

phuket var okay, boder på SEA pearl villaks litt utenfor byen, med privat jacuzzi med utsikt over phuket.

phiphi syntes jeg bare var mas og ungdommer som var drita

krabi var ok

koh samui var fint, der gjorde vi mye, var blandet annet på thaiboxing.... var gøy

dro på tre dagers dykketur til similland Island, det var MAGISK

 

KO TAO var roligere, laidback, ikke så mye neon, ikke så mye turister, og de som var der var mest langtids backpackere....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.8.2018 den 18.26, caroprins skrev:

På Long Beach Chat Am hotel Thailand  så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten  er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt.  Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder .

  Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten  fullt  med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske  damer og har bodd der nede i åresvis.  Det vil si at maten  på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der.  Samtidig så er det noen meter til de autentiske thailandske gatematvognene  der  man får ekte thaimat. Så her er der noe for alle.  Stedet er rolig og trygt og det er mange muligheter for gode utflukter som man kan kjøpe på hotellet eller i en av de butikkene som selger disse langs veien.  Det er en flott strand der og folk er veldig hyggelige.   Cha Am ligger ca 20 minutter fra Hua Hin  og 3 timer fra Bankok med både øyturer, byturer og naturperler, parker , kultur og aktivitetersparker  innen rimelig  avstand.   Jeg var der selv en måned i vinter og reiser gjerne tilbake dit.  Det er og nok av 7 eleven butikker og lett å ta ut penger på atm  maskinene. Dessuten er det veldig billig å handle der.

Long Beach Cha Am  hotel har flyplasstransport  så de henter dere i Bankok om dere ønsker det.     Bestiller dere et De lux  rom så er der safe på rommet. 

 Cha am er en rolig liten by og det er stille fra 23. om kvelden.  Du finner ingen gogo  barer eller noe av den slags aktivitet.

Bare folk som er ute og spiser middag og små butikker som er åpne og noen ganger levende musikk i gaten.  Veldig hyggelig. 

Takk for opplysningen! Da skal jeg i hvertfall ALDRI dra dit! Jeg liker å oppleve det autentiske når jeg reiser, så det å få norsk mat er en nedtur for meg! Hua Hin var ille nok, men dette høres nesten verre ut. 

I det hele tatt synes jeg turiststedene i Thailand har mistet det autentiske, så rent bortsett fra Bangkok,  styrer jeg unna det landet. 

Trives mye bedre i Vietnam, fortrinnsvis Hanoiområdet og nedover kysten til Da Nangområdet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2018 den 18.26, caroprins skrev:

På Long Beach Chat Am hotel Thailand  så er der mange norske pensjonister som tilbringer mye av vinteren der og den inkluderte frokosten  er både thaimat og veldig Norsk med grovbrød og slikt.  Det er selvfølgelig og gjester fra Thailand, Kina og andre steder .

  Rett utenfor hotellet så finner man hele gaten  fullt  med restauranter der flere er drevet av nordmenn som er gift med thailandske  damer og har bodd der nede i åresvis.  Det vil si at maten  på disse restaurantene er tilpasset norske ganer. Også pizza og tilogmed kokt torsk kan man få der. butikker som er åpne og noen ganger levende musikk i gaten.  Veldig hyggelig. 

Høres ut som skrekkopplevelsen om man er på tur for å oppleve det genuine Thailand  😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 15.50, Camillafelix skrev:

Takk for svar:) har du noen plasser å anbefale? Jeg tenke rubdt krabi også skal vi innom phi phi og bangkok selvfølgelig:)

Om dere vil se Thailand som det var før turismen tok av helt sjekk ut Koh Phayam, en helt fantastisk øy.

Jeg og samboeren var en måned i Thailand fra slutten av november til rett før jul i fjor. Bestilte ikke hotell på forhånd, det blir mye billigere om man gjør det slik. Eneste hotellet vi hadde på forhånd var en natt i Bangkok før vi tok toget til Koh Phayam. Vi var også innom Ban Krut og Hua Hin før vi dro tilbake til Bangkok. Anbefaler dog ikke Hua Hin eller Ban Krut, veldig lite autentisk og masse turister. I Hua Hin holdt vi oss kun på andre siden av jernbanen der de lokale var. Da ble maten bedre og billigere! Når vi drar tilbake igjen skal vi ta hele måneden på Koh Phayam, eventuelt et par andre øyer. Vi er ikke så interessert i turiststedene og vil spise autentisk når vi er i utlandet. 

Vi brukte forresten 30000 norske kroner på hele turen, inkludert hoteller og flybilletter. Samboeren har vært mye i Thailand før så han vet hva han skal se etter når det kommer til overnatting. Vi bodde ikke på et eneste hostell. Hadde bungalow på stranda i Koh Phayam og eller sov vi på 3-4 stjerners hoteller. 

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tirben skrev:

Takk for opplysningen! Da skal jeg i hvertfall ALDRI dra dit! Jeg liker å oppleve det autentiske når jeg reiser, så det å få norsk mat er en nedtur for meg! Hua Hin var ille nok, men dette høres nesten verre ut. 

I det hele tatt synes jeg turiststedene i Thailand har mistet det autentiske, så rent bortsett fra Bangkok,  styrer jeg unna det landet. 

Trives mye bedre i Vietnam, fortrinnsvis Hanoiområdet og nedover kysten til Da Nangområdet. 

Har du sjekket ut Koh Phayam? Hvis ikke anbefales det. Ingen bilveier, kun motorsykkel. Ingen turist fester. Kun lokale småbarer og mye god mat. Masse jungel og utforske og fantastiske strender. Håper virkelig ikke turistene ødelegger den øya også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...