Gå til innhold

Fremtidens familier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan tror dere fremtidens familier blir med tanke på dagens utvikling innen dating? Flere og flere kvinner får barn ved et "uhell" virker det som. Enten ved at de har sex i fylla og blir gravide eller slurvet med prevensjonen. Dette er også ofte de som ikke har så orden på livet sitt ellers, så de blir alenemødre uten særlig råd, og ofte da en far som ikke vet om barnet eller ønsker det (men det er ikke slik HELE tiden). 

Det er jo også noen som drar til Danmark fordi de ikke finner mann... jeg liker ikke dette helt. Hvem som helst på kloden er faren da, og jeg synes faktisk det er litt ekkelt å tenke på. Litt egoistisk av kvinnene og egentlig, bare fordi DERES behov for å få barn er så stort.

Så har vi denne evige byttingen av partner. Virker som mange menn bare skal tømme seg i flest mulig kvinner (når jeg leser her inne isf). Men kvinner kan også være ivrige i sitt partnerbytte. Det er jo fullt akseptert i dag og lett å ta ut skilsmisse. Før giftet folk seg fordi de ville ha hverandre, nå virker det som folk gifter seg fordi det gir status. 

Anonymkode: 5bf05...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tar livet av oss selv.

Verdens lengste selvmord utføres på menneskeheten av oss selv.

Anonymkode: b9186...bd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist. Bup og psykisk helse vil ikke bli tomme for syke barn hvertfall. Det går på helsen løs hele opplegget. Nettdating er gratis prostitusjon. 

Anonymkode: e9be6...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper fødselstallene til europeiske kvinner skyter i været og at kjernefamilien blir poppis igjen. Og at menn og kvinner kan bli ordentlig kjent før de gifter seg og setter unger til verden.

Jeg er selv skyldig i å være ung og dum, og sitter nå som alenemor til to. Men jeg var veldig ung, og nå vet jeg bedre. Folk burde skjønne at gresset veldig sjelden er grønnere på den andre siden (I mitt tilfelle var det det).

Gjennomgå en ordentlig bli-kjent-prosess, finn ut hva du vil ha og finn en partner som har de kvalitetene. De er few and far apart, men de finnes! Da ville skilsmissestatistikken og samboeroppløsninger sett helt annerledes ut. Jeg skal kun gifte meg en gang!

Anonymkode: 963af...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper fødselstallene til europeiske kvinner skyter i været og at kjernefamilien blir poppis igjen.

Tror ikke dette vil skje ettersom feminisme bare blir mer og mer dominerende i samfunnet. En kvinne blir nærmest ledd av andre kvinner dersom de bestemmer seg for å bli hjemmeværende for å oppdra barn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper fødselstallene til europeiske kvinner skyter i været og at kjernefamilien blir poppis igjen. Og at menn og kvinner kan bli ordentlig kjent før de gifter seg og setter unger til verden.

Jeg er selv skyldig i å være ung og dum, og sitter nå som alenemor til to. Men jeg var veldig ung, og nå vet jeg bedre. Folk burde skjønne at gresset veldig sjelden er grønnere på den andre siden (I mitt tilfelle var det det).

Gjennomgå en ordentlig bli-kjent-prosess, finn ut hva du vil ha og finn en partner som har de kvalitetene. De er few and far apart, men de finnes! Da ville skilsmissestatistikken og samboeroppløsninger sett helt annerledes ut. Jeg skal kun gifte meg en gang!

Anonymkode: 963af...e06

Det høres veldig flott ut i teorien. Men mennesker endrer seg. Jeg var sammen med samme mann i mange år, giftet meg med han. før vi fikk barn. Var både sikker på at han kom til å bli en fantastisk far, og at vi skulle være sammen resten av livet. Det skjedde ikke. Han endret seg, og samme hva jeg gjorde, fikk jeg ikke reddet ekteskapet. Så jeg er alene med mine 2 barn. Men jeg har vært alene med de i 10 år, ingen ny mann, eller nye barn.

Jeg tror det vil bli flere som velger å ikke få barn, så tror jeg det vil bli mye dine, mine og våre barn familier. 

Anonymkode: dca88...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hocane skrev:

Tror ikke dette vil skje ettersom feminisme bare blir mer og mer dominerende i samfunnet. En kvinne blir nærmest ledd av andre kvinner dersom de bestemmer seg for å bli hjemmeværende for å oppdra barn.

Men flere kvinner enn meg og noen få andre må da snart våkne opp og skjønne at feminisme ikke bringer noe godt med seg? Jeg har ikke noe i mot like rettigheter og sånn. Det har vi jo nå. Det jeg er imot er favoriseringen av kvinner slik som vi ser i dag, og kvotering. Kvotering er en uting uansett hvem som kvoteres.

Jeg lurer på hva som skal til for at kvinner skjønner at de ikke blir lykkelige av å ligge rundt og å være på byen hver helg og få påspandert drinker. Virkeligheten er ikke som Sex og singelliv, og kvinner er ikke laget for å være en Samantha. Samanthaene i verden ender opp bitre, alene og triste fordi ingen vil ha dem når de har ligget med "hele verden".

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig flott ut i teorien. Men mennesker endrer seg. Jeg var sammen med samme mann i mange år, giftet meg med han. før vi fikk barn. Var både sikker på at han kom til å bli en fantastisk far, og at vi skulle være sammen resten av livet. Det skjedde ikke. Han endret seg, og samme hva jeg gjorde, fikk jeg ikke reddet ekteskapet. Så jeg er alene med mine 2 barn. Men jeg har vært alene med de i 10 år, ingen ny mann, eller nye barn.

Jeg tror det vil bli flere som velger å ikke få barn, så tror jeg det vil bli mye dine, mine og våre barn familier. 

Anonymkode: dca88...57d

Jeg var også sammen med min eks i mange år. Fordi jeg trodde på løgnene hans og at han skulle endre seg. Håpet var jo der fordi jeg så på det som nederlag å være alenemor. Men igjen, jeg var veldig ung da jeg traff han, og min neste mann skal gjennom en ordentlig prosess før vi eventuelt gifter oss. For jeg gifter meg bare en gang.

Anonymkode: 963af...e06

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

Tror ikke dette vil skje ettersom feminisme bare blir mer og mer dominerende i samfunnet. En kvinne blir nærmest ledd av andre kvinner dersom de bestemmer seg for å bli hjemmeværende for å oppdra barn.

https://voiceofeurope.com/2018/07/hungarian-fertility-rates-boom-thanks-to-family-culture-in-hungary/#.W03rU_MAJw0.facebook

Det er mulig da, men da må myndighetene på banen med økonomiske incentiver. Jeg vil gjerne være hjemmeværende med ev. nye barn.

Anonymkode: 963af...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men flere kvinner enn meg og noen få andre må da snart våkne opp og skjønne at feminisme ikke bringer noe godt med seg? Jeg har ikke noe i mot like rettigheter og sånn. Det har vi jo nå. Det jeg er imot er favoriseringen av kvinner slik som vi ser i dag, og kvotering. Kvotering er en uting uansett hvem som kvoteres.

Jeg lurer på hva som skal til for at kvinner skjønner at de ikke blir lykkelige av å ligge rundt og å være på byen hver helg og få påspandert drinker. Virkeligheten er ikke som Sex og singelliv, og kvinner er ikke laget for å være en Samantha. Samanthaene i verden ender opp bitre, alene og triste fordi ingen vil ha dem når de har ligget med "hele verden".

Jeg var også sammen med min eks i mange år. Fordi jeg trodde på løgnene hans og at han skulle endre seg. Håpet var jo der fordi jeg så på det som nederlag å være alenemor. Men igjen, jeg var veldig ung da jeg traff han, og min neste mann skal gjennom en ordentlig prosess før vi eventuelt gifter oss. For jeg gifter meg bare en gang.

Anonymkode: 963af...e06

Nå har jeg bare vært gift en gang da, selv om jeg er skilt. Og min løy jo ikke før på slutten. Vi var sammen i 11 år, før han endret seg. En flott mann på alle måter i de 11 årene. Alt av familie, og venner og, var jo sjokkert over hvordan han endret seg. Man har jo faktisk ingen garanti.

Anonymkode: dca88...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men flere kvinner enn meg og noen få andre må da snart våkne opp og skjønne at feminisme ikke bringer noe godt med seg? Jeg har ikke noe i mot like rettigheter og sånn. Det har vi jo nå. Det jeg er imot er favoriseringen av kvinner slik som vi ser i dag, og kvotering. Kvotering er en uting uansett hvem som kvoteres.

