Gå til innhold

Reklame. Ønsker vi dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne er sakset fra KG. Ønsker vi slik reklame?  I  reklamen hevdes det om produktet at "den slanker 26 kg pr mnd".

creatives?id=mnYNntmWS1LeGTkkAhmz

Anonymkode: b472f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er jo tross alt på KVINNEguiden da. 

Her er det kropp, rosabloggere, klær og sminke som teller mest... 

Anonymkode: 675b0...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånn reklame vil vi virkelig ikke ha. Men jeg tviler på at dette er reklameplass som KG har full kontroll over. Jeg vet ikke 100 % hvordan dette fungerer, men reklameplass selges vel også i bolker der 3.-partsfirmaer videreselger plass til småannonser til kreti og pleti? Jeg regner med det er det som har skjedd her. 

Anonymkode: db7f5...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sånn reklame vil vi virkelig ikke ha. Men jeg tviler på at dette er reklameplass som KG har full kontroll over. Jeg vet ikke 100 % hvordan dette fungerer, men reklameplass selges vel også i bolker der 3.-partsfirmaer videreselger plass til småannonser til kreti og pleti? Jeg regner med det er det som har skjedd her. 

Anonymkode: db7f5...1be

Takk for svar :)  Er det meningen at det skal være slik type reklame på KG @HanneMari Egmont? Er det slik som ab1be over her skriver? Eller godkjenner dere hver enkelt reklame før den kommer på KG?

Anonymkode: b472f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Og hvorfor bruker dere ikke AdBlock eller lignende programmer??  

Anonymkode: 675b0...b4f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Og hvorfor bruker dere ikke AdBlock eller lignende programmer??  

Anonymkode: 675b0...b4f

Jeg bruker AdBlock. Men jeg forbeholder meg likevel retten til å ha en mening om skadelig og uredelig reklame. Er det OK for deg? 

Anonymkode: db7f5...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker AdBlock. Men jeg forbeholder meg likevel retten til å ha en mening om skadelig og uredelig reklame. Er det OK for deg? 

Anonymkode: db7f5...1be

Hvis du bruker AdBlock, hvordan ser du da den reklamen? Den syns ikke her når jeg bruker AdBlock, da må jeg jo sette AdBlock på pause eller så den av helt. 

I skrivende stund er det 15 annonser som blir blokkert på KG av AdBlock. 

HanneMari har ferie nå, så hun kommer ikke til å svare før uti august, så hvis noen vil ha bort noe reklame så må noen andre tagges. 

Anonymkode: 4de06...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne er sakset fra KG. Ønsker vi slik reklame?  I  reklamen hevdes det om produktet at "den slanker 26 kg pr mnd".

creatives?id=mnYNntmWS1LeGTkkAhmz

Anonymkode: b472f...3d5

Det er jo en ekstremt løgnerisk reklame. Det er klart at den kroppen er et resultatet av årevis med hard trening og diett. Å «love» en slik kropp på 1 mnd er da helt latterlig.

Oss voksne skjønnner jo det, men det er også mange unge jenter her inne som kan få helt skrudd syn på seg selv og egen kropp og ende opp med å kjøpe disse svindlerproduktene.

Anonymkode: 70c00...837

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bruker AdBlock, hvordan ser du da den reklamen? Den syns ikke her når jeg bruker AdBlock, da må jeg jo sette AdBlock på pause eller så den av helt. 

I skrivende stund er det 15 annonser som blir blokkert på KG av AdBlock. 

HanneMari har ferie nå, så hun kommer ikke til å svare før uti august, så hvis noen vil ha bort noe reklame så må noen andre tagges. 

Anonymkode: 4de06...37c

... Jeg ser den fordi TS har limt den inn i startinnlegget i denne tråden. Jeg trodde det var ganske innlysende?

Har jeg bare lov til å diskutere reklamer jeg har fått opp på skjermen selv? Mener du vi som bruker AdBlock er diskvalifisert fra å delta i diskusjoner om reklame? Hva gjør i så fall du i denne tråden, siden jeg oppfatter at du også bruker AdBlock? 

Det må da kunne gå an å diskutere hva slags reklame som er akseptabel og ikke uten at det alltid skal mases om at det bare er å bruke AdBlock! Jeg er har ingen illusjoner om at alle problemer jeg ikke kan se ikke eksisterer. Og det at jeg ikke får ødelagt selvbildet mitt av denne typen reklamer betyr heller ikke at jeg gir f... i hva slags påvirkning de har på andre. 

Anonymkode: db7f5...1be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

... Jeg ser den fordi TS har limt den inn i startinnlegget i denne tråden. Jeg trodde det var ganske innlysende?

Har jeg bare lov til å diskutere reklamer jeg har fått opp på skjermen selv? Mener du vi som bruker AdBlock er diskvalifisert fra å delta i diskusjoner om reklame? Hva gjør i så fall du i denne tråden, siden jeg oppfatter at du også bruker AdBlock? 

Det må da kunne gå an å diskutere hva slags reklame som er akseptabel og ikke uten at det alltid skal mases om at det bare er å bruke AdBlock! Jeg er har ingen illusjoner om at alle problemer jeg ikke kan se ikke eksisterer. Og det at jeg ikke får ødelagt selvbildet mitt av denne typen reklamer betyr heller ikke at jeg gir f... i hva slags påvirkning de har på andre. 

Anonymkode: db7f5...1be

Det hadde vært det dersom jeg hadde sjekket AB-koden. :rodme:

Ellers syns jeg resten av innlegget ditt ble så aggressivt at jeg skynder meg ut igjen. 

Anonymkode: 4de06...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bruker AdBlock, hvordan ser du da den reklamen? Den syns ikke her når jeg bruker AdBlock, da må jeg jo sette AdBlock på pause eller så den av helt. 

I skrivende stund er det 15 annonser som blir blokkert på KG av AdBlock. 

HanneMari har ferie nå, så hun kommer ikke til å svare før uti august, så hvis noen vil ha bort noe reklame så må noen andre tagges. 

Anonymkode: 4de06...37c

@Olava kan du se på dette? (Se HI + det som står under her:)
"

Nei, sånn reklame vil vi virkelig ikke ha. Men jeg tviler på at dette er reklameplass som KG har full kontroll over. Jeg vet ikke 100 % hvordan dette fungerer, men reklameplass selges vel også i bolker der 3.-partsfirmaer videreselger plass til småannonser til kreti og pleti? Jeg regner med det er det som har skjedd her. 

Anonymkode: db7f5...1be

Takk for svar :)  Er det meningen at det skal være slik type reklame på KG @HanneMari Egmont? Er det slik som ab1be over her skriver? Eller godkjenner dere hver enkelt reklame før den kommer på KG?

Anonymkode: b472f...3d5"

 

Anonymkode: b472f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

Beklager sent svar, jeg har hatt ferie. Du har helt rett i at det ikke skal være sånne reklamer som dette hos oss. Det som skjer (på en lite teknisk forklart måte) er at Egmonts annonseavdeling legger reklamene inn i en loop. Dette er godkjente reklamer som har betalt for å vises på sidene våre. Når en bruker oppdaterer siden i et sekund der det ikke ligger en reklame klar i "loopen", vil imidlertid systemet hente reklamer fra Google. Det blir da helt tilfeldige reklamer, gjerne utenlandske eller spam. Dette er noe som skjer sjelden, og som annonseavdelingen jobber med å unngå. Det er derfor veldig fint når vi får beskjed om at det har skjedd, slik at de kan spore opp reklamene og slette linken fra systemet. 

Hanne Mari

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...