Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Toppmøtet mellom Trump og Putin gikk jo strålende, for Putin. 

Kanskje Trump egentlig mente make USSR great again? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er et spill fra Trump sin side. Tviler på at han liker Putin noe særlig.

Skrevet

Litt av et spill. Han fornærmet sitt eget land. Han priser diktatorer og snakker dritt om sine allierte. 

Hva er det som er bra med Putin? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Litt av et spill. Han fornærmet sitt eget land. Han priser diktatorer og snakker dritt om sine allierte. 

Hva er det som er bra med Putin? 

Putin er bra for Russland, Putin har i prinsippet holdt Russland unna konflikter i 20 år. Russere liker denne typen statsledere. Flesteparten av Trump sine alierte snakker dritt om USA ved en hver anledning. 

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, RoH skrev:

Flesteparten av Trump sine alierte snakker dritt om USA ved en hver anledning

Og nå snakker også Trump dritt om USA. Da stemmer det kanskje? 

Putin er en dyktig leder, ingen tvil om det. Det synes nok alle de som er fengslet og forfulgt også. Eller drept, slik som Litvinenko. Det er jo det fine med å drepe kritikere er jo at kritikken forsvinner. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

Og nå snakker også Trump dritt om USA. Da stemmer det kanskje? 

Putin er en dyktig leder, ingen tvil om det. Det synes nok alle de som er fengslet og forfulgt også. Eller drept, slik som Litvinenko. Det er jo det fine med å drepe kritikere er jo at kritikken forsvinner. 

Den gjennomsnittlige russer får det bedre og bedre. Dette er et land som har helt andre politiske spilleregler enn de du og jeg er vant med. Om du ser på tidligere Russiske statsledere hvem mener du har vært bedre skikket til å styre dette enorme landet?

Trump dreit på draget tror jeg også muligens, men det kan også hende at han fikk glattet ut noe av den kløften EU og USA er i ferd med å bygge opp mot Russland igjen. Dette vil vi først se på sikt. På lik linje med at han fikk ned konfliktnivå mot Nordkorea. Men dette veit jeg for lite om, det som er sikkert er at den Norske presse er lite troverdig i noe som helst i denne sammenheng.   

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, RoH skrev:

helt andre politiske spilleregler 

Fengsling og forfølgelse tror jeg er ille uansett spilleregler. 

Bare fordi Putins Russland ikke er like ille som Sovjetunionen betyr det ikke at det er bra. Hvorfor skal ikke Putin kunne tåle kritikk? Kritikk er en del av spillereglene siden tidenes morgen. 

8 minutter siden, RoH skrev:

glattet ut noe av den kløften

Å vende det blinde øyet til løser ingenting. 

Hvordan vil det være for USA å komme i konflikt når POTUS heller hører på Putin enn egen etteretning? 

• Liker 2
Skrevet

Trump sa jo han kunne gå ut på gata og skyte folk og tilhengerne han ville ikke miste noen av sine tilhengere. Ser jo i denne tråden at det kanskje også stemmer for hans norske tilhengere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva var det Putin fikk?

Det eneste jeg har sett fra møtet er at Trump er enig med Putin at Russland ikke blandet seg inn i valget i noen nevneverdig grad. Det er noe Trump har sagt lenge, og ikke overaskende med tanke på at anklagene kan føre til at Trump blir impeached.

Egentlig er det en skandale at dette skal være en skandale. Vil de ha en krig mellom USA og Russland?

Endret av Camlon
Skrevet

Så flaut det må være å ha en president som logrer som ei bikkje for fiendens leder.

Skrevet

Nå er jeg ikke Trump fan, men det er vel bra for Norge og USA at man roer ned de harde politiske uttalelsene som ikke fører noe vei? Det er jo under Trump USA selger våpen til ukrainske soldater samt sanksjoner og diplomatiske utkastelser har økt. Samt en Russisk spion i USA ble fengslet.

Så la oss ikke gå over stokk og stein her, er jo heller ikke avfyrt en eneste missil fra Nord-Korea etter toppmøtet.

Men jeg er enig at Trump skulle nevnt den Ukrainske konflikten med noen harde ord en det som ble gjort og det faktum at 17 amerikanske eksperter er enig i at Russland spilte en rolle i vaglet i USA.

