-TeddyToria- Skrevet 19. september 2005 #321 Del Skrevet 19. september 2005 Du er i allefall slett ikke alene om å glede deg til UL... Det tror jeg er noe som de fleste ser frem til og håper at bare briger gledelig nytt! Heldiggrisen du som skal på UL hele 3 uker før meg da! Når tid er terminen din foreløpig... Mars ja, men dato? Ellers, hvordan går planleggingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 19. september 2005 #322 Del Skrevet 19. september 2005 Må nok skuffe deg der @riel! Bekymringene blir ikke så mye mindre etter UL'en, den varer stort sett gjennom hele graviditeten, hele småbarnsperioden, tenårene og resten av livet! Men selvfølgelig er det deilig å få bekreftet på UL at barnet ser ut til å ha det bra! Det er kjempekoselig med UL, hos oss lå babyen og blåste store "såpebobler" da vi var på den ordinære ULen og det var ganske tidig! Det er en kjempeflott måned dere har "valgt" å få baby i, man slipper å være høygravid midt i verste sommervarmen og man slipper å reise hjem med babyen midt på kaldeste vinteren. Helt topp! Blir spennende å følge deg fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 19. september 2005 #323 Del Skrevet 19. september 2005 Gratulerer! Så morsomt med baby underveis! Lykke til med leting etter lokaler. Det ordner seg nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 20. september 2005 Forfatter #324 Del Skrevet 20. september 2005 Orkidéen: Å ja ultralyd er nok et av høydepunktene for de fleste gravide Jeg går ut ifra min el. justerte termin som er den 23. mars, men den 28 dagers standard legeterminen min er den 16. mars. Men jeg forventa ikke å bli innkalt før rundt 20-25 oktober. Kanskje han jeg skal til har kortere ventetid enn sykehuset. Jerg har nemlig valgt en privat gunekolog som foretar UL, og hos han får jeg med mmeg film av ultralyden Lúthien: Jeg har nok mange bekymringer i møte ser jeg Men jeg tror at selve uvissheten forvinner, når jeg får se den lille i magen Mars er en kjempefin måned ja Og da er lillle lykkeliten i fin dåpsalder til juli, og mammaen har forhåpentligvis klart å komme seg inn i kjolen igjen Bett1: Hei! Så kjekt med nye fjes her Tusen takk for gratulasjon! Jeg gleder meg masse til tida fremover, og til lykkeliten kommer til verden :rosasmil: Vi finner nok lokale ja Har allerede fått et tips om et annet så da kan vi kikke på det når vi reiser opp til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 21. september 2005 #325 Del Skrevet 21. september 2005 bare innom med et lite hei til både deg og h*n der inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 21. september 2005 #326 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) En til deg og en til lille lykkeliten! Endret 21. september 2005 av Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 23. september 2005 #327 Del Skrevet 23. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 23. september 2005 Forfatter #328 Del Skrevet 23. september 2005 Tusen takk for klemmer Izaria og Lúthien Idag og igår var jeg på jobb. Merker hvor amputert dagen blir når en jobber kveld. Og når jeg itillegg har tillatt meg å sove litt lenge blir det bare syå opp, gå på jobb, hjem att, se litt på TV og så til sengs igjen Blir liksom ingenting igjen av dagen Har tatt det litt med ro idag, for har hatt litt ligamenttsmerter idag, så jeg lot andre ta seg av å sette påplass korger og sånt Note to self: –Ring presten og avtal møtetidspunkt for å få søkepapirer og sånt når vi er på Sunnmøre. –Finne ut hvor jeg kan få kjolen steamet oppe på Sunnmøre rett før bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 24. september 2005 #329 Del Skrevet 24. september 2005 Lurt å ta seg tild til å slappe av! Det er i alle fall ikke noe å hente på å bli utslitt. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 24. september 2005 #330 Del Skrevet 24. september 2005 Ja, du må huske å passe på deg selv og babyen! Det er viktigere enn alt annet nå! Søkepapirene kan du forresten skrive ut på nettet. Sjekk www.orkdalsmenighetene.no eller www.kirken.no, jeg tror du kan finne de der. fra Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 26. september 2005 Forfatter #331 Del Skrevet 26. september 2005 Tusen takk for at dere passer på meg Bett1 og Lúthien Jeg er forsiktig. Jobber 2-3 dager i uka til vanlig og nå som jeg er overflytta til kasseavdelingen er det mye roligere. Jeg kan sitte, og slipper å nesten løpe maraton på jobb som jeg gjorde i bakeriet. Og når jeg har fri unner jeg meg å være lat asså. Har blitt den TVslaven nå i det siste Men så er jeg fryktelig trøtt for tida da. Trenger massevis med søvn, så det er greit å ta det litt med ro. Men idag har jeg vært flink. Vaska golv og trapper. Ikke verst det Takk for link Lúthien. Jeg skal ta og laste