Solsikke11 Skrevet 31. juli 2018 #21 Skrevet 31. juli 2018 11 minutter siden, Inwe skrev: Ja, så ca 16 år. Har aldri slitt med fett hår, men luggen blir jo fet av den fete panna mi.. Håravfall har jeg ikke merket noe av, hvor lenge holdt du ut før du begynte igjen? Jeg mener å huske det var i oktober 2012, og i januar 2013 orket jeg ikke mer og begynte på igjen. Så veldig kort pause. Men følte meg så fæl og ekkel husker jeg. Hadde det bare vært kviser skulle jeg kanskje ha overlevd, men følte jeg hadde blitt helt skallet 😮
Inwe Skrevet 31. juli 2018 #22 Skrevet 31. juli 2018 4 timer siden, Solsikke11 skrev: Jeg mener å huske det var i oktober 2012, og i januar 2013 orket jeg ikke mer og begynte på igjen. Så veldig kort pause. Men følte meg så fæl og ekkel husker jeg. Hadde det bare vært kviser skulle jeg kanskje ha overlevd, men følte jeg hadde blitt helt skallet 😮 Den kan jeg se. Vært uten siden februar nå og det begynner å bli bedre, så mulig man bare må vente.
Solsikke11 Skrevet 31. juli 2018 #23 Skrevet 31. juli 2018 22 minutter siden, Inwe skrev: Den kan jeg se. Vært uten siden februar nå og det begynner å bli bedre, så mulig man bare må vente. Det tror jeg du har veldig rett i. Må vel bare la kroppen få komme seg tilbake på naturlig vis. Det var disse du gikk fra bayer? https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-diane-bayer-ab-547927
Inwe Skrevet 1. august 2018 #24 Skrevet 1. august 2018 12 timer siden, Solsikke11 skrev: Det tror jeg du har veldig rett i. Må vel bare la kroppen få komme seg tilbake på naturlig vis. Det var disse du gikk fra bayer? https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-diane-bayer-ab-547927 Ja, men fikk ofte tilsvarende på apoteket
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #25 Skrevet 1. august 2018 https://www.lindakrem.no/products/detox-hudprogram-abonnement Denne serien er veldig bra. Anonymkode: dc271...71a
Solsikke11 Skrevet 1. august 2018 #26 Skrevet 1. august 2018 7 timer siden, Inwe skrev: Ja, men fikk ofte tilsvarende på apoteket Jeg også, fikk tilbud om noen andre som var billigere med samme virkestoff. Men valgte alltid Diane. Gjerne del dine erfaringer fremover mtp avslutningen din på Diane? Setter veldig pris på å høre andres erfaringer. 😊
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #27 Skrevet 1. august 2018 Isotretinion gjør at du ikke får kviser. Det stoffet gjør at kroppen produserer mye mindre talg som gir deg kvisene. Blir tørr i trynet når man tar tablettene, men etter et halvt år på den medisinen blir man en kvisefri fittemagnet! Anonymkode: 85309...08e
Inwe Skrevet 1. august 2018 #28 Skrevet 1. august 2018 1 time siden, Solsikke11 skrev: Jeg også, fikk tilbud om noen andre som var billigere med samme virkestoff. Men valgte alltid Diane. Gjerne del dine erfaringer fremover mtp avslutningen din på Diane? Setter veldig pris på å høre andres erfaringer. 😊 Tok somregel den billigste jeg 😋 kan jeg gjøre. Til nå har jeg gått ned 5 kg og bygget mer muskler enn jeg klarte på 6 år. Jeg har dog veldig fet hud, men kvisene begynner å forsvinne. I dag har jeg en på nesa og en på kinnet i tillegg til bittelitt på ryggen. Så mye bedre enn i begynnelsen med andre ord. I tillegg er jeg mer seksuell og sexen er bedre (til samboerens store glede) 😉
Solsikke11 Skrevet 3. august 2018 #29 Skrevet 3. august 2018 På 1.8.2018 den 20.31, Inwe skrev: Tok somregel den billigste jeg 😋 kan jeg gjøre. Til nå har jeg gått ned 5 kg og bygget mer muskler enn jeg klarte på 6 år. Jeg har dog veldig fet hud, men kvisene begynner å forsvinne. I dag har jeg en på nesa og en på kinnet i tillegg til bittelitt på ryggen. Så mye bedre enn i begynnelsen med andre ord. I tillegg er jeg mer seksuell og sexen er bedre (til samboerens store glede) 😉 Hehe, ja det håper jeg blir bedre når jeg slutter også, tror min samboer vil sette pris på det også 😛 Kjenner jeg er veldig klar for å slutte, men håper bare ikke jeg mister så mye hår. Har du gått på noe antibiotika for kvisene, eller kremer fra lege?
Wonders Skrevet 3. august 2018 #30 Skrevet 3. august 2018 På 1.8.2018 den 19.07, AnonymBruker skrev: Isotretinion gjør at du ikke får kviser. Det stoffet gjør at kroppen produserer mye mindre talg som gir deg kvisene. Blir tørr i trynet når man tar tablettene, men etter et halvt år på den medisinen blir man en kvisefri fittemagnet! Anonymkode: 85309...08e Gjorde dette og etter 3 uker etter endt 6. måneders kur, -var kvisene der igjen. Ja, ja.
Inwe Skrevet 3. august 2018 #31 Skrevet 3. august 2018 3 timer siden, Solsikke11 skrev: Hehe, ja det håper jeg blir bedre når jeg slutter også, tror min samboer vil sette pris på det også 😛 Kjenner jeg er veldig klar for å slutte, men håper bare ikke jeg mister så mye hår. Har du gått på noe antibiotika for kvisene, eller kremer fra lege? Nei, men jeg bor i utlandet, så hadde gått til legen om jeg bodde hjemme. Er ikke huden min i balanse når jeg flytter tilbake om ca 6 mnd drar jeg til legen med det. Er verst på ryggen for meg så ingen som ser det til høsten heldigvis 😋
Solsikke11 Skrevet 3. august 2018 #32 Skrevet 3. august 2018 4 timer siden, Inwe skrev: Nei, men jeg bor i utlandet, så hadde gått til legen om jeg bodde hjemme. Er ikke huden min i balanse når jeg flytter tilbake om ca 6 mnd drar jeg til legen med det. Er verst på ryggen for meg så ingen som ser det til høsten heldigvis 😋 Da er det godt en kan gjemme det med klær, ja.. Håpe det ordner seg for oss begge 😊 Ser flere kommenterer på lignende tråder at de har fått pcos eller brukt Diane for pcos. Men jeg hadde ikke pcos da jeg begynte på Diane..
AnonymBruker Skrevet 4. august 2018 #33 Skrevet 4. august 2018 Jeg har gått på tetracycliner pga akne. Hadde helt jævlige utbrudd for noen år siden. Det rant konstant puss fra en eller annen kvise, og blødde ofte. Var mye hoven i leppa pga kviser. Gjorde fryktelig vondt. Hadde kviser på hake, rundt munn, og kinn. Gikk på en kur, kvisene forsvant. Så kom de tilbake, men mest i panna og kinn. Da hadde jeg hatt litt over et halvt års pause. Begynte på kuren igjen. Så var det bra ganske lenge. Et par kviser her og der før mensen, men det levde jeg med. Så fikk jeg et ekstremt utbrudd på hake. Har nå startet på kuren igjen. Utbruddet jeg har nå spredde seg litt, men ikke så voldsomt som tidligere. Så jeg tar det som et positivt tegn. Så vi får se hvordan det går etter denne kuren. Evt neste blir vel å starte på isotretonin/roaccutan. Men jeg vil helst ikke. Det er visst en tøff kur. I tillegg tåler ikke kroppen min det meste av prevensjonsmidler, noe du MÅ gå på. Jeg har ellers lært at det er viktig at du renser huden morgen og kveld. Jeg smører med epiduo på kvisene etter ansiktsvask. Bruker også basiron wash innimellom. Bruk sminke for sensitiv hud. Jeg bruker mineralsminke og er fornøyd med det. Fjernes med en gang jeg er hjemme, og bruker det kun om jeg «må». Sånn for at huden skal få puste mest mulig. Jeg var på festival i to uker, sov i telt, dusjet en gang, og ble kraftig forkjølet før jeg fikk det siste utbruddet. Jeg tror det hadde noe med det å gjøre. Neste gang jeg drar på festival må jeg bare ta meg tid og ork til å rense huden skikkelig. Også når jeg syk. Jeg orket jo selvfølgelig ikke det da. Jeg leser at noen nevner kosthold. Min erfaring er at det ikke har mye å si når det er snakk om bylle-kviser. Da er ansiktsrens viktigere, og kan nok holde det en del i sjakk. Jeg vil anbefale deg å prøve tetracycliner, sammen med kremer som epiduo og basiron. Når kuren er avsluttet fortsetter du med kremene en gang i uken, og bruker en god fuktighetskrem. Vær helt nazi med rens av hud. Ikke sluntre unna selv om det blir bra. Den feilen gjorde jeg. Håret vasker du ofte også, da det kan komme borti huden. Sov med hestehale, og bytt putetrekk ofte. Anonymkode: f9af7...f8c
Solsikke11 Skrevet 9. august 2018 #34 Skrevet 9. august 2018 På 15.7.2018 den 12.05, alli634 skrev: Jeg anbefaler en tur til hudlege. Jeg slet med kviser fra ca 14 årsalderen, gått på ppiller, men de har ikke påvirket huden så mye. I fjor tenke jeg nok var nok, og gikk til legen og ba om isotretinoin. Pga alder slapp jeg teste kremer og antibiotika, gikk rett på iso. Etter et halvt år på kuren er huden min totalt kvisefri 😄 litt bivirkninger er det underveis, men absolutt verdt det! Hvilke bivirkninger opplevde du?