Skrevet
8 timer siden, Camlon skrev:

Hva var det Putin fikk?

Det eneste jeg har sett fra møtet er at Trump er enig med Putin at Russland ikke blandet seg inn i valget i noen nevneverdig grad. Det er noe Trump har sagt lenge, og ikke overaskende med tanke på at anklagene kan føre til at Trump blir impeached.

Egentlig er det en skandale at dette skal være en skandale. Vil de ha en krig mellom USA og Russland?

Og nå sier Trump det stikk motsatte - at Russland utvilsomt blandet seg i valget. Artig fyr.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, yabloko said:

Og nå sier Trump det stikk motsatte - at Russland utvilsomt blandet seg i valget. Artig fyr.

Ja og da snur nok støttespillerne hans også. Må være flaut å alltid måtte være enig med en politiker uansett hva han sier og hvor ofte han skifter mening. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Skolebolle skrev:

Ja og da snur nok støttespillerne hans også. Må være flaut å alltid måtte være enig med en politiker uansett hva han sier og hvor ofte han skifter mening. 

Ja og det gjenspeiles i blant annet VGs kommentarfelt også, hvor trumpetistene glimrer med sitt fravær. Med unntak av én som unnskyldte Trump med at han sikkert bare sa feil fordi han er "trøtt og sliten etter alle møtene de siste dagene" 😄

Endret av yabloko
  • Liker 3
Skrevet (endret)
16 minutter siden, yabloko said:

Ja og det gjenspeiles i blant annet VGs kommentarfelt også, hvor trumpetistene glimrer med sitt fravær. Med unntak av én som unnskyldte Trump med at han sikkert bare sa feil fordi han er "trøtt og sliten etter alle møtene de siste dagene" 😄

Ja, er jo også åpenbart at Trump ikke "sa feil". Det var ikke ett eller to ord som var feil i pressekonferansen. Trump fortsatte å insistere på at han stolte 100% på Russland  i stedet for USAs etterretningstjeneste uansett hvor mange ganger han ble konfrontert. 

Så merket Trump at de alternative mediene som vanligvis elsker han nå begynte å kritisere han og da snudde Trump 180 grader.  

Endret av Skolebolle
  • Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Skolebolle skrev:

Ja, er jo også åpenbart at Trump ikke "sa feil". Det var ikke ett eller to ord som var feil i pressekonferansen. Trump fortsatte å insistere på at han stolte 100% på Russland  i stedet for USAs etterretningstjeneste uansett hvor mange ganger han ble konfrontert. 

Så merket Trump at de alternative mediene som vanligvis elsker han nå begynte å kritisere han og da snudde Trump 180 grader.  

Jepp, vanskelig å vri seg unna denne. Men vi kan nok forvente en god dose med pinlig whataboutisme her. Gleder meg allerede!

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, yabloko said:

Jepp, for en idiot.

Men jeg står for det jeg sa, Trump har sagt lenge at han ikke stoler på etterforskningen relatert til Russland, og det er veldig naturlig med tanke på at etterforskningen egentlig handler om han. Det er derfor ikke noe vinn for Putin.

Trump formulerte seg på en elendig måte, gjorde vondt verre med tweets og så reverserte sitt synspunkt på en håpløs måte. Selv trumpister vet at han lyver. 

Endret av Camlon
  • Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Skolebolle skrev:

Amerikansk etterretning hevdet at Sadam hadde masseødelegelses våpen, de kom med foto bevis. USA og England startet en helt katastrofal krig. Om presentasjonen i FN sa Collin Powell sa at dette var den værste dagen i hans liv.

http://edition.cnn.com/2005/WORLD/meast/08/19/powell.un/

Noen år senere viser det seg at alt var bare løgn, Irak hadde ikke masseødelegelsesvåpen. Alt var bare tull og tøys, faktisk fikk Bush mye kjeft for å stole for mye på etterretningstjenestene.

Om putin har hakket Hillary vet jeg ikke, kanskje Trump skulle tro de, men det er bare en fillesak i forhold til Irak krigen, det viktige er at de to har bedret forholdet. Sivilisasjonens overlevelse er viktigere.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, hind skrev:

Så flaut det må være å ha en president som logrer som ei bikkje for fiendens leder.

Fiende???

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...