Gå til innhold

Synes dere dette høres mye ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 157 og veier 58 kg. 

 

Anonymkode: c49a7...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, høres ut som idealvekten :)

Anonymkode: ea508...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt, men på grensen til overvektig

Anonymkode: cd2ce...c90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er normalt, men på grensen til overvektig

Anonymkode: cd2ce...c90

???? På grensen til overvektig??? Jeg er 160 og veier 68 kilo og ser tynn ut...

Anonymkode: 8cdf3...978

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo ann på kroppssammensetningen din. Jeg personlig veier 58 kg men er litt høyere enn deg. 164cm. Jeg har lite fett og mye muskler så ser fit ut, men kunne like gjerne sett dvask ut om jeg ikke hadde muskler... hadde nok være noen str større selv om vekten er det samme. 

Uansett så er du normalvektig. Om du ønsker å gå ned i fettprosent, gjør det! Eller la være, det er din kropp og det viktigste er at du liker den :)

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

???? På grensen til overvektig??? Jeg er 160 og veier 68 kilo og ser tynn ut...

Anonymkode: 8cdf3...978

Det spørs jo, kanskje du har en del muskler f.eks. En vanlig utrent hadde vært litt overvektig med de målene. Men dette vet man jo ikke sikkert bare ved å se på tall, må i hvert fall se kroppen i tillegg 

Anonymkode: cd2ce...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høy, trener ikke (ME, har knapt gått 4000 skritt på en dag på fem år), timeglassfigur, og hvis jeg bikker under 66 kg blir jeg for tynn. Da begynner det å stikke bein ut overalt, hoftebein, kragebein, ribbein. I tillegg forsvinner puppene og rumpa (som begge består av kun fett siden jeg ikke beveger meg). 

Nå ligger jeg et par kg over det og har samme BMI som TS, og er slank/normal. :)

Og virkelig, BMI på 23,6 er IKKE OVERVEKTIG!! Ikke alle kler den vekten såklart, hvis de f.eks har all vekten rundt magen, men overvekt er det fortsatt ikke. 

Anonymkode: abf04...f31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius

Noen folk er så opphengt i bmi og annet tull at det helt kvalmt. TS er helt normalvektig med en BMI på 24 når NORMALVEKTEN er mellom 18,5 - 24,9. Jeg blir helt oppgitt av folk som skal trykke en ned og kalle en «nær overvekt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

???? På grensen til overvektig??? Jeg er 160 og veier 68 kilo og ser tynn ut...

Anonymkode: 8cdf3...978

Tror det som ble ment med det her er i forhold til bmi. (157 og 58kg er en bmi på 23.4 man blir betegnet som overvektig ved en bmi på 25.) TS er helt innenfor normalen og selvfølgelig burde man ikke bry seg om BMI siden muskler veier mer enn fett.

Det er jo litt som at du da med din vekt er per definisjon overvektig, selv om du ikke ser slik ut. Tror ingen mente å være frekke.. det er bare sånn overvekt blir klassifisert. 

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. 

Trener 1-2 ganger i uken (dårlig nå i sommer). Går turer og jogger litt. 

Ser jeg har det litt rundt magen som jeg gjerne skulle hatt vekk. Noen tips? Og hvordan få lavere fett prosent? 

 

Anonymkode: c49a7...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som feil forum. Pluss blir vel snart stengt for meningsløs overskrift.

Anonymkode: d3a2c...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. 

Trener 1-2 ganger i uken (dårlig nå i sommer). Går turer og jogger litt. 

Ser jeg har det litt rundt magen som jeg gjerne skulle hatt vekk. Noen tips? Og hvordan få lavere fett prosent? 

 

Anonymkode: c49a7...85a

lavkarbo (lavere insulinnivå gjør at kroppen lettere forbrenner fett, insulin er et fettlagringhormon) Det er ikke så vanskelig som mange skal ha det til. MASSE gode oppskrifter på nettet (dietdoctor.com og ruled.me)og i tillegg om du føler for noe søtt er det mange bra sukkererstatninger du kan bruke og sjokolade å kjøpe :) 80% av det som gir vektnedgang skjer på kjøkkenet. You can`t outrun a bad diet som de sier.. :P

styrketrening med vekter, du blir sterkere og får mer muskler som igjen gir deg høyere forbrenning. Her kan du for eksempel følge ferdiglagde opplegg fra bodybuilding.com (gratis treningsplaner som er kjempebra https://www.bodybuilding.com/workout-plans/goal/lose-weight

HIIT (høyintensitets intervalltrening) Enten på tredemølle eller ved å gjøre ulike øvelser. bare søk litt på youtube om du vil ha tips.. er så mange ulike måter å gjøre det på.

jeg gikk ned 7 kg med å gjøre det her :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

???? På grensen til overvektig??? Jeg er 160 og veier 68 kilo og ser tynn ut...

Anonymkode: 8cdf3...978

Kanskje du selv syntes du ser tynn ut, men merker jeg er ekstremt skeptisk til at en på 160 visstnok skal se tynn ut når hun veier 68 kg og ligger på overvekt på BMI skalaen.

Anonymkode: 79461...beb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 157 og 77 kg og var stor da. Så glad for å være der jeg er nå. 

Anonymkode: c49a7...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei!!! Det høres IKKE mye ut ❤️❤️❤️ Du sier du beveger deg, løper tilogmed ( styrker hjertet ditt) - så jeg syns ikke du skal tenke et sekund mer på vekten👩‍❤️‍💋‍👩 Men, bare kose deg med trening og bevisstgjøring på smyger-sukker-bombene (brus,kaffe mokkalatte osv, og vår elskede sjokolade😣

Du høres superfin ut ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

???? På grensen til overvektig??? Jeg er 160 og veier 68 kilo og ser tynn ut...

Anonymkode: 8cdf3...978

Da jeg var 160 og veide 68 trodde jeg også jeg så ganske ok/slank ut, men når jeg ser på bilder i etterkant... Ikke i det hele tatt. Jeg så definitivt ikke tynn ut.

Anonymkode: dd343...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt, men på grensen til overvektig

Anonymkode: cd2ce...c90

Jeg tror jeg dauer, hahaha. Jeg er 160 og 56 kg og har under anbefalt fettprosent for kvinner. Legen kommenterer ofte at han synes jeg er "ihvertfall mer enn tynn nok". Man er absolutt ikke på grensen til overvekt, ikke i følge BMI eller noe annet. 

Anonymkode: c2683...592

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...