alli634 Skrevet 9. august 2018 #35 Skrevet 9. august 2018 1 time siden, Solsikke11 skrev: Hvilke bivirkninger opplevde du? Tørr hud i ansiktet og litt rundt om på kroppen. Utslett på hendene. Litt muskelstivhet, så det tok lengre tid enn vanlig å bli varmt. Ellers ikke så ille. Jeg holdt meg til 2 piller om dagen, hvis jeg prøvde gå opp til 3 ble jeg så tørr i ansiktet at jeg ikke orket. På plussiden ble håret kjempetørt, trengte nesten ikke vaske det 👍
Solsikke11 Skrevet 9. august 2018 #36 Skrevet 9. august 2018 22 minutter siden, alli634 skrev: Tørr hud i ansiktet og litt rundt om på kroppen. Utslett på hendene. Litt muskelstivhet, så det tok lengre tid enn vanlig å bli varmt. Ellers ikke så ille. Jeg holdt meg til 2 piller om dagen, hvis jeg prøvde gå opp til 3 ble jeg så tørr i ansiktet at jeg ikke orket. På plussiden ble håret kjempetørt, trengte nesten ikke vaske det 👍 Takk for at du deler Så man kan velge om man tar 2 eller 3 piller om dagen? Hvor lenge er det siden du avsluttet kuren? Har du merket noe tilbakefall?
alli634 Skrevet 9. august 2018 #37 Skrevet 9. august 2018 33 minutter siden, Solsikke11 skrev: Takk for at du deler Så man kan velge om man tar 2 eller 3 piller om dagen? Hvor lenge er det siden du avsluttet kuren? Har du merket noe tilbakefall? Man avtaler med legen hvor mye man skal ta totalt (avhengig av vekt) og hvordan det skal fordeles. Det er vanlig å starte forsiktig og jobbe seg opp etterhvert. Sluttet for snart to måneder siden, ingen tilbakefall enda *krysser fingrene* 😄
Solsikke11 Skrevet 9. august 2018 #38 Skrevet 9. august 2018 17 minutter siden, alli634 skrev: Man avtaler med legen hvor mye man skal ta totalt (avhengig av vekt) og hvordan det skal fordeles. Det er vanlig å starte forsiktig og jobbe seg opp etterhvert. Sluttet for snart to måneder siden, ingen tilbakefall enda *krysser fingrene* 😄 Det høres jo overkommelig ut Har lest mye forskjellig, men er vel rett og slett så enkelt at vi er alle forskjellige, og derfor reagerer vi ulikt også. Tror jeg skal teste det hvis jeg trenger det etter p-pilleslutt hvertfall.. 1
alli634 Skrevet 10. august 2018 #39 Skrevet 10. august 2018 14 timer siden, Solsikke11 skrev: Det høres jo overkommelig ut Har lest mye forskjellig, men er vel rett og slett så enkelt at vi er alle forskjellige, og derfor reagerer vi ulikt også. Tror jeg skal teste det hvis jeg trenger det etter p-pilleslutt hvertfall.. Absolutt veldig forskjellig fra person til person Hvis du ikke har lest denne tråden anbefaler jeg det - flere hundre sider med info om iso 👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå