Gå til innhold

Kjøre på en katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjer ofte at katter blir påkjørt og at føreren av bilen kjører videre. 

Jeg virkerlig har mareritt om at det skal skje meg. Ikke bare elsker jeg katter, men jeg hadde ikke en gang klart å gjort noe annet enn å stå der å grine. 

Men et enda større mareritt er om jeg skal gjøre det og ikke merke det.

Det skjer så ofte at bilde bare kjører videre, så boe jeg har fundert på er: «merker mann at man treffer en katt?»

En katt er generelt liten i forhold til en bil. Tanken er om man treffer katten «riktig» og i riktig hastighet, merker man at man treffer en katt? Det er såpass mange humper ellers i veien, og om du kun får en liten «dump» som man generelt alltid gjør på veien, merker man egentlig at man har truffet en katt? Man kan jo bruke speilene, men om katten ikke dør momentant så har de en tendens til å springe ut av veien og vekk fra faren. 

Har virkelig mareritt om at dette skal skje. Har hatt noen nære misser hvor en katt plutselig hopper ut i veien, heldigsvis bestemte en av dem seg for å snu, ellers hadde jeg truffet, hadde ikke sjangs på å stoppe. I disse «nær-opplevelsene» så så jeg jo selvsagt katten, men har jo sett hvor for de kan hoppe ut i veien! Hva om man ikke ser noe.

Er det noen som vet? Som kanskje har opplevd dette å fått høre det i ettertid «hvorfor stoppet du ikke?» og vert helt målløs på situasjonen for du ikke kan huske å ha truffet en katt? 

Vet ikke om et ja eller nei er svaret jeg egentlig ønsker å få. Selvsagt vil jeg såklart alltid stoppe, men hva om jeg ikke merker det og bare kjører ifra en stakars katt 😿

Anonymkode: bc38c...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjørte på en katt en gang - det var åpenbart for alle i bilen at vi kjørte på noe som ikke var en vanlig hump i veien. Dette var på asfaltvei, mulig det er annerledes på en hullete grusvei :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at man virkelig merker at man kjører på en katt. Det som kan være verre er om katten løper videre før man ser hva det er, og senere dør av skadene, men jeg tror at folk ofte er late og rett og slett ikke gidder å sjekke hva det var de kjørte på/over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...