Gå til innhold

Angstsymptomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine angstsymptomer:

* Tretthet/slapphet

* Hjertebank

* Pustevansker

* Svimmelhet/ustødighet

* Synsproblemer

* Uvirkelighetsfølelse

* Katastrofetanker (nå blir jeg gal, nå dauer jeg)

*Søvnvansker

 

Noen spørsmål:

1. Er disse symptomene vanlig å ha når man sliter med angst? (Veit at hjertebank, svimmelhet og pustevansker er normalt).

2. Hvorfor gjør angsten meg så trøtt? Bør man ikke heller føle seg ekstra våken når man sliter med angst? Det er liksom litt sånn ulogisk å være sliten samtidig som man er livredd.

3. Hva gjør jeg dersom jeg skulle bli gal? (Sikker på at det kommer til å skje når som helst nå).

Jeg underdriver hvis jeg sier at jeg er redd. Angst er så mye mer enn å bare være redd. Angsten går meg på nervene, jeg tuller ikke. Skjønner ikke at jeg holder ut. Eller, teknisk sett så holder jeg faktisk ikke ut, men jeg tvinger på en måte meg selv til å holde ut. Det var det, ta gjerne å svar på spørsmålene mine hvis du har erfaring. Orker ikke sånne tullesvar fra folk som har null erfaring. (:

Anonymkode: 370ea...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil først bare understreke at jeg ikke er helsepersonell, men har angst selv. Mye av det høres likt ut som for meg, så det er nok normalt. 

Jeg vil tro at angsten gjør deg trøtt fordi kroppen alltid er i høygir fordi du er redd. Og da blir kroppen til slutt sliten. Jeg har ofte angst om natten/kvelden når jeg helst skulle sovet. Pulsen er høy samtidig som kroppen er helt utmattet. Forferdelig slitsomt.

Dersom du blir "gal" kan du ringe hjelpetelefon 116 123. Jeg har aldri ringt dit, men jeg er helt sikker på at de som tar imot telefonene kan hjelpe deg. Vil anbefale deg å ta opp dette med fastlegen din så du kan få en henvisning til psykolog og få hjelp. 

Anonymkode: 90c53...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har ansgst, så går jo kroppen i alarmberedksap. Pumper mer blod, spenner seg etc så er jo ikke rart at du blir sliten.. :) 

 

Sliter med angst selv og blir i hvertfall kjempe sliten av det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se denne videoen. Man blir sliten fordi kroppen jobber så intenst under angst/panikkanfall. Dette er en info video hva som skjer med kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, huff du sliter tungt😔 Jeg syns du skal be om hjelp et sted - fordi det kan virke som du er på bristepunktet. Det ER hjelp å få! Dette kan og vil bli bedre❤️❤️ Svimmelhet og synsforstyrrelsene er helt vanlige symptomer, og det er hjernen som gjør motstand mot alle fryktresponsene du kjenner hele tiden.. Hjernen prøver å holde det i sjakk- om du forstår? Men, lidelsestrykket ditt er såpass høyt at hjernen ikke klarer å hjelpe til å roe deg og å få deg til å forstå at «faren er over» derfor kommer hjelpen i forn sv svimmelhet, synsforstyrrelser og en form for uvirkelighetsfølelse... 

Signalene dine jobber virkelig i «over-drive» og det mixes i en usammenhengende suppe... 

Be om hjelp, jeg ønsker deg alt godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en angst type du har Ts. Jeg kjenner godt igjen alle utenom uvirkelighetsfølelsen, veldig trøtt jeg også. Kroppen er i en slags alarm og man blir utslitt og kan få mange symptomer. Våkner selv grytidlig med hjertebank, skjelver på hendene og veldig uro i kroppen.  Etter å ha gått på Cipralex i 2 uker begynte det å gi seg litt så nå kan jeg i det minste puste litt. Har masse mareritt også. Håper du får hjelp? Klem til deg

Anonymkode: 9234a...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...