Gå til innhold

Hvilke medisiner bruker du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Amlodipin for blodtrykket etter hjerneblødning.

Tramadol for hodepine som er en konsekvens av hjerneblødning grunnet AVM og for fibroen. Sjelden jeg tar de men har de nå så tar de med. 

Panodil (paracet) for det samme som Tramadol.

Symbicort mot astmatiske tendenser.. :P 

B12 injeksjon en gang i måneden året rundt.

Cetrizin for allergi, støv og gress så jeg tar de hele året.

Jern og vitamin D nesten året rundt.

Ellers har jeg det bra.😂

Anonymkode: 91611...5b0

Kan jeg få spørre hva AVM er? Jeg har selv hatt hjerneblødning. 

Anonymkode: 6af2d...b19

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

cerazette, aerius, nexium, entocort, prednisolon, paralgin forte, oxynorm, voltaren, maxalt, imigran, vival, ventoline, alvesco

Anonymkode: e2ebf...74f

Skrevet

Glemte somac for halsbrann

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få spørre hva AVM er? Jeg har selv hatt hjerneblødning. 

Arterievenøs malformasjon, et karnøste i hjernen. Blodårer i en klump som pumper blod uten hensikt, jeg var heldig så var ikke store greiene, det blødde ut og jeg kunne gå tilbake til hverdagen uten noe varige men, bortsett fra hodepine og en skikkelig nær døden opplevelse da. :P 

Hvordan gikk det med deg etter hjerneblødningen?

Skrevet

Tar tran, går på d vitamintilskudd og vival (3-5 ganger I året, tar dem svært sjeldent nå)

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk på levaxin og erfa for lavt stoffskifte og div migrene medisiner, men er nå helt medisin- og symtomfri 😊

Anonymkode: 2d44c...c40

Hvordan er du blitt symptomfri? Så bra! 

Bruker 

Thyroid Erfa og Liothyronin for lavt stoffskifte 

Symbicort ved behov. Astma. 

Anonymkode: 9539d...041

AnonymBruker
Skrevet

Lithionit, Remeron og metformin. 

Remer on for kronisk hodepine. Lithium for bipolar 1 og metformin for å senke appetitten som er unormalt høy pga bivirkning av Lithionit. 

Anonymkode: a89e6...97a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arterievenøs malformasjon, et karnøste i hjernen. Blodårer i en klump som pumper blod uten hensikt, jeg var heldig så var ikke store greiene, det blødde ut og jeg kunne gå tilbake til hverdagen uten noe varige men, bortsett fra hodepine og en skikkelig nær døden opplevelse da. :P 

Hvordan gikk det med deg etter hjerneblødningen?

Å ja det har jeg ikke hørt om før. Det er så sjeldent jeg dumper bort i noen som har opplevd hjerneblødning så ble nysgjerrig. Jeg fikk akutt hjernehinneblødning (blodkar som sprakk) for ca 10 år siden da jeg var 35 år. Ble operert og har de siste 4 årene vært i nesten full jobb igjen. Så kan ikke klage! :)

AnonymBruker
Skrevet

Levaxin og Liothyronin pga at skjoldbruskkjertelen er fjernet fordi jeg fikk kreft i den.
Telfast og Avamys pga pollenallergi.
Letrozol og Zoladex pga brystkreft med spredning, før overgangsalderen.
Catapresan for å dempe hetetokter. En virkning av brystkreftmedisinene er at jeg er satt i kunstig overgangsalder.
Calcigran forte for å forebygge benskjørhet, som også er en festlig bivirkning av brystkreftmedisinene.  

Fra tid til annen blir det også en Paracet, og dessuten er jeg periodeavhengig av Otrivin. 

Anonymkode: d891a...ded

AnonymBruker
Skrevet

Zoloft mot depresjon og angst

Anonymkode: da355...73e

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette, aerius, singulair, symbicort, Bricanyl, xolair, Grazax, mildison, elocon, Hydroxin, lomudal, Avamys.

Noe brukes daglig, og noe brukes ved behov, sprøytene blir tatt 1 gang i måneden.

Anonymkode: 3a467...ac6

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Levaxin og Liothyronin pga at skjoldbruskkjertelen er fjernet fordi jeg fikk kreft i den.
Telfast og Avamys pga pollenallergi.
Letrozol og Zoladex pga brystkreft med spredning, før overgangsalderen.
Catapresan for å dempe hetetokter. En virkning av brystkreftmedisinene er at jeg er satt i kunstig overgangsalder.
Calcigran forte for å forebygge benskjørhet, som også er en festlig bivirkning av brystkreftmedisinene.  

Fra tid til annen blir det også en Paracet, og dessuten er jeg periodeavhengig av Otrivin. 

Anonymkode: d891a...ded

Huff! God bedring! Håper det ordner seg :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette for prevensjon

Sumatriptan ved migrene

hvis det teller bruker jeg også Valerina natt for å sove i perioder med mye press, eller ved migrene, hvis jeg ikke har sumatriptan (de virker vanligvis). Bruker også D-vitaminer om vinteren.

Anonymkode: 76f46...738

AnonymBruker
Skrevet

Remicade hver 8 uke

Pentasa stikkpiller 

Asacol 4x800mg

B vitamin

D vitamin

Imurel

Salofalk skum

Prednisolon

Næringsdrikk

og kortison sprøyter av og til

tipp hvilke sykdommer

Anonymkode: d89e8...454

Skrevet

Lamictal mot bipolar/depresjon, samt litt mot borderline også. 

Paracet eller Ibux hvis jeg har hodepine, muskelsmerter, sår hals eller lignende. 

Stilnoct mot søvnproblemer. Bruker dog dette medikamentet sjeldent, og kun hvis det er "krise". Har også fra tid til annen brukt seroquel til samme formål. 

AnonymBruker
Skrevet

Oralcon p-piller, Telfast for pollenallergi. Nasonex spray for kronisk bihulesykdom. Ved behov Rinexin tabletter for bihuleproblemer. Ved behov i pollensesongen Dymista nesespray. Ved behov Vimovo tabletter for sterke menstruasjonssmerter. For bihulene har jeg også resept på Ibux 600 mg ved sterke smerter, men bruker sjelden disse. Bruker stort sett Ibux 400 eller Panodil Zapp ved behov for smertestillende, men bruker relativt lite smertestillende - heldigvis. 

Anonymkode: a7694...f7d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

cerazette, aerius, nexium, entocort, prednisolon, paralgin forte, oxynorm, voltaren, maxalt, imigran, vival, ventoline, alvesco

glemte b-sprøyter, jerninfusjoner, folat, calcigran forte, magnesium, kortisonsprøyter

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Remicade hver 8 uke

Pentasa stikkpiller 

Asacol 4x800mg

B vitamin

D vitamin

Imurel

Salofalk skum

Prednisolon

Næringsdrikk

tipp hvilke sykdommer

Det er ihvertfall noe RA inne i bildet her. Har kjennskap til Remicade, kortison i diverse ledd (au) samt næringsdrikker.

Anonymkode: c9292...f2c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Remicade hver 8 uke

Pentasa stikkpiller 

Asacol 4x800mg

B vitamin

D vitamin

Imurel

Salofalk skum

Prednisolon

Næringsdrikk

tipp hvilke sykdommer

Crohns/Ulcerøs Kolitt og muligens noe revmatisk ved siden av. Spondylartopati/bektherevs/artrose/leddgikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...