Gå til innhold

Generalisert angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden ble jeg henvist til terapi av min fastlege, etter flere år med angst. Av psykiateren fikk jeg diagnosen generalisert angst. Jeg brukte Efexor depot og helt til slutt Brintellix mot angsten, men disse har jeg ikke brukt nå på snart to år. Fikk kontroll over angsten og kunne etterhvert avslutte hos psykiateren og går nå innimellom til min fastlege for samtale ved behov. Alt ble bedre da jeg forlot min ektefelle, som jeg nå i etterkant har skjønt har en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Angsten roet seg og alt føltes bra. Nå har jeg møtt en ny mann, vi er superforelsket: Så, alt skulle være bare fryd og gammen. Men; nå som jeg har så mye å glede meg over - nå finner angsten det for godt å blomstre igjen! Jeg har masse katastrofetanker om at dette forholdet er så bra at det snart kommer til å skje noe grusomt, at alt er for godt til å være sant osv. Er liksom i beredskap hele tiden, akkurat som jeg var da jeg var sammen med min destruktive eks. Er det noen som har opplevd dette? At, når livet liksom skal smile, så dukker angsten opp? Generalisert angst har jo mange ansikter - det er jeg klar over. Men det kunne vært fint å høre om andre har tilsvarende erfaring.

Anonymkode: bc722...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...