Gå til innhold

Donere kroppen til forskning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg donerer gjerne enkeltorganer til de som trenger det, såfremt organene mine kan brukes, men jeg ønsker ikke å donere hele kroppen min til forskning. Dette fordi jeg har et svært dårlig kroppsbilde og det er mye ved kroppen min som jeg skammer meg sterkt over. Jeg har ingen tro på at medisinerstudenter er svært annerledes enn andre mennesker i 20-årene, og ønsker på ingen måte å bli gransket av noen som ikke har modenhet nok til å forstå hvor vondt det er å ha en annerledes kropp, og jeg har ingen sikkerhet for at de gjør det på en verdig måte uten å spøke over avvikene mine på samme måte som jeg har opplevd i levende live. 

Det er akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. 

Skammen gjør at jeg ikke ønsker å donere bort kroppen min. Ønsker ikke å bli snakket negativt om etter jeg er død, og i flere år. Er selv helsepersonell, så jeg vet godt at denne respekten de snakker så mye om forsvinner fort, svært fort. Det er skremmende hvor mange i helsevesenet som mangler respekt og sladrer og baksnakker både levende og døde. 

Jeg synes tanken er veldig god, så absolutt. Om jeg noen gang blir normal så skal jeg melde meg. 

Anonymkode: c137e...93a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Ullvott said:

Jeg donerer gjerne enkeltorganer til de som trenger det, såfremt organene mine kan brukes, men jeg ønsker ikke å donere hele kroppen min til forskning. Dette fordi jeg har et svært dårlig kroppsbilde og det er mye ved kroppen min som jeg skammer meg sterkt over. Jeg har ingen tro på at medisinerstudenter er svært annerledes enn andre mennesker i 20-årene, og ønsker på ingen måte å bli gransket av noen som ikke har modenhet nok til å forstå hvor vondt det er å ha en annerledes kropp, og jeg har ingen sikkerhet for at de gjør det på en verdig måte uten å spøke over avvikene mine på samme måte som jeg har opplevd i levende live. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv. 

Skammen gjør at jeg ikke ønsker å donere bort kroppen min. Ønsker ikke å bli snakket negativt om etter jeg er død, og i flere år. Er selv helsepersonell, så jeg vet godt at denne respekten de snakker så mye om forsvinner fort, svært fort. Det er skremmende hvor mange i helsevesenet som mangler respekt og sladrer og baksnakker både levende og døde. 

Jeg synes tanken er veldig god, så absolutt. Om jeg noen gang blir normal så skal jeg melde meg. 

Anonymkode: c137e...93a

Men selv om de har kjipe holdninger, så gjør de arbeid som potensielt kan hjelpe mange syke mennesker i fremtiden. La oss si at de gjør narr av kroppene ders, hva om arbeidet deres også fører til en medisin for smerter som hjelper millioner av mennesker i hele verden til å leve bedre med smerter?

Anonymkode: 3892f...352

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men selv om de har kjipe holdninger, så gjør de arbeid som potensielt kan hjelpe mange syke mennesker i fremtiden. La oss si at de gjør narr av kroppene ders, hva om arbeidet deres også fører til en medisin for smerter som hjelper millioner av mennesker i hele verden til å leve bedre med smerter?

Da kan heller folk med et bedre kroppsbilde donere kroppene sine til forskning, så kan dødssyke få hjerte, nyrer, lever og bukspyttkjertel fra meg, mens resten går til krematoriet. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det bestemte jeg meg for for mange år siden. Litt spennnende å tenke på hva de kan bruke den til. Kanskje kroppen min er med på å løse et av de store medisinske kampene

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke at noen gjør narr av døde kropper, men gjør de det, har det ingenting å si. Jeg er jo død og blåser en lang marsj ii hva andre mennesker måtte mene om hvordan jeg ser ut når jeg ligger på bordet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjøre det, hvis de vil ha den.

Jeg er organ donor og blodgiver. Min far var heldig og fikk ett donorhjerte. Dessverre var det ikke en fullstendig velykket transplantasjon, men vi fikk beholde han ett par måneder mer.

Min kropp er organer, om noen kan trenge dem etter min død, ta dem! Jeg vil jo ikke trenge dem da. Kan hende jeg kan da, unnskyld, kan hende min kropp kan da,  redde andres liv eller bedre det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...