Gå til innhold

Apropos legeovergrep. Min opplevelse....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nokså sikker på det  var et overgrep jeg opplevde fra min lege i Stavanger for mange år siden. Jeg var i tjue årene. Nå er jeg 40 og legen er død.

Han sa direkte til meg at jeg var hans favoritt pasient og hver eneste gang kommenterte han hvor pen og vakker jeg var.

Da jeg var 23 spurte han om det hadde vært kreft i familien og jeg sa ja. Min bestemor døde av brystkreft.

Det syns han var så graverende at han måtte sjekke brystene mine. Dette brukte han lang tid på og det ble gjort ca en gang i mnd (jeg gikk regelmessig til han pga sykdom). Jeg var 23 og brystene måtte sjekkes? Å så naiv jeg var....

Da jeg fikk meg kjæreste syns han det var viktig å ta en GU. Denne brukte han og lang tid på of istedet for å si alt var ok, kommenterte han hvor pent underliv jeg hadde og at dette ville nok kjæresten like.

Jeg sa at jeg ikke hadde planer om å ha sex med kjæresten. Det kunne han ikke forstå og hadde litw respekt for min avgjørelse.   Han fortalte meg om m alle gleder ved sex og det å være kåt og syns jeg burde opppleve det. Husker jeg var svært naiv på den tiden men reagerte på dette. 

Da vi likevel hadde sex noen år senere, og han spurte meg (som han hadde gjort på det jevne) om vi hadde hatt sex, så sa jeg ja, da begynte han å spørre hvordan det var og hvordan det føltes, han lurte og på hvilken stilling jeg likte best og kom med forslag til en han mente var spesielt bra.

Når jeg tenker på dette idag vet jeg det var langt over grensen. Hadde han levd ville jeg gått til sak. Men han er død.

Men overgrep, det var det vel?

Anonymkode: ca863...b3f

Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Veldig langt over grensen. Stakkars deg😰

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Han utnyttet sin stilling på set groveste. 

Anonymkode: fb7a2...b41

• Liker 5
Skrevet

Det der er så absolutt over streken!! Fysjh! 

• Liker 2
Skrevet

Fy og fy. For en jævel...

• Liker 2
Skrevet

Om dette var over grensen? Æsj, jeg kjente at jeg ble kvalm. For en jævel som @Macro sier over meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette var overgrep. Men hvorfor var du til legen så fryktelig ofte?

Anonymkode: 26e87...180

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva kommer det av at du lot dette skje og ikke byttet lege? Hvordan kan man ha så mye tillit til noen?

Anonymkode: 20a7e...03d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette var overgrep. Men hvorfor var du til legen så fryktelig ofte?

Anonymkode: 26e87...180

Er det virkelig relevant hvorfor jeg var hos legen så ofte?

Jeg var syk. Holder ikke det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva kommer det av at du lot dette skje og ikke byttet lege? Hvordan kan man ha så mye tillit til noen?

Anonymkode: 20a7e...03d

Ung, full av tillit og trodde legen visste hva han gjorde. Var naiv og hadde behov for mye medisinsk oppfølging....Men dette var helt hinsides. Har forstått det i etterkant. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Helt klart overgrep, og grunnlag for å bli fradømt retten til å praktisere som lege. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen i dag skulle fått et eget kapittel på skolen om hvor lite kunnskap leger ofte har. Hadde det ikke vært for min egen nygjerrighet på sykdommen min, så hadde jeg vært døden nær i dag.

Anonymkode: 76650...8ee

Skrevet

Jeg har opplevd at mannlige leger skal gi komplimenter på kroppen min når de undersøker meg. Det virker ikke vondt ment, men i den situasjonen så blir det pinlig. Jeg hadde en lege som når han skulle lytte på hjertet mitt holdt en hånd over den ene puppen min. Jeg sa ikke noe der og da, men jeg lurte på om det er var nødvendig. Ofte tenker man også at en del tilfeldige berøringer ikke er så tilfeldige og at hender er litt for lenge et eller annet sted, men ikke så mye at man blir helt sikker på at de utnytter deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2018 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Ungdommen i dag skulle fått et eget kapittel på skolen om hvor lite kunnskap leger ofte har. Hadde det ikke vært for min egen nygjerrighet på sykdommen min, så hadde jeg vært døden nær i dag.

Anonymkode: 76650...8ee

Snakk om å trekke tråden helt ut fra hva den handlet om! Du kan lage en egen tråd om dette.

TS, legen din gikk helt klart over grensen, allerede ved hvordan han snakket om disse tingene til deg. Leger skal ikke gi komplimenter for underliv, f.eks.

Anonymkode: 60e28...65b

• Liker 2
Gjest Linn35
Skrevet

Går det an å gjøre noe med slikt når legen er død? Jeg mener, kan ts likevel anmelde på et vis? Hun kan jo ha fått senskader (uten at jeg vet noe om det da)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...