Gå til innhold

Hvordan avslutte en 2 måneders dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en søt fyr i en stund, men har ikke de rette følelsene for han. Det har vært intens dating, og vi har snakket om å være eksklusive og hele den pakka. Til og med vært på utenlandstur sammen, men nå kjenner at jeg må være ærlig og avslutte dette nå. Han er virkelig betatt av meg; jeg liker han veldig godt, men det stemmer bare ikke helt. 

Hvordan sier jeg dette her til han? Holder det med å sende en sms? Ringe? Avtale å møtes? Hvordan avtaler man et møte hvor man har tenkt å dumpe fyren? 

Anonymkode: f700f...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du har vært med å betalt for alt dere har gjort hvis ikke så tar det seg ganske så dårlig ut.

Du får bare være ærlig å si at du ikke har de rette følelsene for han, enkelt og greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har datet en søt fyr i en stund, men har ikke de rette følelsene for han. Det har vært intens dating, og vi har snakket om å være eksklusive og hele den pakka. Til og med vært på utenlandstur sammen, men nå kjenner at jeg må være ærlig og avslutte dette nå. Han er virkelig betatt av meg; jeg liker han veldig godt, men det stemmer bare ikke helt. 

Hvordan sier jeg dette her til han? Holder det med å sende en sms? Ringe? Avtale å møtes? Hvordan avtaler man et møte hvor man har tenkt å dumpe fyren? 

Anonymkode: f700f...7e2

Hvorfor har du holdt det såpass tett og lenge gående, hvis du ikke var der? Har han betalt for denne utenlandsturen? I så fall hadde jeg faktisk ikke hatt hjerte til å ikke tilby meg å betale tilbake.. 

Ellers ville jeg bare sagt det som det er, du har ikke de følelsene. Håper ikke du har sagt noe annet til han tidligere, eller at det bare er dere to, og du er forelsket osv osv. I så fall har du satt deg i en ganske kinkig situasjon.. 😕

Ønsker deg lykke til :)

 

Anonymkode: 9c7d7...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fasitsvar på dette. Mange vil si at man trenger å ringe eller møtes etter x ukers dating, men det er ikke gitt at det er hva den "dumpede" part foretrekker. Det viktigste er at man er tilgjengelig for en prat dersom han skulle ønske det. 

Jeg er blitt dumpet per sms av en jeg var forelsket i, og helt ærlig hadde det vært verre ansikt til ansikt. Når det er mye følelser i bildet og man blir avvist så vil man jo holde masken til en viss grad, og det hadde jeg ikke klart om det var så "direkte".

Du må nesten føle på det selv, ut ifra hva du tror fungerer best overfor ham.

(Og ikke tenk så mye på utgifter osv., slik er det engang i datinglivet. Du håpet du kunne utvikle mer følelser og gjorde ikke det).

Anonymkode: 7947a...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjemperart at du har latt det gå så lenge som 2 måneder uten at du i det hele tatt har sagt at du ikke har følelser for han. Dette er noe man bør si etter 2 uker og IKKE etter så lang tid med utenlandstur osv. Stakkars fyr. Du får bare si det som det er. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Jeg tenker at det egentlig ikke spiller noen rolle om du tar selve beskjeden over SMS, telefon eller ansikt til ansikt. Han er like dumpa fordet. Men det som kan være greit er å gjøre seg tilgjengelig for evt spørsmål han måtte ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja han er bare sånn søt og kjedelig og sånt der.

Du får bare dumpe ham og gå videre,

så får du finne deg en badboy som er slem og stygg mot deg, misbruker deg, sier stygge ting, gir det masse motstand, trykker deg ned,

en sånn mann kvinner flest innerst inne tiltrekkes og begjærer.

Lykke til :nordvesta:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er kjemperart at du har latt det gå så lenge som 2 måneder uten at du i det hele tatt har sagt at du ikke har følelser for han. Dette er noe man bør si etter 2 uker og IKKE etter så lang tid med utenlandstur osv. Stakkars fyr. Du får bare si det som det er. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

TS liker fyren og har vel håpet at det skal utvikle seg til noe mer (som det gjør iblant), men har innsett nå at det ikke er tilfelle. Fatter ikke hvorfor hun får så mye pepper her. 

Anonymkode: 7947a...c17

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS liker fyren og har vel håpet at det skal utvikle seg til noe mer (som det gjør iblant), men har innsett nå at det ikke er tilfelle. Fatter ikke hvorfor hun får så mye pepper her. 

Anonymkode: 7947a...c17

Fordi projisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow bare wow. Stakkars fyr.

Anonymkode: 3ab02...d31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS liker fyren og har vel håpet at det skal utvikle seg til noe mer (som det gjør iblant), men har innsett nå at det ikke er tilfelle. Fatter ikke hvorfor hun får så mye pepper her. 

Anonymkode: 7947a...c17

Det er noe man gjerne merker etter 2 uker og ikke 2 måneder. Man kan bare ikke vente så lenge og håpe på at følelser plutselig dukker opp, for det gjør de ikke om de ikke har kommet etter noen uker. Det er bedre for den andre parten at man avslutter datingen på et mye tidligere tidspunkt. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Fordi projisering.

Jeg har selv flere ganger vært den som har dumpet den andre part pga mangel på følelser og har aldri blitt dumpet selv, så vet ikke hva du mener jeg projiserer? Noen mennesker greier likevel å forstå at det er utrolig vondt å bli såra, tro det eller ei. Derfor er det mye bedre å gjøre det på et tidlig tidspunkt. Jeg gjør det etter maks to uker om jeg da kjenner at det ikke funker. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe man gjerne merker etter 2 uker og ikke 2 måneder. Man kan bare ikke vente så lenge og håpe på at følelser plutselig dukker opp, for det gjør de ikke om de ikke har kommet etter noen uker. Det er bedre for den andre parten at man avslutter datingen på et mye tidligere tidspunkt. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

Nå varierer det hvor ofte man treffes, men 2 uker trenger ikke bety mer enn 2 dater, og da kjenner du ikke dette mennesket veldig godt i det hele tatt. Kaster du det hele på båten tidlig, kan du like godt anklages for å "ikke gi folk en sjanse". Det er ingen vinnere her - det er ikke moro å dumpe noen, og det er ikke moro å bli dumpet. Og det vil være noen sårede følelser uavhengig av når dumpingen forekommer. Det må vi takle. I et langt liv er forskjellen mellom to uker og to måneder også lite viktig. 

Voksne mennesker må ha LITT is i magen i datingprosessen. Det handler ikke bare om tiltrekning, som da man var 18. Jo eldre jeg blir, desto mer forståelse har jeg også for de ulike tingene som skal stemme i et forhold. Kanskje har det vært "nok" på plass etter de første to-tre datene til å ta det videre, og så dukker det opp ett og annet tema som vrir deg i motsatt retning.

Anonymkode: 7947a...c17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har selv flere ganger vært den som har dumpet den andre part pga mangel på følelser og har aldri blitt dumpet selv, så vet ikke hva du mener jeg projiserer? Noen mennesker greier likevel å forstå at det er utrolig vondt å bli såra, tro det eller ei. Derfor er det mye bedre å gjøre det på et tidlig tidspunkt. Jeg gjør det etter maks to uker om jeg da kjenner at det ikke funker. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

Du er klar over at du ikke er ts, ikke sant? Flott for deg dersom det ikke tar deg mer enn to uker å finne ut av sånt, men det kan like gjerne være fordi du er opptatt av mer overfladiske ting. 2 måneder er ikke spesielt lenge for min del, og tydeligvis ikke for ts sin del heller.

Det er heller ingen her som påstår det ikke er vondt å bli dumpa. Spørsmålet er om det er galt å dumpe noen etter 2 måneder, noe det selvfølgelig ikke er. Så lenge man ikke bare ghoster noen, er det en helt ærlig sak. Folk må seriøst slutte å leite med lupe etter ting å være bitre over.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en ca sånn sms til han da

"Hei! Må bare først si at du er ikke min type, og jeg vil ikke se deg i nærheten av meg mer. Men du er en så søøt fyr og Takk for gavene og den dyre utenlandsturen, det var SÅ GØY!:) Hadet for alltid (seriøst!) bye :)"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for både pepper og gode svar, som jeg var faktisk ute etter. 🙂

Og sorry, jeg burde kanskje spart dere litt og sagt at all denne datingen og turen ble betalt 50:50. Så, no sugardaddy her altså. 

Noen tenker at 2 måneder er lenge, og det er forsåvidt det. Men når man liker en person og ønsker å få det til å stemme, så bruker man all den tiden man trenger. Jeg ønsket jo å være eksklusive med han og var seriøs, men det fungerte ikke helt etter planen. 

Nå får jeg bare vondt av tanken her, men det blir kanskje en melding til han. Å bli dumpet på sms virker noe følelsesøst, men ser ikke for meg å ta det face to face. 

 

 

 

Anonymkode: f700f...7e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Og sorry, jeg burde kanskje spart dere litt og sagt at all denne datingen og turen ble betalt 50:50.

 

Anonymkode: f700f...7e2

Nå er du slem! KGerne koste seg jo såå mye med å gasse seg i din egoisme!

Anonymkode: 7947a...c17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for både pepper og gode svar, som jeg var faktisk ute etter. 🙂

Og sorry, jeg burde kanskje spart dere litt og sagt at all denne datingen og turen ble betalt 50:50. Så, no sugardaddy her altså. 

Noen tenker at 2 måneder er lenge, og det er forsåvidt det. Men når man liker en person og ønsker å få det til å stemme, så bruker man all den tiden man trenger. Jeg ønsket jo å være eksklusive med han og var seriøs, men det fungerte ikke helt etter planen. 

Nå får jeg bare vondt av tanken her, men det blir kanskje en melding til han. Å bli dumpet på sms virker noe følelsesøst, men ser ikke for meg å ta det face to face. 

 

 

 

Anonymkode: f700f...7e2

Jeg syns du bør ringe han å si det.

Anonymkode: 9e36c...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Du er klar over at du ikke er ts, ikke sant? Flott for deg dersom det ikke tar deg mer enn to uker å finne ut av sånt, men det kan like gjerne være fordi du er opptatt av mer overfladiske ting. 2 måneder er ikke spesielt lenge for min del, og tydeligvis ikke for ts sin del heller. Det er heller ingen her som påstår det ikke er vondt å bli dumpa. Spørsmålet er om det er galt å dumpe noen etter 2 måneder, noe det selvfølgelig ikke er.

Du må lære deg at du ikke sitter på fasiten i alt og tåle at ikke alle er enig med deg. Jeg er uenig og mener man burde finne ut av slikt mye tidligere. Å angripe meg ved å kalle meg overfladisk gjør ikke at jeg plutselig mener du har helt rett i å vente til noen tror de er i et forhold med deg før du dumper dem, så det er dårlig argumentasjonsteknikk fra din side. Jeg er en menneskekjenner og ser stort sett personligheten til de jeg dater i løpet av de to første datene. Du får øve deg på det samme så du slipper å såre folk så mye. 

Anonymkode: ee0f0...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinn deg opp og ta det face to face et sted dere er i fred.

Anonymkode: 01a35...228

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...