Gå til innhold

Valg av badegulv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er forslag til badegulv. (De små skal inne i dusjhørnet og de andre på gulvet)

Hvilken likte du best? 

Takk for svar. 

6CE99E9C-552A-49AE-B608-F7ADECCAAB06.jpeg

Anonymkode: 992e3...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forslag: Velg et som er såpass lyst i fargen at du ser støv og skit når det begynner å samle seg. Så er det enda vanskeligere å komme med unnskyldninger når husvasken skal tas, dersom du er usikker på det.

Anonymkode: f7215...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mørke hvis dere ikke er veldig glad i å vaske gulv :p Alt av støv synes jo! Jeg trenger ihvertfall gulv på badet som ser noenlunde "rent" ut selv om det ikke er det, slik at jeg kan bruke to minutter på å rydde vasken og så er det klart for gjester ;) 

Anonymkode: 80fb4...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt lys grå dersom jeg M;ÅTTE ha valgt en av disse flisene. 

Vi har fliser på golv og vegger på to bad.  ALDRI igjen!  Det er altfor strevsomt og tidkrevende å få rent mellom fugene, og skitne fliser/fuger er ekkelt.  Bruker minst 2 timer hver uke for å gjøre rent. 

Kommer til å legge  gulvbelegg og glatte, malte vegger for våtrom så snart vi ser mulighet for det.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modena hvit matt+mineral grey

Anonymkode: 1d04f...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 23.47, Zienna skrev:

Det er altfor strevsomt og tidkrevende å få rent mellom fugene, og skitne fliser/fuger er ekkelt.  Bruker minst 2 timer hver uke for å gjøre rent. 

Høres ut som du har brukt for sterke midler til å rengjøre med. Fugene er blitt mye bedre de siste årene og om man bruker fugeimpregnering eller fugeforsegler så skal det ikke være så stress. 

Anonymkode: 9df68...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men til spørsmålet til TS: jeg hadde gått for hvit matt på vegger og mineral grey på gulv.

Men jeg hadde nok gått for tilvalg her. Dra på modena og velg noen andre. Gjerne 60x60cm på gulv. 

Anonymkode: 9df68...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men til spørsmålet til TS: jeg hadde gått for hvit matt på vegger og mineral grey på gulv.

Men jeg hadde nok gått for tilvalg her. Dra på modena og velg noen andre. Gjerne 60x60cm på gulv. 

Anonymkode: 9df68...2d0

Kan ikke så store gulvfliser skape problemer for tilpasning til fall? 

Anonymkode: 60649...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+7. 

Men hadde definitivt gått for 60*60, med 2mm fuge i en farge som bare var hakket lysere enn flisene. Og små fliser + nedsenk i dusjen for å sikre fall. 

Så impregnerer man fugene med en gang, gjerne i to omganger. Og gjentar årlig. 

Vi har dette på to bad, vaskerom og i stor gang. Renhold er kjempeenkelt. Eneste stedet vi nå og da må frem med børste og kraftig middel er 5-6 ganger i året i dusjhjørnet. 

Anonymkode: 92386...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke så store gulvfliser skape problemer for tilpasning til fall? 

Anonymkode: 60649...79c

Nei, da har du en murer av den eldre garde.

Man lager oftest nedsenket sone med andre fliser i dusjsonen (typisk 10x10cm i dusj som du skal ha)

Anonymkode: 9df68...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

4+7. 

Men hadde definitivt gått for 60*60, med 2mm fuge i en farge som bare var hakket lysere enn flisene. Og små fliser + nedsenk i dusjen for å sikre fall. 

Så impregnerer man fugene med en gang, gjerne i to omganger. Og gjentar årlig. 

Vi har dette på to bad, vaskerom og i stor gang. Renhold er kjempeenkelt. Eneste stedet vi nå og da må frem med børste og kraftig middel er 5-6 ganger i året i dusjhjørnet. 

Anonymkode: 92386...f9e

Helt enig.

Anonymkode: 9df68...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...