Gå til innhold

Fiskeboller for enslige.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg elsker deg.

Anonymkode: addcb...f4b

Be AB...f4b på middag og del fiskebollene!:hjerte:

Anonymkode: b8761...3bd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

?

Gulrøtter holder seg da virkelig i månedsvis i kjøleskap, og kan ovnsstekes, lages suppe av, eller puré, eller brukes i gryter av ulikt slag, eller rives rå til råkost, eller brukes i gulrotkake. Hvordan i alle dager kan det være et problem for noen, om man aldri så mye lager mat til bare seg selv?

Det må gå an å bruke fantasien og tiltakslysten littegrann? :) 

Anonymkode: f706c...3a9

Gulrøttene hos oss blir alltid ihjelrotne! Kjøleskapet er ok, så skjønner ikkje kva som er galt 😕 Eg savner å kjøpe gulrøtter i løsvekt.

Skrevet
1 minutt siden, Belle âme skrev:

Gulrøttene hos oss blir alltid ihjelrotne! Kjøleskapet er ok, så skjønner ikkje kva som er galt 😕 Eg savner å kjøpe gulrøtter i løsvekt.

Er det uansett årstid og merke?

Noen gulrøtter holder seg nærmest evig her, mens andre skrumper raskt inn.

Har samme problemet med sellerien på denne tiden av året og det har ikke med hverken merke eller kjøleskap å gjøre.

Skrevet
2 minutter siden, Belle âme skrev:

Du må passe på å oppbevare dem luftig. Blir de liggende i fukt i posen, holder de ikke lenge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fiskeboller kan fryses. Snakk om å lage seg problemer. 

Anonymkode: 6363b...6ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med fiskesuppe med fiskeboller i? :) Rema sin helt ferdige i kjøledisken er ikke så verst

Ellers finner du mindre forpakninger med fiskeboller i kjøledisken, de pleier å være 500 gram, (Lofoten, Fiskermannen m.fl) - boksene er vel gjerne 800 gram?

(fiskeboller med dipp høres.....øhm.....guggent ut 😕 ) 

Anonymkode: e8f5c...9a2

Jeg foretrekker å lage fiskesuppe fra grunnen av selv. Det er enkelt sammenlignet med å få brukt opp en hel boks med boller.

😄 ja, det var en litt rar ide, men hvem vet? 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delt, med smør, på brødskive med ketchup

Anonymkode: f4fba...7b9

Slik ja 🙂

Anonymkode: 4848a...4c1

Skrevet

Fiskeboller kan fryses ja.

AnonymBruker
Skrevet

Lag en diger gryte suppe med gulrøtter og ingefær, da, og frys ned! Det er ikke et problem, det er en gyllen mulighet. :tommelsmil: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel fint fryse dem som er igjen når man har spist litt av en åpnet boks, hvorfor skulle ikke det gå an? Frys i plastboks i laken fra boksen og tin natten over i kjøleskap når de skal brukes igjen - problem solved.

Jeg fryser hjemmelagde fiskekaker, det er jo samme greia. Funker fjell.

Jeg vet ikke? Har aldri sett noen gjøre det, så er vel litt derfor. Men fiskekaker ligger jo ikke i lake da.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, ValarMorghulis skrev:

En boks holder da ikke til fire personer? Er selv enslig, og har bare fiskeboller i maks to dager når jeg lager det til middag. Bruker vesterålens fiskeboller. 

Legger restene i kjøleskapet til dagen etterpå, og spiser resten da. 

Jo, jeg husker mamma brukte kun 1 boks når vi hadde slike middager til 4 personer.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke? Har aldri sett noen gjøre det, så er vel litt derfor. Men fiskekaker ligger jo ikke i lake da.

Det går helt fint. Om du er i tvil, test ut.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Belle âme skrev:

Eg har samme problemet med gulrøtter :( 

Åh ja, samme greia her. Jeg har lirket gulerøtter inn i absolutt alt. Wok, suppe, gryte, salat. Ikke til brød da.. Men hva med smoothie?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Rozárka skrev:

Man kan kutte dem opp i terninger og ha dem i fiskesuppe en dag og skjære dem i skiver og ha dem i fiskegrateng en dag. Da har man iallefall tre ulike middager av en sånn boks. Hvis man tar dem over fra boksen og i plastboks med en gang man åpner boksen, kan man oppbevare dem i tre dager etter at boksen ble åpnet og lage mat som kokes/stekes i ovn av dem.

Lykke til. :)

Ja! Bra tips!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Gulrøtter holder seg da virkelig i månedsvis i kjøleskap, og kan ovnsstekes, lages suppe av, eller puré, eller brukes i gryter av ulikt slag, eller rives rå til råkost, eller brukes i gulrotkake. Hvordan i alle dager kan det være et problem for noen, om man aldri så mye lager mat til bare seg selv?

Det må gå an å bruke fantasien og tiltakslysten littegrann? :) 

Månedsvis? Etter en uke blir de ofte flekkete og klisne..

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde rekesalat kunne fryses, og kastet fornøyd to bokser i frysen siden de holdt på å gå ut på dato.

Tok opp en i kjøleskapet for å tine, og endte opp med en skilt, blaut rosa greie som absolutt ikke var til å spise...

Så det er jo selvfølgelig bare å prøve, men alt egner seg ikke like godt til frysing...

Jeg ville heller ikke automatisk antatt at fiskeboller kunne fryses med godt resultat, men hvis noen har prøvd og det går greit, så er jo det flott, da vet jeg det ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fiskeboller kan fryses. Snakk om å lage seg problemer. 

Anonymkode: 6363b...6ae

Javel. Det visste ikke jeg. Jeg kjenner ingen som fryser fiskeboller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lag en diger gryte suppe med gulrøtter og ingefær, da, og frys ned! Det er ikke et problem, det er en gyllen mulighet. :tommelsmil: 

Ingefær?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du ikke hjemmelagde fiskeboller? Da får man ikke ekle geléklumper, til middag. Hermetiske fiskeboller 🤮🤮🤮🤮 æsj!!!

Anonymkode: c7510...eb8

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lager du ikke hjemmelagde fiskeboller? Da får man ikke ekle geléklumper, til middag. Hermetiske fiskeboller 🤮🤮🤮🤮 æsj!!!

Anonymkode: c7510...eb8

Har du link til god oppskrift da?

Jeg elsker fiskeboller på boks. Det er noe nasjonalromantisk ved det og fine barndomsminner 😁

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...