Gå til innhold

Mindre markerte muskler-samme vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 33 år som er opptatt av å trene og sunt kosthold. Jeg har veid rundt 56-59 kg i 15 år utenom 2 svangerskap der jeg gikk ned til normal vekt igjen etter få måneder med trening. Jeg trener tung styrketrening med mye baseøvelser 2-4 ggr i uken og klarer ca 3 pullups uten strikk. Jeg har hatt synlige magemuskler i over ett år, utenom at jeg har litt løs hud nederst på magen som henger litt rundt nederste del av magen. Jeg har kanskje spist litt ekstra de siste månedene for å øke i muskelmasse (ca 2400 kcal) og har merket fremgang på treningen.

Jeg har ikke gått opp i vekt til tross for litt ekstra mat,men har blitt sterkere.

Men det jeg nå.merker er at jeg ikke har like synlige magemuskler som jeg hadde ifjor, selvom jeg veier det samme og har trent masse mer. Kan det være at jeg har lagt på meg fett selvom det ikke vises på vekta? Er ikke sånn at jeg må ha sixpack, menblir mer motivert av å se litt muskler der. Jeg trener også for en større og mer muskuløs bakdel, men er redd jeg får mer fett enn muskler der.

Kan jeg spise litt mindre og fortsatt øke i muskler?

 

Anonymkode: 47b51...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller forsøkt å spise litt annerledes. Kanskje spise litt mer proteiner og grønnsaker, litt mindre fett? Kan være sammensetningen av det du spiser som gir mer fett på mage, ikke hvor mye. 

Anonymkode: 410a3...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mat spiser du? Jeg har markerte magemuskler når jeg spiser rent - ikke noe prossessert mat. Når jeg spiser den slags, mister jeg dem. Uansett om jeg spiser samme antall kalorier og vekten forblir lik 

Anonymkode: a1f90...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg spiser mest mulig rent, men spiser innimellom litt halvfabrikata kanskje en gang i uka når vi tar det enkelt i en hektisk hverdag. Spiser ofte laks med fullkornspasta/ris og rå grønnsaker, litt rømme og sweet chili saus. Så spiser jeg endel kylling i ulike former, feks i en spicy tomatsuppe hjemmelaget med ris. Og stekt ris med grønnsaker, egg og kylling. Lager hjemmelagetpizza innimellom og har alltid grov bunn og lager tomatsaus selv og har på grønnsaker og karbonadedeig.

Jeg spiser endel egg i uka, spesielt de dagene jeg trener. Jeg kan nok bli enda flinkere på å spise enda litt sunnere. Jeg ser jo fortsatt antydning til muskler, men har jo hatt ferie nå og spist litt mer ferdigmat enn jeg pleier. Jeg er opptatt av å ikke bli helt fanatisk også så derfor spiser jeg innimellom litt enkel mat som barna liker også. Det har funket fint hele veien, men kan nok være jeg har bikket over til litt for mye. Vil bare at denne livsstilen skal vare så jeg kan holde på somjeg gjør nå alltid.

 

Anonymkode: 47b51...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...