Gå til innhold

kvinner inviterer aldri en mann på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å tolke kvinner er et vitenskap, men å forstå at hun liker deg er ikke en selvfølge, derfor er det rart kvinner aldri selv våger å invitere en mann på date. Hun pakker alt inn, og tror mannen skal tolke tildekket forståelse, uten at man rett frem kan si det man mener.

Anonymkode: 32b3b...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjer da rett som det er selv om ikke du har opplevd det, ts.

Anonymkode: 430e3...d1c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte en mann forrige helg. Han sluttet plutselig å svare. Så jo, vi prøver, og det går ikke alltid. Akkurat som når menn ber ut kvinner.

Anonymkode: 01aca...c24

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg inviterer ikke menn på date. Interesserte menn gjør det alltid selv.

Ved noen få anledninger har jeg tatt disse håpløse rådene om at "kvinner skal også invitere", men det har da alltid ebbet ut i ingenting da det er kommet for en dag at han er opptatt eller lite interessert, som forutsett, da rådene stort sett kommer fra menn som selv ikke tør å ta initiativ og skulle ønske kvinner gjorde det mer.

Folk gjør som de gjør av en grunn. 

Anonymkode: f7027...b77

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er erfaringene deres som er interessant for meg. 

 

TS

Anonymkode: 32b3b...11c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne her

Jeg har invitert menn til å treffe meg rett som det er, riktignok på nett men likevel. Av og til vil de, av og til takker de nei, slik er livet. 

 

Anonymkode: 87f9c...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

det er erfaringene deres som er interessant for meg. 

 

TS

Anonymkode: 32b3b...11c

Javel?

Hvorfor er du så bombastisk i overskriften og HI da?

Anonymkode: 430e3...d1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg inviterer ikke menn på date. Interesserte menn gjør det alltid selv.

Ved noen få anledninger har jeg tatt disse håpløse rådene om at "kvinner skal også invitere", men det har da alltid ebbet ut i ingenting da det er kommet for en dag at han er opptatt eller lite interessert, som forutsett, da rådene stort sett kommer fra menn som selv ikke tør å ta initiativ og skulle ønske kvinner gjorde det mer.

Folk gjør som de gjør av en grunn. 

Anonymkode: f7027...b77

Jeg er egentlig enig med deg, men hva skal man gjøre når menn ikke tør/vil invitere ut? Jeg tok ballen i egne hender og det var da jeg først begynte å date på ordentlig. Er ennå singel, men likevel. Er bare en erfaring jeg fikk lyst til å kaste ut. 

Anonymkode: 87f9c...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid bare gått etter det jeg vil ha, det er enklere enn å sitte og hinte og vente. Vil jeg date en fyr så spør jeg selv eller gjør det skikkelig tydelig at om han spør så sier jeg ja. 

Anonymkode: 5f9c9...ce3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig enig med deg, men hva skal man gjøre når menn ikke tør/vil invitere ut? Jeg tok ballen i egne hender og det var da jeg først begynte å date på ordentlig. Er ennå singel, men likevel. Er bare en erfaring jeg fikk lyst til å kaste ut. 

Anonymkode: 87f9c...fa7

Hvis ingen menn inviterer deg ut, så oppfatter de deg ikke som attraktiv nok. Greit nok at en del er sjenerte, men så sjenerte er de ikke, og ikke alle sammen. Spesielt over apper og nettsider viser de fleste menn ganske mye mot og sikter ganske høyt. 

Hvis du f.eks. bruker Tinder så må du ha attraktive bilder og en kul profil som gir et inntrykk av deg, og også et grunnlag for en samtale. Er du på byen må du også ha et åpent kroppsspråk og et smil om munnen. 

Motivasjonen for sex, eller en partner, er sterk nok for de fleste menn for å overkomme sjenansen, i hvert fall med en drink i hånden. Det er selvsagt slik at man iblant skulle ønske noen som ikke tar initiativ gjorde det, men over tid vil attraktive kvinner alltid få henvendelser. 

Anonymkode: f7027...b77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe sant i det. Kvinner inviterer sjelden på date. De aller fleste sitter på gjerdet og venter på at invitasjonen skal komme. Kommer den ikke ghoster man. Da er det mannen det er noe galt med. Jentene kan være mer enn klare for daten, men de vil ikke ta slike ord i sin munn. Det blir for initiativrikt og håpende, og det liker ikke kvinner. I dagens datingverden skal jenter måtte hanske en pågående mann med nesa i været, eller aller helst treffe en som er så kjekk og kul at han nonchalant slenger ut "vi skal ikke ta en kaffe da", som om det er verdens mest hverdagslige fenomen for ham i et hav av damer han ikke liker. Han skal jo være unikt opptatt av henne, til tross for konkurransen.

Tanken på at noen der ute på den andre siden av telefonen skal være såre og håpefulle, uansett kjønn, er skrekkelig. Vi ghoster heller enn å kjenne på å faktisk skulle bety noe for noen man ikke har ligget med og hengt stabilt med i et halvt år uten nevneverdig avklaring på status og retning på dette pågående samkvemet. Følelser er i det hele tatt for kleint for oss å håndtere før vi absolutt må, men da skal det være stjerner og bomber. Forresten, stjerner og bomber skal være på plass på første date, men de må være totalt underkommunisert. Ellers blir det tiltak og kleint, og en du dater skal ikke være tiltak. Romantikk skal være understated, og gjerne noe som er kroppslig - som kraftige hender eller en eller annen maktgreie - som å være verdensmester i vennegjengen. Sosial makt er det diggeste av alt, og det er da romantisk.

Så er det selvfølgelig damer som inviterer på date også. Det skjer stadig vekk med meg, og jeg må innrømme at jeg blir sjarmert. Det er noe stolt over å ta kontroll over sitt eget liv og skjebne og forsøke å skape det man vil ha. Jeg liker det. Samtidig er det med meg som med andre. Vi vil helst "vinne" noen der ute. Noen som kan få hvem de vil, men som velger oss fordi de ser oss for den fantastiske skapningen vi er. (Rart man er singel, gitt). Nei, vi er doomed. At det fødes barn i den vestlige verden er et mirakel. Eventuelt er det bare menn som er metoo-klare kandidater som får barn, hvilket er en skummel tanke. Ingenting er nemlig mer sexy enn en mann som tar kontroll. En mann skal herse litt med en kvinne, det er nemlig romantisk. Nei, jeg tar heller en dame som inviterer på date. 

Moralen er: Inviter på date. Ikke lek spillet, for spillet fucker med livet ditt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver eneste gang jeg har tatt initiativ til å invitere en mann jeg er interessert i blir jeg avvist og jeg blir sett på som om jeg er altfor pågående, et monster, innbilsk, og altfor mannlig til å være kvinne. Mennene har vært alt fra den typen som sier kvinner må ta initiativ og vært sjenerte/frempå.

Faktisk blir det tolket så negativt, enda mine følelser har vært ekte, at jeg til slutt bestemte meg for at jeg neste gang kun skulle være vennlig, litt flørtende OG vente på at han tar initiativ selv. 

Anonymkode: d87ad...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har invitert menn på date mange ganger men alltid blitt avvist. Så nei det stemmer ikke at vi damer aldri tar initiativ.

Anonymkode: d79aa...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ingen menn inviterer deg ut, så oppfatter de deg ikke som attraktiv nok. Greit nok at en del er sjenerte, men så sjenerte er de ikke, og ikke alle sammen. Spesielt over apper og nettsider viser de fleste menn ganske mye mot og sikter ganske høyt. 

Hvis du f.eks. bruker Tinder så må du ha attraktive bilder og en kul profil som gir et inntrykk av deg, og også et grunnlag for en samtale. Er du på byen må du også ha et åpent kroppsspråk og et smil om munnen. 

Motivasjonen for sex, eller en partner, er sterk nok for de fleste menn for å overkomme sjenansen, i hvert fall med en drink i hånden. Det er selvsagt slik at man iblant skulle ønske noen som ikke tar initiativ gjorde det, men over tid vil attraktive kvinner alltid få henvendelser. 

Anonymkode: f7027...b77

Takk for svar. Jeg har prøvd nettdating og blir invitert ut i fleng der. Men jeg syns nettdating er og blir et kjøttmarked og ønsker ikke å drive mer på med det. Jeg har datet litt men syns det blir kleint. Jeg syns jeg blir fanget i et evig spill som jeg ikke forstår meg helt på og som jeg syns er bortkastet tid. Jeg opplever heller ikke at det er så mange seriøse menn på nett. Jeg har også evig angst for å være en skuffelse eller en nedtur basert på inntrykket jeg har skapt på nett vs. hvordan jeg er i virkeligheten (jeg retusjerer ikke bilder). Jeg må også ærlig si at jeg ikke syns det er mange attraktive menn i min aldersgruppe på nett. 

