Gå til innhold

1 pk tortellini (el lignende) og tilbehør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har du til slik type pasta? (Tortellini, osv, de fylte variantene, ikke vanlig pasta/spagetti)

Jeg koker kikerter før jeg har oppi tortellinien. Steker biffstrimler med ingefær, gurkemeie, vårløk, selleristenger, timat, hvitløk, salt pepper og krydder.

Ved siden av har jeg oppskåret tomat og avokado med salt pepper og lime.

Så godt!

Anonymkode: 00e7c...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tortellini bruker jeg ikke så mye tilbehør til. (Dårlig tortellini prøver jeg å unngå å kjøpe.) Nøttebrunt smør og salvie er veldig godt til ricotta og spinatfyll. En enkel ostesaus (fløte, ost etter ønske og pepper) passer til det meste. Eller bare smør og pepper. En enkel tomatsaus (f.eks. løk, hvitløk, hermetisk tomat og basilikum) passer også til det meste.  

Anonymkode: d2de1...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker oppskriften som står bakpå pakken. Enkelt og godt.

Anonymkode: d0ea4...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker oppskriften som står bakpå pakken. Enkelt og godt.

Anonymkode: d0ea4...98a

Hvilken pakke da? Her er det mange å velge mellom ... 

Anonymkode: d2de1...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

God tortellini bruker jeg ikke så mye tilbehør til. (Dårlig tortellini prøver jeg å unngå å kjøpe.) Nøttebrunt smør og salvie er veldig godt til ricotta og spinatfyll. En enkel ostesaus (fløte, ost etter ønske og pepper) passer til det meste. Eller bare smør og pepper. En enkel tomatsaus (f.eks. løk, hvitløk, hermetisk tomat og basilikum) passer også til det meste.  

Anonymkode: d2de1...ed1

Ingen grønnsaker til å fylle opp med?

Anonymkode: 00e7c...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken pakke da? Her er det mange å velge mellom ... 

Anonymkode: d2de1...ed1

Den ferske fra Kiwi. Fersk og Ferdig, tror jeg den heter.

Anonymkode: d0ea4...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grønnsaker til å fylle opp med?

Anonymkode: 00e7c...73a

Sjelden sammen med tortellinien. Men om jeg får tak i ferske artiskokker er det snadder å ha som rett nr. 1, med tortellini som rett nr. to. Evt. starte med en caprese, og deretter tortellini (men da holder jeg igjen på smør og fløte, og går heller for tomatsaus). Noen ganger er det jo også grønnsaker inni tortellinien. 

Men sånn generelt synes jeg ikke det er krise å droppe grønnsakene til ett måltid, så lenge det jevner seg ut over tid. Da har jeg kanskje en ren grønnsaksrett til middag dagen etter. 

(For meg høres det forresten litt kræsj ut med ingefær og gurkemeie til tortellini, de hører liksom ikke "sammen" for meg. Men det betyr ikke at det ikke kan være kjempegodt likevel. :) ) 

Anonymkode: d2de1...ed1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten saus med spinat, tomatsaus og ost på toppen eller innimellom bruker jeg de uten ost inni til en slags "fake" Pho. Har jeg god kraft i fryseren så lar jeg det trekke med diverse krydder til pho, har oppi kokte tortellini og lime, thaibasilikum, bønnespirer og chilisaus til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å spise den plain med ketchup og hamburgerdressing

Anonymkode: 7ec87...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten med en enkel tomatsaus eller med en god pesto.

Anonymkode: d92d8...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser av og til tortellini med ricotta og spinat, og jeg bruker ikke noe saus eller annet tilbehør .

Anonymkode: f8c03...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sjelden sammen med tortellinien. Men om jeg får tak i ferske artiskokker er det snadder å ha som rett nr. 1, med tortellini som rett nr. to. Evt. starte med en caprese, og deretter tortellini (men da holder jeg igjen på smør og fløte, og går heller for tomatsaus). Noen ganger er det jo også grønnsaker inni tortellinien. 

Men sånn generelt synes jeg ikke det er krise å droppe grønnsakene til ett måltid, så lenge det jevner seg ut over tid. Da har jeg kanskje en ren grønnsaksrett til middag dagen etter. 

(For meg høres det forresten litt kræsj ut med ingefær og gurkemeie til tortellini, de hører liksom ikke "sammen" for meg. Men det betyr ikke at det ikke kan være kjempegodt likevel. :) ) 

Anonymkode: d2de1...ed1

Gurkemeie smaker bittert, men jeg spiser den så ofte jeg kan pga den betennelsedempende effekten den gir meg 😊

Anonymkode: 00e7c...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gurkemeie smaker bittert, men jeg spiser den så ofte jeg kan pga den betennelsedempende effekten den gir meg 😊

Anonymkode: 00e7c...73a

Da hadde jeg antakelig prøvd å hente inspirasjon fra indisk mat, der er det masse deilige oppskrifter med gurkemeie. :) 

(Beklager avsporingen, altså. Ville bare gi et tips. :) )

Anonymkode: d2de1...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser tortellini som oftest bare med en god olivenolje og revet parmesan.

Anonymkode: dc5c3...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du til slik type pasta? (Tortellini, osv, de fylte variantene, ikke vanlig pasta/spagetti)

Jeg koker kikerter før jeg har oppi tortellinien. Steker biffstrimler med ingefær, gurkemeie, vårløk, selleristenger, timat, hvitløk, salt pepper og krydder.

Ved siden av har jeg oppskåret tomat og avokado med salt pepper og lime.

Så godt!

Anonymkode: 00e7c...73a

Helt ærlig synes jeg ikke dette høres så godt ut.. Hvordan passer tortellinien inn i den retten der, uten å kollidere? Er det ikke bedre med bare kikertene, biffstrimlene og grønnsakene, uten pasta? Virker helt overflødig og som om man bare har tatt ulike matkulturer og sauset det sammen.

Jeg lager ofte hjemmelaget pesto til tortellini. Freser en basilikumplante, en god klunk god olivenolje, litt hvitløk, pinjekjerner, salt, pepper og parmesan i blenderen til det blir en jevn saus. Varmer den litt i gryta og vender den ferdige tortellinien inn. Veldig godt. Lager også tomatsaus iblant, gjerne med en klunk rødvin oppi. Fersk basilikum og revet parmesan er et must. 

Anonymkode: 1ea93...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To saus-varianter for ferdigkjøpt fersk pasta her i huset:

- Chili, hvitløk, friske tomater, frisk spinat som såvidt får falle sammen i sausen, og så pastaen blandet i.

- Brunet smør med salvie og sitron, som er klassikeren. Jeg har alltid en salvieplante på terrassen, greit å bruke til.

Begge får rikelig ferskrevet parmesan på toppen. Jeg pleier ellers å foretrekke ravioli med soppfyll til dette.

Anonymkode: b712b...ccd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...