ned de papirene. På tide å få sendt avgårde forlovererklæringen snart. Den skal helt til Spania og da er det greit å få sendt den i god tid. Håper ikke kirken har problemer med at forloveren min ikke tilhører statskirken da. Søskenbarnet mitt er spansk og tilhører naturligvis den katolske kirka, men så lenge det er innenfor samme gudetro kan jeg ikke se at de skulle ha noe problemer med det :klø: Jeg må også ta meg noen telefoner til diverse catering byråer der opp snart slik at jeg får høre priser og få gjort et prisoverslag. Vi hadde tebkt å bestille koldtbord fra Megaen der oppe, men ifølge svigersøs var det visst ikke så bra allikevel for de hadde lite av endel ting og for mye av det mer unødvendige som potetsalat og sånnt. Så jeg får ihvertfall vurdere andre. Eller ikke bestille komplett koldtbord men deler av koldtbord og fått lagd istand endel selv. Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gika Skrevet 26. september 2005 #332 Del Skrevet 26. september 2005 Tror ikke det var noe på forlovererklæringen om relgion. Uansett så går jo prøvingspapirene til folkeregisteret og ikke til kirken, så i den prosessen bør det ikke være noe problem. Har aldri hørt om at det har vært et problem ift presten heller, men det vet jeg egentlig ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 26. september 2005 #333 Del Skrevet 26. september 2005 I følge ekteskapsloven er det ikke andre krav til forloveren enn at h*n skal være myndig og kjenne brudeparet godt nok til å vitne om at de ikke er nær beslektet eller gift fra før. Kan aldri tenke meg at dette skulle by på problemer, men er du veldig usikker kan du jo ringe og spørre for sikkerhets skyld. Ellers har mannen en prest i nær familie, så jeg kan ta en telefon om det trengs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. september 2005 #334 Del Skrevet 26. september 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 27. september 2005 Forfatter #335 Del Skrevet 27. september 2005 Takk for info Bett1 og Lúthien Høres ut som det ikke skal bli noe problem, men skall spørre presten når vi er der oppe for sikkerhets skyld til deg og Veslo! Se hva babyen har fått idag!!!!! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...&cmd=si&img=785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 28. september 2005 #336 Del Skrevet 28. september 2005 Så rart og rørende det var å se så små plagg igjen.. Har jo pakket ned det meste av tøyet til Vesla mi i de størrelsene. Hun ligger nå på 80-86 og selv om jeg synes det er stort, så er det litt mindre enn gjennomsnittelige barn på hennes alder bruker. Hun er en liten og nett jente, lille "babyen" min.. Jeg ville kjøpt et plagg i str. 50 også, i tilfelle. Jeg vet ikke hvor store babyer dere "pleier" å få i familien, men småtten min brukte str. 50 i flere måneder etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 28. september 2005 Forfatter #337 Del Skrevet 28. september 2005 Jeg ville kjøpt et plagg i str. 50 også, i tilfelle. Jeg vet ikke hvor store babyer dere "pleier" å få i familien, men småtten min brukte str. 50 i flere måneder etter fødselen. ← Tjaaa... den der var litt vanskelig den for mens jeg var ei lita dukke på 47cm og 2750gram var men kjære sambo en stor nyfødt klump på rundt 52cm og 4500gram så dette her kan svinge begge veier Men jeg har ei lita sparkebukse i str. 50 da, og skulle det vise seg at knøttet blir så lita sender jeg bare bestemor ut og shopper noen bodyer og bukser så vi har til jeg kan ta en tur og handla litt Hun høres hærlig ut lillejenta di asså Å som jeg gleder meg!!!! Håper litt extra på at det skal være ei lita inni der, men både min, sambos og mammas magefølelse er på Men jeg blir like glad uansett jeg!!!! Og nå er det bare 2 uker til UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2005 #338 Del Skrevet 28. september 2005 Åh, babysnakk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 28. september 2005 #339 Del Skrevet 28. september 2005 Enig med veslo....babysnakk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lúthien Skrevet 28. september 2005 #340 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Gleder meg på deres vegne! Hun er skikkelig nydelig, den lille rampejenta mi! Både mannen og jeg var 3700-3800g, og lillemor veide 3500g. Det var ganske tidig, for jeg gikk rundt og sa i månedene før fødselen at hun kunne få lov til å komme ut når hun var 3500 gram (hun holdt på å bli født for tidlig nemlig), og hun kom ut når hun var på grammet 3500!! Håper hun fortsetter den gode oppførseltrenden! Vil dere vite kjønnet på forhånd? (Lillemor ville ikke vise jordmoren at hun var jente, så vi hadde ikke fått vite det uansett!) Endret 28. september 2005 av Lúthien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå