Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 14. juli 2018 #1 Skrevet 14. juli 2018 Nå er sommeren her, og for alle oss med skrekk for veps så blir redselen trigget av disse små krypene som svirrer rundt glasset og maten. Jeg blir så stresset at jeg begynner å veive rundt med armene noe voldsomt. Før kunne jeg løpe rundt og skrike også... Hva kan jeg gjøre for å ikke være redd dem?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2018 #2 Skrevet 14. juli 2018 Jeg er også ekstremt redd for veps, eller var... begynte å veive og kroppen beveget seg ufrivillig, jeg skrek ufrivillig eller stivnet helt og sluttet å puste. Var sånn senest i fjord. Dette året har jeg av en eller annen grunn ikke vært like redd, de gjør faktisk ingenting om ikke den blir klemt. Jeg er fortsatt redd, men ikke hysterisk. Jeg har bare begynt å tenke at den ikke kan noe for at den er til og at den har rett til å fly der den vil, og at den ikke vil meg noe vondt 🤣 Anonymkode: fa7f4...765
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #3 Skrevet 15. juli 2018 Vepsen blir skikkelig aggressiv når du veiver med armene, da kan den faktisk stikke. Var småredd veps før, men fant ut at om det kommer en veps som vil snuse rundt, sitter jeg bare heelt stille. Da drar vepsen sin kos. Har venner som er veldig redde veps og som veiver med armene med en gang vepsen er i nærheten, og det er da jeg blir redd! for vepsen oppfører seg mye mer aggresivt med dem. Jeg har bare opplevd en gang at en veps har kommet flyvende inn og aggressivt drevet og flydd mot meg. Da fikk jeg panikk, den forfulgte meg! Leste at veps er litt mer aggressive på sensommeren fordi de er arbeidsløse 🙂 Anonymkode: 7021b...acc
Ronaldo85 Skrevet 15. juli 2018 #4 Skrevet 15. juli 2018 Eksponeringsterapi. Stikk hodet inn i et vepsebol. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2018 #5 Skrevet 15. juli 2018 Var skikkelig redd for veps før, nå skvetter jeg bare hvis de overrasker og kommer brått på så mitt triks er å prøve å få oversikt over hvor vepsen er og studere den fra avstand. Også tenker jeg at den har følelser som et menneske og tenk om de store trærne eller lyktestolpene skulle begynt å slå etter oss og vært redd oss. Det er jo synd for begge parters vegnr, så best å leve i harmoni. Vepsen vil aldri stikke deg med mindre den føler seg truet og jaktet på, og det gjør den når du vifter etter den. Om den bare svirrer rundt for seg selv så er det ikke for å stikke noen, men hvis du absolutt vil prøve å få vepsen vekk så prøv heller en "skyve" bevegelse med et ark eller lignende og skyv den forsiktig bortover til den flyr vekk. Gjorde det der senest i stad når det var en veps i vinduet her. For fem år siden hadde jeg løpt og gjemt meg i et annet rom og håpt den fløy ut selv eller døde og vært kjemperedd når jeg gikk inn i rommet igjen fem timer senere 😛 Anonymkode: 9ed0a...e10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå