Gå til innhold

Hvilken passiv inntekt har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke sett dette temaet bli diskutert så ofte her inne, men det er mange forbrukerbevisste og sparingsvillige her, så jeg regner med en del av dere også har bygd dere opp på noe form for passive inntekter som funker bra for dere.

Er det noen som har noen erfaringer eller spennende historier? Artig å lese.

Selv driver jeg å titter på en bolig med utleiedel for å få min første, men kjenner jeg ikke er villig til å ofre det som trengs for å få noen særlig flere, eller kanskje denne i det hele tatt. 

Anonymkode: 3fd23...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sett dette temaet bli diskutert så ofte her inne, men det er mange forbrukerbevisste og sparingsvillige her, så jeg regner med en del av dere også har bygd dere opp på noe form for passive inntekter som funker bra for dere.

Er det noen som har noen erfaringer eller spennende historier? Artig å lese.

Selv driver jeg å titter på en bolig med utleiedel for å få min første, men kjenner jeg ikke er villig til å ofre det som trengs for å få noen særlig flere, eller kanskje denne i det hele tatt. 

Anonymkode: 3fd23...3e1

Hva er det du må ofre? 

Anonymkode: f4c00...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passiv inntekt? hva er det ? 

Det er jo masse arbeid med utleie,-!!

Anonymkode: dd085...848

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passiv inntekt? hva er det ? 

Det er jo masse arbeid med utleie,-!!

Anonymkode: dd085...848

Nesten sjokkert over at ikke dette teamet er brennhett på KG.. passiv inntekt er det nok bare å Google. Det omfatter mer enn utleie.

Husk at du kan få noen til å leie ut for deg.

Anonymkode: 3fd23...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du må ofre? 

Anonymkode: f4c00...487

Må jo eksempelvis investere kapital i å få satt opp ting som vil generere penger på sikt, kontra å bruke de på egen bolig og livskvalitet nå og i «nær» fremtid

Anonymkode: 3fd23...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temaet er da stadig her på KG. Gjerne i form av spørsmål om skatt og lån. 

Det er jo en fin måte å tjene penger på. Særlig utleie av egen bolig. Men man må være klar over at inntektene kan bli borte i perioder hvis man er uheldig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har 20000 i mnd i leieinntekter.

Anonymkode: e16b7...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Deltar i forskjellige spørreundersøker på Internett, og selger gavekortene jeg vinner... 

Anonymkode: eec4a...dec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stan skrev:

Temaet er da stadig her på KG. Gjerne i form av spørsmål om skatt og lån. 

Det er jo en fin måte å tjene penger på. Særlig utleie av egen bolig. Men man må være klar over at inntektene kan bli borte i perioder hvis man er uheldig. 

 

Hvordan uheldig? 

Anonymkode: 50be9...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Deltar i forskjellige spørreundersøker på Internett, og selger gavekortene jeg vinner... 

Anonymkode: eec4a...dec

Det er jo en veldig aktiv inntekt.

hadde du laget spørreundersøkelser andre svarte på, som du kunne selge, så ville det vært passivt.

Anonymkode: 3fd23...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Deltar i forskjellige spørreundersøker på Internett, og selger gavekortene jeg vinner... 

Anonymkode: eec4a...dec

Er kanskje den typen inntekt som gir aller lavest timelønn i praksis av alle inntekter det er mulig å skaffe seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan uheldig? 

Anonymkode: 50be9...5c5

Kanskje man ikke finner leietakere. 

Kanskje leietaker ikke betaler og ødelegger leiligheten. 

Kanskje det blir noe feil med vann eller strøm. 

Vi har opplevd alle disse. Har nok kostet oss omtrent et år med leieinntekt. 

Samtidig som inntektene er borte kommer det gjerne ekstra utgifter. Så det er viktig å ha et langsiktig perspektiv, og ikke være avhengig av leieinntektene i den daglige økonomien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stan skrev:

Kanskje man ikke finner leietakere. 

Kanskje leietaker ikke betaler og ødelegger leiligheten. 

Kanskje det blir noe feil med vann eller strøm. 

Vi har opplevd alle disse. Har nok kostet oss omtrent et år med leieinntekt. 

Samtidig som inntektene er borte kommer det gjerne ekstra utgifter. Så det er viktig å ha et langsiktig perspektiv, og ikke være avhengig av leieinntektene i den daglige økonomien. 

Har man utleieenhet i et attraktive strøk (er ikke uflaks å ikke ha det), så finner man alltid leieboere.

Er man kritisk til hvem man leier ut til, så betaler nok leietaker, samt lar være å ødelegge leiligheten. At det kan være behov for vedlikehold er opplagt, men ved større problemer er der uvanlig at ikke forsikring skulle dekke det.

Anonymkode: 50be9...5c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Passiv inntekt? hva er det ? 

Det er jo masse arbeid med utleie,-!!

Anonymkode: dd085...848

Passiv inntekt betyr ikke at det ikke medfører noe arbeid overhodet, men refererer som regel til arbeid som ikke er basert på aktiv, jevn jobbing, der du må være x timer på jobb. Ingen blir rike av å gå på jobb 8-16, penger må investeres for å skape flere inntektsstrømmer som ikke er avhengig av dine timer. 

Jeg vil tro utleie er den vanligste formen for passiv inntekt i Norge, iom. at vi har tradisjon for å investere i bolig. 

Selv har jeg begynt med en nettbutikk der jeg håper å ansette noen for daglig drift om en stund. Ellers er det utleie.

Anonymkode: 5b7d0...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags nettbutikk har du?

trodde det var minimal inntekt på sånt; med mindre du får noe som feks get inspired, den nettbutikken går utrolig bra

Anonymkode: 0e7c8...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man utleieenhet i et attraktive strøk (er ikke uflaks å ikke ha det), så finner man alltid leieboere.

Er man kritisk til hvem man leier ut til, så betaler nok leietaker, samt lar være å ødelegge leiligheten. At det kan være behov for vedlikehold er opplagt, men ved større problemer er der uvanlig at ikke forsikring skulle dekke det.

Anonymkode: 50be9...5c5

Alt dette trodde vi og. 

Vi har funnet ut at det er bedre å være kritiske til de vi leier ut til. Det koster mindre å la den stå tom enn å leie til de feile. Kanskje pusse opp litt. 

Forsikring dekker ikke alt mulig, og ihvertfall ikke fullt ut. Og det kan ta tid å få pengene. 

Men uansett så er dette noe man må ta høyde for. Man får ikke nødvendigvis leieinntekter hver måned. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Passiv inntekt? hva er det ? 

Det er jo masse arbeid med utleie,-!!

Anonymkode: dd085...848

Ikke nødvendig vis. Vi leier ut igjennom en utleiemegler og gjør ikke en drit. Boligen er nedbetalt og den dagen noe må pusses opp har vi mer enn nok til å sette bort absolutt alt.

Anonymkode: de40e...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...