AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 De siste 15 årene har jeg vært plaget meg stivhet og smerter i bekken og korsrygg. I begynnelsen var dette sporadisk med lange smertefrie opphold. Gradvis økte det på til kronisk stivhet og smerter som vare verre i perioder. Det siste 1,5år har jeg hatt så sterke nattlige smerter at jeg ikke får sove noe sammenhengende. Ingen smertestillende har effekt og jeg måtte på det værste ha hjelp til å snu meg og å komme meg ut av sengen om morgen. stivheten er også vedvarende i opptil 1,5time om morgenen. Smerten har nå også beveget seg oppover ryggraden og ut i sidene. Fastlegen har gjort alt han kan og sendte med derfor videre til spesialist. Men denne spesialisten er kun opphengt i dvitaminmangel (som ikke var der for 1,5år siden og derfor ikke forklarer smertene, dog det kan være med å forverre) og vil derfor ikke undersøke meg videre. Nå er jeg så sliten og lei... Alt dette kan vel ikke skyldes dvitmangel som kun har blitt påvist i vår? Anonymkode: 22175...b5a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Har du vært hos fysioterapaut? Har du bedt legen om henvisning til MR? Anonymkode: 339b9...974
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Ok. Neste gang du trenger hjelp til å stå opp får du ringe fastlegen din/ legevakta. Ikke få hjelp til å komme deg opp av senga, da bare maskerer du symptomene dine. Ha telefonen innen rekkevidde når du legger deg, ring legekontoret når de åpner og hør hva de anbefaler deg å gjøre... Anonymkode: 3b9ef...d88
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos fysioterapaut? Har du bedt legen om henvisning til MR? Anonymkode: 339b9...974 Har tatt MR annet hvert år cirka. Det eneste de har funnet er et sprialforment hulrom i ryggraden og for et år siden en prolaps. Ingenting av dette forklarer symptomene. Anonymkode: 22175...b5a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok. Neste gang du trenger hjelp til å stå opp får du ringe fastlegen din/ legevakta. Ikke få hjelp til å komme deg opp av senga, da bare maskerer du symptomene dine. Ha telefonen innen rekkevidde når du legger deg, ring legekontoret når de åpner og hør hva de anbefaler deg å gjøre... Anonymkode: 3b9ef...d88 Har barn jeg må ta meg av, så opp av sengen må jeg... men kan kanskje ringe å be om time på dagen hos fastlege hvis det blir så ille igjen. Anonymkode: 22175...b5a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #6 Skrevet 16. juli 2018 Jeg var veldig lav i d-vitamin og hadde da ekstreme leddsmerter, type vansker med å stå og gå fordi alle stillinger gjorde vondt, så man skal ikke kimse av det. Men har du forsøkt manuellterapeut? Anonymkode: 82ce4...c28
godfisk Skrevet 16. juli 2018 #7 Skrevet 16. juli 2018 Jeg ville prøvd manualterapeut. Det er en fysioterapeut med videreutdanning, kan hende en sånn kan finne ut noe ved undersøkelse.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #8 Skrevet 16. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg var veldig lav i d-vitamin og hadde da ekstreme leddsmerter, type vansker med å stå og gå fordi alle stillinger gjorde vondt, så man skal ikke kimse av det. Men har du forsøkt manuellterapeut? Anonymkode: 82ce4...c28 Det skjønner jeg, og jeg forstår at det er med på å forverre ting, men jeg har kun hatt påvist dvitmangel nå. Ikke på tidligere blodprøver, så det forklarer ikke hvorfor jeg i utgangspunktet har vondt... Anonymkode: 22175...b5a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #9 Skrevet 16. juli 2018 1 time siden, godfisk skrev: Jeg ville prøvd manualterapeut. Det er en fysioterapeut med videreutdanning, kan hende en sånn kan finne ut noe ved undersøkelse. Skal sjekke opp i det, takk for tips! Anonymkode: 22175...b5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå