Gå til innhold

Anbefaling av bærpar pc??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har litt peiling på pc som har en god laptop å anbefale til mitt bruk?

Jeg ønsker meg svært gjerne en pc som jeg kan redigere film på, av typen program som Sony Vegas. Det er da mange større filer som filmer og tv serier som jeg kan redigere, som jeg vet krever ganske mye for å få programmet til å gå smurt uten å hakke, stoppe opp eller slike ting. Vet ikke om det er gaming pc man da trenger?

Lyden på pc bør være bra, og at den ikke blir veldig opphetet av tung bruk som redigering. Disse to tingene er vel det eneste som jeg virkelig ser etter. Ellers er det bare vanlig nettsurfing den skal brukes til. Størrelse og lagringsplass er ikke så nøye. 

Jeg ønsker ikke å gå over 10.000 helst, maks 12-13 tusen men helst innen 10k. 

Noen som har forslag eller anbefalinger? Synes det er veldig vanskelig å lete meg fram i pc jungelen selv når jeg ikke har stor peiling på hva jeg skal se etter. Finnes jo et hav av bærbare pc’er. 

Anonymkode: 081bb...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må finne ut akkurat hvilken versjon av hvilket program som er viktig for deg, og sjekke hvor godt det støttes av hvilke grafikkprosessorer (GPU). Jeg tror Nvidias er best til Vegas 15, mens for tidligere versjoner er AMD Radeon best. Noen operasjoner i slike programmer kan bli mange ganger raskere med GPU-akselerasjon. På den andre siden blir bildekvaliteten best hvis du bruker CPU og lar det bruke lang tid.

Anonymkode: a5673...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...