AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #1 Skrevet 16. juli 2018 Hei! Skal kaste hormonene, da jeg sliter med en rekke problemer legen tror kan skyldes prevensjon. Ønsker ikke spiral, siden vi tenker å prøve på barn om ett års tid MEN dette første året er det veldig viktig at jeg ikke blir gravid (siste års student, økonomi, bosted osv) - hadde jo gått på et vis, men hadde passet ualminnelig dårlig 😛 Klarer derfor ikke helt å stole på kondom alene, er jo en rekke feilkilder ved bruken.. Vet at Natural cycles ikke er trygg prevensjon - men kanskje en ekstraforsikring i forhold til kondombruk? At vi kan gjøre andre ting en samleie på «røde dager» og så kan vi ha sex med kondom på «grønne dager»? Høres dette ut som en ok plan - eller bortkastede penger? Jeg klarer som sagt ikke å stole helt på kondomet... Anonymkode: 558e0...54d
McFlurry Skrevet 16. juli 2018 #2 Skrevet 16. juli 2018 Kondomet i seg selv er jo veldig trygt (så fremt det blir påført riktig og ikke sprekker såklart). Som du sier selv stoler du ikke helt på kondomet, så da synes jeg det høres ut som en god plan å bruke Natural cycles i tillegg! Det vil hvert fall øke sikkerheten enda mer
PetrovaFire Skrevet 16. juli 2018 #3 Skrevet 16. juli 2018 Hørtes jo bra ut å kombinere de to, da vil du jo være ganske trygg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #4 Skrevet 16. juli 2018 2 timer siden, McFlurry skrev: Kondomet i seg selv er jo veldig trygt (så fremt det blir påført riktig og ikke sprekker såklart). Som du sier selv stoler du ikke helt på kondomet, så da synes jeg det høres ut som en god plan å bruke Natural cycles i tillegg! Det vil hvert fall øke sikkerheten enda mer Ja, jeg vet at det er ganske trygt - men jeg går fra det tryggeste på markedet (p-stav) som er 99 % sikkert og til kondom som bare er 87 % sikkert, så selv om jeg er rimelig trygg på kondom er det liksom ikke helt det samme 😅Orker ikke tanken på barn akkurat i dag, med studentøkonomi, mye jobb, hybel og avstandsforhold 🙈 1 time siden, PetrovaFire skrev: Hørtes jo bra ut å kombinere de to, da vil du jo være ganske trygg. Takk for svar! Er det jeg og tenker. Og Natural Cycles er jo faktisk godkjent som prevensjon av EU (selv om jeg overhodet ikke hadde stolt på det alene), så det må vel være noen holdepunkter i opplegget? Anonymkode: 558e0...54d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Skrevet 16. juli 2018 Det er bedre å kombinere enn å bare bruke én av dem, så det høres greit ut. Kondomer skal jo være 97% sikre hvis de brukes riktig. Jeg ville ikke stolt 100% på natural cycles, så ikke slurv med kondombruken selv om du bruker NC Anonymkode: 1dd24...3e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå