Gå til innhold

Rense briller? Hvordan? tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville uansett ikke tatt sjansen. Zalo gir riper på briller. Punktum. 

Anonymkode: 96df1...fd5

zalo riper vel ikke mer enn noe annet. 

Zalospray, skyll med vann og tørk av med tørkepapir.

Anonymkode: b9087...b4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville uansett ikke tatt sjansen. Zalo gir riper på briller. Punktum. 

Anonymkode: 96df1...fd5

Zalo, er ikke skurekrem. Det riper ikke. 

Anonymkode: 41771...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din optiker burde kunne ha brillene i et bad som går dypere inn i rammen rundt glassene enn det du klarer med all verdens kluter TS, så jeg råder deg å gå tilbake dit og be dem ta en dyprens på innfatningen din :) spesielt om du har en litt kraftig plastinnfatning er dette eneste måten kontra enn tynn stålinnfatning hvor det ikke samler seg like mye hudrester osv i kanten på glasset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ville uansett ikke tatt sjansen. Zalo gir riper på briller. Punktum. 

Anonymkode: 96df1...fd5

Ikke hvis du har ripefri glass. 

Selv bruker jeg like gjerne jif universal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo har jeg aldri prøvd, men kan ikke helt se logikken i at det skal gi riper.

Jeg bruker lunket vann, spray fra Interoptik/Specsavers/Lensway om jeg bruker dem mye.

Bruker brillene et par timer hver dag - har mer utfordring med hvordan rengjøre rundt glassene (-7.5 - glassene er ganske tykke), og rundt putene på nesen. Bruker vanligvis bomullspinner, men kommer aldri helt til. Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Carrot skrev:

Din optiker burde kunne ha brillene i et bad som går dypere inn i rammen rundt glassene enn det du klarer med all verdens kluter TS, så jeg råder deg å gå tilbake dit og be dem ta en dyprens på innfatningen din :) spesielt om du har en litt kraftig plastinnfatning er dette eneste måten kontra enn tynn stålinnfatning hvor det ikke samler seg like mye hudrester osv i kanten på glasset. 

Koster det mye? takk for tips! Akkurat det jeg trengte. 
Jeg får de så å si ren i glasset. Men i kantene så er det mye skitt jeg ikke får fjernet. Noen ganger så virker det nesten ut som at noe av det i kanten, havner på glasset under gnikking og da blir det skittent om å om igjen, uten at de blir helt rene. 

TS

Anonymkode: 3fdf6...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster det mye? takk for tips! Akkurat det jeg trengte. 
Jeg får de så å si ren i glasset. Men i kantene så er det mye skitt jeg ikke får fjernet. Noen ganger så virker det nesten ut som at noe av det i kanten, havner på glasset under gnikking og da blir det skittent om å om igjen, uten at de blir helt rene. 

TS

Anonymkode: 3fdf6...f22

Det burde de gjøre gratis, det gjør de der jeg kjøper mine briller (jeg har to par hvor det er behov for rens)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte opitnett rensespray en stund, men hjalp ikke noe særlig. 

Jeg pusser med tørre Kleenex, en spesiell type som ikke "røyter". Det er en blå pakke, ikke de grønne. De klutene som følger med brillene er håpløse... 

Her i huset kaller vi det brille-kleenex :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt brillene mine og massevis av solbriller i mange år. Legger på litt Zalo, og gnir væsken forsiktig slik at den dekker hele glasset. Skyller med rent vann. Lufttørker. 

Resultat: Rene brilleglass, ingen riper. 

Anonymkode: b9c67...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...