Gå til innhold

Fiskeboller for enslige.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingefær?

Anonymkode: 4848a...4c1

Er det også vanskelig å bruke for enslige? 

Anonymkode: f706c...3a9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lager du ikke hjemmelagde fiskeboller? Da får man ikke ekle geléklumper, til middag. Hermetiske fiskeboller 🤮🤮🤮🤮 æsj!!!

Anonymkode: c7510...eb8

Siden mat og smak er så individuelt så har jeg lært at det bare er utrolig unødvendig og ufint å si æsj til mat andre liker.........

Endret av 282_NaughtySpark
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Siden mat og smak er så individuelt så har jeg lært at det bare er utolig unødvendig og ufint å si æsj til mat andre liker.........

................? Hold kjeft! Du står ikke for dine egne meninger engang. 

AnonymBruker
Skrevet

Fjordland fiskeboller er god. Nok til en, ingen rester 😊

Anonymkode: c9225...b7c

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Månedsvis? Etter en uke blir de ofte flekkete og klisne..

Mine gjør det ja, jeg får gulrøtter i abonnementskasse med økologiske grønnsaker annenhver uke, og det hoper seg glatt opp fire-fem poser i kjøleskapet om jeg har det travelt i livet, så der har jeg en voldsom erfaring mht både holdbarhet og bruksområder. :lur: 

Men ja, hvis dine gulrøtter begynner å bli dårlige så fort, så er det bare å hive seg rundt, skrelle opp hele hurven, lage suppe eller puré av alt som er igjen og fryse ned i porsjonspakninger. Så slukkes sorgen!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

................? Hold kjeft! Du står ikke for dine egne meninger engang. 

Å jassågitt... Er det noen som har vært slemme med deg i dag siden du føler for å uttale deg sånn?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det også vanskelig å bruke for enslige? 

😄

Nei det var vel et spørsmål om hvorfor du foreslo ingefær til gulerøtter?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine gjør det ja, jeg får gulrøtter i abonnementskasse med økologiske grønnsaker annenhver uke, og det hoper seg glatt opp fire-fem poser i kjøleskapet om jeg har det travelt i livet, så der har jeg en voldsom erfaring mht både holdbarhet og bruksområder. :lur: 

Men ja, hvis dine gulrøtter begynner å bli dårlige så fort, så er det bare å hive seg rundt, skrelle opp hele hurven, lage suppe eller puré av alt som er igjen og fryse ned i porsjonspakninger. Så slukkes sorgen!

Det er godt mulig det er emballasje problem, men enten blir de tørre, skrukkete og krymper, eller de blir slimete. Løsningen hittil er å bruke de som løken. Til alt. 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

😄

Nei det var vel et spørsmål om hvorfor du foreslo ingefær til gulerøtter?

Fordi det er godt!

https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/gulrotsuppe-med-ingefaer-og-krepsehaler/34863

Tips: Ikke nødvendig med krepsehaler på toppen som i denne oppskriften. Man kan jo steke opp de siste fiskebollene og ha oppi i stedet. :nigo: 

• Liker 5
Skrevet

Kalde fiskeboller rett fra kjøleskapet er så godt at jeg ikke har et eneste problem
med å "maule" før og etter middag. En boks er fort borte....tadaaaa: vask, skyll og kast i riktig metalldunk.  :jepp: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager fiskeboller til meg selv kjempeofte, og jeg bare fryser restene. Ikke noe problem! Jeg lager alt sammen med saus, så tar én porsjon til middag, og fryser de tre andre (både boller og saus) i porsjonspakker som jeg tar opp én og én til middag andre dager :)

Anonymkode: a4864...c5f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, applestories skrev:

Er det uansett årstid og merke?

Noen gulrøtter holder seg nærmest evig her, mens andre skrumper raskt inn.

Har samme problemet med sellerien på denne tiden av året og det har ikke med hverken merke eller kjøleskap å gjøre.

Kjøper dem i sånn korg, og dei holder seg sjukt dårlig. Trur det er heile året, men eg har gitt opp med å kjøpe gulrøtter. Klarer ikke å bruke dem opp i gryter og matlagning og gulrot i smoothie liker vi ikkje :( Synd, for eg er så inderlig glad i gulrot! 

Anonymkode: 64727...2d9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper dem i sånn korg, og dei holder seg sjukt dårlig. Trur det er heile året, men eg har gitt opp med å kjøpe gulrøtter. Klarer ikke å bruke dem opp i gryter og matlagning og gulrot i smoothie liker vi ikkje :( Synd, for eg er så inderlig glad i gulrot! 

Anonymkode: 64727...2d9

Kanskje prøve annet merke enn de som er i kurv?

Om du spiser en om dagen, pluss bruker til middag, burde det vel i teorien gå an å spise opp en kurv i uken.
Merk - i teorien - siden livet ikke alltid fungerer på den måten.

Du burde ihvertfall ikke måtte gi opp gulrot om du er så glad i dem!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg trodde rekesalat kunne fryses, og kastet fornøyd to bokser i frysen siden de holdt på å gå ut på dato.

Tok opp en i kjøleskapet for å tine, og endte opp med en skilt, blaut rosa greie som absolutt ikke var til å spise...

Så det er jo selvfølgelig bare å prøve, men alt egner seg ikke like godt til frysing...

Jeg ville heller ikke automatisk antatt at fiskeboller kunne fryses med godt resultat, men hvis noen har prøvd og det går greit, så er jo det flott, da vet jeg det ;)

Det var majonesen som skilte seg. Majones tåler ikke frysing. Fiskeboller og annen type farsemat skiller seg ikke slik som majones gjør. De blir heller ikke vasne slik enkelte grønnsaker gjør. 

Anonymkode: 3abd7...53c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...