AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har et kirurgisk kutt på 5 cm som selvfølgelig er sydd igjen. Nå er det 1,5 uker siden og såret har lukket seg, men kjenner det stikker ut om dere skjønner? Det er ikke flatt og går i ett med huden, men buler litt opp. Når trekket det seg sammen og blir like flatt som huden rundt? Man kan ikke se det, men kjenner det godt når jeg tar på det Anonymkode: 88fe9...f59
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har et kirurgisk kutt på 5 cm som selvfølgelig er sydd igjen. Nå er det 1,5 uker siden og såret har lukket seg, men kjenner det stikker ut om dere skjønner? Det er ikke flatt og går i ett med huden, men buler litt opp. Når trekket det seg sammen og blir like flatt som huden rundt? Man kan ikke se det, men kjenner det godt når jeg tar på det Anonymkode: 88fe9...f59 For noen kan det ta år, andre barre uker. Anonymkode: c1cfc...b95
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Mine arr går innover, men noen ganger «hovner» de opp og stikker ut. Jeg vet ikke hva som gjør det, men sånn er det hos meg. 4 år siden inngrep. Anonymkode: d534d...e60
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 Har hatt et arr i 5 år, det stikker ikke sååå mye ut lengre, men det er der. Og det syntes godt Anonymkode: c69ba...0ce
annebanane Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Operasjonsarret fra i fjor stikker litt opp av huden langs de 10-12 centimeterene. Kan forvente at det er slik i mange år, selv hvor fint det ellers er. De nyeste fikk jeg for 1mnd siden i samme område. Der har nettopp skorpene fallt av. 2 av de går foreløbig i ett med huden, og det ene stikker litt opp. Regner med det samme skjer der også. Men vil heller ha de litt opp enn nedover i huden slik som et annet arr jeg har.
MissPierce Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 (endret) Om det ikke er åpent sår lenger, så kjøp Kelo Cote gel. Den er genial til å gjøre sånn at arr gror penere. Fikk den anbefalt av kirurgen etter operasjon. Den skal hindre keloide arr. Endret 16. juli 2018 av MissPierce
Rucula Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 3 minutter siden, MissPierce skrev: Om det ikke er åpent så lenger, så kjøp Kelo Cote gel. Den er genial til å gjøre sånn at arr gror penere. Fikk den anbefalt av kirurgen etter operasjon. Den skal hindre keloide arr. jeg bruker den. Venter fortsatt på resultater. Men har bare brukt den i 2 mnd 1
Rucula Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har fortsatt utstående arr etter ks for 9 mnd siden
MissPierce Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, Rucula skrev: jeg bruker den. Venter fortsatt på resultater. Men har bare brukt den i 2 mnd Tror jeg måtte bruke den i minst 4mnd, og også dekke det til. Men mitt sitter sånn at klær gnisser på det.
Rucula Skrevet 16. juli 2018 #10 Skrevet 16. juli 2018 3 minutter siden, MissPierce skrev: Tror jeg måtte bruke den i minst 4mnd, og også dekke det til. Men mitt sitter sånn at klær gnisser på det. mitt og, det er et ks arr så truse kanten gnisser Burde jeg dekke til arret?
MissPierce Skrevet 16. juli 2018 #11 Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, Rucula skrev: mitt og, det er et ks arr så truse kanten gnisser Burde jeg dekke til arret? Jeg rullet sammen elastomull 8cm×4m, og plasteret over med Mefix Fikseringstape. Fikk beskjed om å ha det over gelen, og gjerne plaster ett år. Mye styr, men har grodd veldig pent
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #12 Skrevet 16. juli 2018 Jeg har mange selvskadningsarr, som stikker opp, fordi de var dype, og de ikke ble sydd. De er gamle, og kommer aldri til å gå ned. Jeg har tatovert over de fleste, med det syns i forskjellig lys. Jeg syns de er deilige å ta på. Er usikker på hvordan det er med ditt, men hvis det er opp av huden nå, forblir det kanskje slik. Det kommer vel an på, hvordan det ble sydd/stiftet. Anonymkode: fd651...13b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå