Gå til innhold

Bytte lege under sykmelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt pga belastninger på jobben og har ved hjelp av nav og lege bestemt at jeg skal si opp med legeerklæring.

Problemet er at legen ikke er så nøye på noen saker, så jeg ønsker å bytte lege fort som mulig. Jeg skal uansett friskmeldes til arbeid og få hjelp av nav.

Det jeg lurer på er om jeg skal stå løpet ut med legen jeg bruker nå eller om det går like grei om jeg bytter lege. Journal må jo overføres ny lege og det er svart på hvitt at nåværende jobb er utelukket videre.

Jeg vet ikke om jeg kan gå tilbake til 100% med det første heller, så nå føler jeg at jeg sitter på gjerdet og dingler.

Om jeg ikke får meg jobb etter 3 mnd så går jeg over på dagpenger og det vil merkes godt på økonomien. Hadde det ikke vært for at jeg er redd for å ødelegge løpet med rettigheter fra nav, så hadde jeg byttet til ny lege umiddelbart.

Jeg er redd for at løpet blir kjørt og jeg sitter med null inntekt frem til jeg er i jobb igjen.

Dilemma så det holder. Legen min er nesten ubrukelig etter gjentatt mas og hensvisnig til en viktig undersøkelse.

Anonymkode: 4d0d8...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...