Gå til innhold

Eksstebarn - hva kaller dere dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom dere eller samboeren har eksstebarn dere har kontakt med, presenterer dere dem som stesønn/ stedatter? Eller sier dere at det er broren til sønnen f eks? 

Anonymkode: 59704...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stebarn er ikke bror/søster til mine barn. Jeg kaller de ved navn.

Anonymkode: 97f59...72f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har en sønn på 20, og en eks-stesønn på 26. Han var sammen med moren et par år, og eks-stesønnen besøker oss, altså broren og eks-stefaren. Samboeren min kaller 26-åringen stesønn. Det synes jeg blir feil, for da høres det ut som han er MIN sønn, eller at samboeren min har ny dame som har en sønn. Stesønn er jo sønnen til samboeren eller kona. Hva kaller dere de barna som har vært stebarn, men som nå er barna til eksen, altså eks-stebarn? 

Anonymkode: 59704...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerd-Jeanett og Arne-Rodny.

Anonymkode: 5e93e...4ea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Barna til eksen». Evnt ved fornavn.

Anonymkode: be908...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, AnonymBruker said:

Gerd-Jeanett og Arne-Rodny.

Anonymkode: 5e93e...4ea

Elsker deg ❤️

Anonymkode: b97dd...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å ha kontakt med verken exen eller hans barn så fort jeg har komt meg ut. Men hvis jeg skulle truffet på de ute, hadde jeg kalt henne ved navn

Anonymkode: 81d16...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stebarn er ikke bror/søster til mine barn. Jeg kaller de ved navn.

Anonymkode: 97f59...72f

Oj, det var hardt... Eller, de har altså aldri bodd i samme hus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stebarn er ikke bror/søster til mine barn. Jeg kaller de ved navn.

Anonymkode: 97f59...72f

Dette er noe av det værste jeg har hørt! Du burde skamme deg. Selvfølgelig er de søster/bror så lenge de har samme far eller mor. Stakkars stebarn du har ansvar for, synes virkelig synd i de!!😡

Anonymkode: 14070...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette er noe av det værste jeg har hørt! Du burde skamme deg. Selvfølgelig er de søster/bror så lenge de har samme far eller mor. Stakkars stebarn du har ansvar for, synes virkelig synd i de!!😡

Anonymkode: 14070...fdb

De har jo ikke samme far eller mor om de er ens stebarn...? Da er det jo halvsøsken. F.eks søstera mi som har samme mor som meg men ulik far er jo ikke min stesøster.

Anonymkode: 7731a...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusmoren min kaller meg for bonusbarn. Hadde faren min og hun gått fra hverandre, er det jo naturlig at jeg fortsatt er bonusbarn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stebarn jo. Hvis min mor finner seg en ny mann vil han være min stefar, og jeg være hans stebarn, selv om de får barn sammen. Disse søsknene vil være mine halvsøsken. Men iforhold til denne damen ville ungene til ny partner være hennes stebarn uavhengig om de har barn sammen i tillegg.

Anonymkode: 14070...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann har et biologisk barn fra tidligere, samt et stebarn (barna har samme mor). Begge disse barna er hos oss fast. Så istedet for “mine, dine og våre barn” har vi “mine, dine og en annens barn”. 

 

Anonymkode: 081c7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min mann har et biologisk barn fra tidligere, samt et stebarn (barna har samme mor). Begge disse barna er hos oss fast. Så istedet for “mine, dine og våre barn” har vi “mine, dine og en annens barn”. 

 

Anonymkode: 081c7...8de

Disse er du da stemor til. Hvis du har barn på din kant, og han på hans kant er jeg enig i at disse ikke er søsken i den forstand. De har ingen biologisk tilknytning til hverandre

Anonymkode: 14070...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det værste jeg har hørt! Du burde skamme deg. Selvfølgelig er de søster/bror så lenge de har samme far eller mor. Stakkars stebarn du har ansvar for, synes virkelig synd i de!!😡

Anonymkode: 14070...fdb

Hvor skriver hun at  (eks?) stebarn og hennes barn har samme far? De hadde kanskje bare dine og mine.

Stebarnet mitt har hatt stesøsken tidligere hos moren. Det ble ikke noen søskenfølelse mellom mors barn og samboerens barn, kjemien var ikke på plass og de voksnes parforhold vaklet også før det var gått veldig lang tid. Ingen av partene beholdt kontakt etter bruddet.

Anonymkode: 0759f...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...