Gå til innhold

Tinder algoritme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til hvordan tinder velger ut hvilken rekkefølge man får se profiler i? Er det noe logikk? Hva med de profilene som kommer opp langt langt bak i bunken, er det sannsynlig at de ikke enda har vurdert deg, eller at de har swipa venstre?
Dukka opp en person som jeg swipa høyre på, og har veldig lyst til at han skal swipe høyre på meg også, men tenk om han f.eks har fått opp profilen min for lenge sida og swipa venstre. 
Er det noen sammenheng i at - hvis hans profil vises for meg, så vil min profil også vises for han? (har forstått det slik at tinder velger ut hvem man får se), men det er jo virkelig en never-ending bunke når man holder til sentralt hvertfall!
Så blir nysgjerrig på hvorfor tinder har ventet så lenge med å vise meg denne personens profil
 

Anonymkode: 3a6cd...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok mye tilfeldigheter ute å går altså. Tror ikke tinder med vilje har holdt igjen denne profilen for deg

Anonymkode: 994e4...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men tenkte om det er noen logikk i hvilke profiler man får opp først og hvilke som ligger langt ned i bunken. Jeg lurer jo på hvorvidt denne profilen allerede har vurdert meg eller hva sjansen er for at vedkommende enda ikke har fått opp meg. 

Merker jo at hvor lengre tid jeg har swipa så avtar umiddelbare matcher. 

Anonymkode: 3a6cd...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg tror profilene blir "rangert" basert på hvor mange likes de får. Avhengig av hvor mange likes en profil får blir den gitt en "poengsum", og poengsummen bestemmer igjen eksponeringen profilen får. Det er min teori. Ved å avgrense eksponeringen til profiler får du folk til å betale for mer eksponering gjennom å kjøpe tinderpluss og "boosts". Ganske smart businesskonsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg tror profilene blir "rangert" basert på hvor mange likes de får. Avhengig av hvor mange likes en profil får blir den gitt en "poengsum", og poengsummen bestemmer igjen eksponeringen profilen får. Det er min teori. Ved å avgrense eksponeringen til profiler får du folk til å betale for mer eksponering gjennom å kjøpe tinderpluss og "boosts". Ganske smart businesskonsept.

Ja det er noe sånt. Men er det noen måte å gjette seg frem til om en profil du har swipa til høyre uten å få en umiddelbar match - har swipa venstre på deg eller rett og slett ikke vurdert deg enda?

Anonymkode: 3a6cd...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det er noe sånt. Men er det noen måte å gjette seg frem til om en profil du har swipa til høyre uten å få en umiddelbar match - har swipa venstre på deg eller rett og slett ikke vurdert deg enda?

Anonymkode: 3a6cd...5a0

Jeg tviler på det. Tror nok ikke du får tilgang på historikken til den profilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er så merkelig at det at jeg får matcher hoper seg sånn opp! 

Sveiper litt hver dag, men enkelte dager/perioder får jeg ingen matcher. Og så plutselig får jeg masse matcher uka etter! 

Flere som merker noe sånt?

Anonymkode: 3a6cd...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...