Ja jeg er helt enig med deg. Jeg har ytret mange ganger her inne om hva jeg synes om dagens datingkultur. 

Vil nok kalle meg selv en tradisjonalist siden jeg aldri har sex med personer jeg ikke er i forhold med, samtidig så vet jeg at de fleste andre fra mitt kull, er født i 91 har et langt mer åpent, fritt sexliv.

Er det bra for samfunnet og fremtiden med dagens datingkultur? Nei, men nå skal ikke jeg stå her og fortelle folk hvordan de skal leve, folk får gjøre som de vil. Jeg er bare opptatt av at alle skal repekteres og det inkluderer mødre som velger å være hjemmeværende.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hocane skrev:

 

Ja jeg er helt enig med deg. Jeg har ytret mange ganger her inne om hva jeg synes om dagens datingkultur. 

Vil nok kalle meg selv en tradisjonalist siden jeg aldri har sex med personer jeg ikke er i forhold med, samtidig så vet jeg at de fleste andre fra mitt kull, er født i 91 har et langt mer åpent, fritt sexliv.

Er det bra for samfunnet og fremtiden med dagens datingkultur? Nei, men nå skal ikke jeg stå her og fortelle folk hvordan de skal leve, folk får gjøre som de vil. Jeg er bare opptatt av at alle skal repekteres og det inkluderer mødre som velger å være hjemmeværende.

Dagens datingkulturt er ikke bra synes jeg nei. Ligger for mye penger i alt i tillegg.. synes det er direkte ekkelt med kvinner som drar til Danmark og får et barn de ikke vet faren til. 
Og alle løspikkene/tøsene. Kvinnene demonstrerer også sin frihet litt vel mye synes jeg 😕 
 

Anonymkode: 5bf05...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hocane skrev:

 

Ja jeg er helt enig med deg. Jeg har ytret mange ganger her inne om hva jeg synes om dagens datingkultur. 

Vil nok kalle meg selv en tradisjonalist siden jeg aldri har sex med personer jeg ikke er i forhold med, samtidig så vet jeg at de fleste andre fra mitt kull, er født i 91 har et langt mer åpent, fritt sexliv.

Er det bra for samfunnet og fremtiden med dagens datingkultur? Nei, men nå skal ikke jeg stå her og fortelle folk hvordan de skal leve, folk får gjøre som de vil. Jeg er bare opptatt av at alle skal repekteres og det inkluderer mødre som velger å være hjemmeværende.

Jeg tenker at fremtidens arbeidsmarked vil gjøre hjemmeværende mødre til en nødvendighet. Det vil ikke være plass til alle i arbeidslivet, og samfunnet er nødt til å tilpasse seg dette. Jeg tenker samfunnet som helhet vil tjene på å gjøre lønningene høyere slik at man kan leve av en inntekt.

Og hvem var det egentlig som kom på at barn har det bedre i barnehage enn hjemme? Det sier seg nesten selv at et barn har bedre av å være hjemme med en voksens konstante oppmerksomhet enn å måtte dele den med veldig mange andre.

Anonymkode: 963af...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kommer til å bli dyrket utenfor kvinnekroppen, ingen kommer til å ønske være gravid. Det vil være helt normalt

Anonymkode: 93971...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at fremtidens arbeidsmarked vil gjøre hjemmeværende mødre til en nødvendighet. Det vil ikke være plass til alle i arbeidslivet, og samfunnet er nødt til å tilpasse seg dette. Jeg tenker samfunnet som helhet vil tjene på å gjøre lønningene høyere slik at man kan leve av en inntekt.

Og hvem var det egentlig som kom på at barn har det bedre i barnehage enn hjemme? Det sier seg nesten selv at et barn har bedre av å være hjemme med en voksens konstante oppmerksomhet enn å måtte dele den med veldig mange andre.

Anonymkode: 963af...e06

Enig i det du sier her! Men som det har blitt nå, med dagens huspriser, så er det vanskelig å klare seg uten to fulle inntekter. Og derfor er barn i barnehage fra de er 10 mnd. De skal være i barnehage eller skole fram til de er minst 16 år. Hvor ble det av den frie barndommen som vi som er litt eldre husker? Der vi lekte fritt ute med andre barn, og ikke hadde noe å tenke på?

Hvem som kom på at barn har det bedre i barnehage enn med mor?

Spør politikerne som jobbet for full barnehagedekning. De ville egentlig ha alle småbarnsmødre ut i full jobb.

Og det straffer seg om man ikke er i full jobb, for da får man knapt så man klarer seg i pensjon, eller om man skulle være så uheldig å bli ufør. Og det må man tenke på fra man er 20 år, for gjør man ikke det, ender man med mindre enn 40% av inntekt den dagen man skal gå av med pensjon.

Hilsen kvinne på 50 :)

 

 

Anonymkode: 2bc51...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en forelesning om stressmestring for noen uker siden.

Overlegen kunne fortelle at de har funner høyt stresshormon hos barn helt fra 1 års alder pga barnehage. Barna klarer ikke å roe ned fra dag til dag og stresset bygger seg opp.

Han skjønte at foreldre måtte velge barnehage pga økonomi, men de fleste barn stresser fra de er barnehagebarn. Han så for seg en økning i psykiske problemer pga av dette.

Skremmende å tenke på

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dagens datingkulturt er ikke bra synes jeg nei. Ligger for mye penger i alt i tillegg.. synes det er direkte ekkelt med kvinner som drar til Danmark og får et barn de ikke vet faren til. 
Og alle løspikkene/tøsene. Kvinnene demonstrerer også sin frihet litt vel mye synes jeg 😕 
 

Anonymkode: 5bf05...a64

Jeg syns menn demonstrerer sin frihet vel mye..... Hele denne debatten legger skyld på kvinnen. Det er dems skyld uansett. Det er faktisk to som er ansvarlig for å la vær å bli gravid... 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.7.2018 den 14.36, hocane skrev:

Tror ikke dette vil skje ettersom feminisme bare blir mer og mer dominerende i samfunnet. En kvinne blir nærmest ledd av andre kvinner dersom de bestemmer seg for å bli hjemmeværende for å oppdra barn.

Nå er det jo også mange som mener at begge parter skal bidra like mye økonomisk i forholdet, uansett intektsnivå. At man skal betale husleie til samboer/ektefelle om vedkommende eier boligen alene. Og at den som tjener mest skal kunne reise på ferie med venner fordi samboer/ektefelle ikke har råd til å bli med. Og at hjemmeværende mødre nærmest er snyltere, eller at det er en form for prostitusjon om de blir forsørget av mannen. At hjemmeværende mødre ikke bidrar til samfunnet, og ikke burde ha rett på velferdsgoder. Og at det er til pass for dem om de kommer i økonomisk uføre etter et samlivsbrudd. Har lest det her på KG.

Anonymkode: 59c3c...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at fremtidens arbeidsmarked vil gjøre hjemmeværende mødre til en nødvendighet. Det vil ikke være plass til alle i arbeidslivet, og samfunnet er nødt til å tilpasse seg dette. Jeg tenker samfunnet som helhet vil tjene på å gjøre lønningene høyere slik at man kan leve av en inntekt.

Og hvem var det egentlig som kom på at barn har det bedre i barnehage enn hjemme? Det sier seg nesten selv at et barn har bedre av å være hjemme med en voksens konstante oppmerksomhet enn å måtte dele den med veldig mange andre.

Anonymkode: 963af...e06

Nå var det da langt fra slik at alle barn fikk en voksens konstante oppmerksomhet den tiden det var vanlig med hjemmeværende mødre. Ofte store søskenflokker, og mor som var travelt opptatt med matlaging, klesvask og husvask. 

Anonymkode: 59c3c...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kommer til å endre seg så mye fra nå. Alenemødre, en økende andel frivillige barnløse og mange flerkullsbarn. 

Anonymkode: 92ccc...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2018 den 2.30, AnonymBruker skrev:

Trist. Bup og psykisk helse vil ikke bli tomme for syke barn hvertfall. Det går på helsen løs hele opplegget. Nettdating er gratis prostitusjon. 

Anonymkode: e9be6...a49

Hvordan kommer du frem til at nettdating er gratis prostitusjon? Hva med vanlig dating? Hva er det som er så mye mer gratis med nettdating?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...