Så jeg vil heller prøve å komme i kontakt med menn i virkeligheten. Men det er betraktelig vanskeligere, enten er de opptatt, utenfor mitt aldersspenn (eller jeg utenfor deres), sjenerte  eller helt uinteresserte. Jeg har flere menn rundt meg på jobb som ikke vil se meg i øynene når vi snakker sammen fordi de er sosialt "svake" og det er så kleint. Det er tross alt voksne menn. 

Jeg har ingen ambisjoner om å appellere til "alle menn" og å svømme i oppmerksomhet, jeg vil bare finne han jeg skal være sammen med. Er det helt UT å finne seg kjæreste i virkeligheten?  Jeg ser at innlegget her ble rotete, men jeg klær meg litt i bakhodet på dette her. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg skal "knekke koden". 

Anonymkode: 87f9c...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjør som jeg vil med det meste, og har invitert hvis jeg har likt noen uten å filosofere så veldig mye rundt at jeg er kvinne, men det er én av få ting jeg ikke gidder gjøre igjen. Jeg har fått helt sære reaksjoner fra menn: litt sånn "IIIIIIk, en dame bad meg på date!! Det MÅ være noe galt med henne!!! Sikkert ektremfeminist, gal kattedame eller traktorlespe!! Løyyyype!! Redd meg guuuuttaaa!!" Følte meg som en IDIOT og det liker jeg ikke. 

Anonymkode: 5ed96...25c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør som jeg vil med det meste, og har invitert hvis jeg har likt noen uten å filosofere så veldig mye rundt at jeg er kvinne, men det er én av få ting jeg ikke gidder gjøre igjen. Jeg har fått helt sære reaksjoner fra menn: litt sånn "IIIIIIk, en dame bad meg på date!! Det MÅ være noe galt med henne!!! Sikkert ektremfeminist, gal kattedame eller traktorlespe!! Løyyyype!! Redd meg guuuuttaaa!!" Følte meg som en IDIOT og det liker jeg ikke. 

Anonymkode: 5ed96...25c

De gangene jeg har tatt initiativ til å møttes har vært på nett, etter at vi har snakket sammen og det har ligget litt i kortene. Jeg liker ikke trege menn, derfor foreslo jeg bare å treffes selv. Jeg syns du var tøff da, jeg hadde ikke turt å invitere til date bare sånn ut av det blå "i virkeligheten", tror jeg. Synd du fikk en negativ respons på det. 

Anonymkode: 87f9c...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg inviterte en mann forrige helg. Han sluttet plutselig å svare. Så jo, vi prøver, og det går ikke alltid. Akkurat som når menn ber ut kvinner.

Anonymkode: 01aca...c24

 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinne her

Jeg har invitert menn til å treffe meg rett som det er, riktignok på nett men likevel. Av og til vil de, av og til takker de nei, slik er livet. 

 

Anonymkode: 87f9c...fa7

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver eneste gang jeg har tatt initiativ til å invitere en mann jeg er interessert i blir jeg avvist og jeg blir sett på som om jeg er altfor pågående, et monster, innbilsk, og altfor mannlig til å være kvinne. Mennene har vært alt fra den typen som sier kvinner må ta initiativ og vært sjenerte/frempå.

Faktisk blir det tolket så negativt, enda mine følelser har vært ekte, at jeg til slutt bestemte meg for at jeg neste gang kun skulle være vennlig, litt flørtende OG vente på at han tar initiativ selv. 

Anonymkode: d87ad...94d

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har invitert menn på date mange ganger men alltid blitt avvist. Så nei det stemmer ikke at vi damer aldri tar initiativ.

Anonymkode: d79aa...7c9

 

Kanskje det er fordi dere spør menn som allerede har dame?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco said:

 

 

 

 

Kanskje det er fordi dere spør menn som allerede har dame?

Hvorfor er menn på en datingside hvis de har dame?

Anonymkode: 430e3...d1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...