Gå til innhold

Navn på nettverk - innstillinger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På dataen har man jo et nettverksnavn av typen Get12345 når man først får Internett i gang hjemme hos seg. Så kan man jo endre navnet til nettverket sitt til for eksempel Personlig34567.

 

Nylig har jeg lagt merke til noe som jeg synes er rart. På en Mac her i huset ser jeg ca. ti ulike nettverks-navn, altså fra omtrent alle naboene våre. Mens på PC'er her i huset, ser jeg kun nettverkene til de som bor i samme hus som oss. Dvs. totalt fire nettverk. 

 

Finnes det innstillinger på PC som gjør at man kan velge hvor mange nettverks-navn i nær-området man får sett?

Anonymkode: 44baa...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går på WIFI på pcen din er det mulig det står noe om det. Altså der du kobler deg til på nettet, hvis ikke er det fordi Macen har et større nettverkskort, ergo: macen får inn fler nettverk i et stort området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pc, ser naboers nettverk med mindre de har skjult det.

Er nok innstillinger. Men hvorfor vil du se det på pc og?

Anonymkode: 1aaa5...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske og gode svar. :) Jeg ønsker å se det på PC også da jeg liker å bytte på hva mitt nettverk heter, med jevne mellomrom. :)  Man kan få litt inspirasjon fra sine naboer, i tillegg til diverse lister på nett. :) Mac'en i huset her er egentlig ikke min private, kun et familiemedlem sitt.

-TS 

Anonymkode: 44baa...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig PCen har dårligere rekkevidde, eller kanskje den bare lar være å vise de som har for dårlig signal til at det går an å få en stabil oppkobling. Hvis de står forskjellige steder i huset vil det også påvirke signalkvaliteten.

Anonymkode: 0a0d2...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...