Gå til innhold

Menn straffes hardere enn kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn er vår tids pariakaste.

https://www.dagbladet.no/kultur/menn-straffes-hardere-enn-kvinner-det-bor-skape-debatt-og-refleksjon/69815963

Undersøkelsen viser at kvinner som kjørte med rus har nesten dobbelt så stor sjanse for å bli dømt til betinget fengsel, og dermed slippe å sone. Kvinner får oftere redusert straff i retten, og de får større straffereduksjoner enn menn. Menn risikerer dessuten å få økt straff i retten. Det gjør ikke kvinner.

Anonymkode: 37b25...ece

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for linken.

Alle som bidrar til å synliggjøre urettferdighet og kynisme som folk er for naive til å ta inn over seg, fortjener en klapp på skulderen og en påskjønnelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten vet at det er kvinner som føder barn så det gir mening at de får mildere straffer selv om det ikke er rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.7.2018 den 14.43, hocane skrev:

Staten vet at det er kvinner som føder barn så det gir mening at de får mildere straffer selv om det ikke er rettferdig.

Men når mennene er låst inne, hvem skal da befrukte hennes egg? 

Men ved nærmere ettertanke så har vi jo barn til salgs! Problem løst. Enten du velger fjøs metoden med innsprøytning eller  en annen metode. Takk og lov for ulovlig men ikke straffbar menneskehandel via india😀 god helg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 14.7.2018 den 18.26, AnonymBruker skrev:

Menn er vår tids pariakaste.

https://www.dagbladet.no/kultur/menn-straffes-hardere-enn-kvinner-det-bor-skape-debatt-og-refleksjon/69815963

Undersøkelsen viser at kvinner som kjørte med rus har nesten dobbelt så stor sjanse for å bli dømt til betinget fengsel, og dermed slippe å sone. Kvinner får oftere redusert straff i retten, og de får større straffereduksjoner enn menn. Menn risikerer dessuten å få økt straff i retten. Det gjør ikke kvinner.

Anonymkode: 37b25...ece

Jeg kan ikke generalisere, men har hørt av en del venninner om hvordan de klarte å sjarmere seg ut av en situasjon med politiet etter for eks. å ha kjørt for fort. Jeg ble tatt to ganger og fikk bøter begge gangene (kunne også velge noen dager i fengsel). Ikke at jeg ikke skulle fått straff, men det var ikke noe snakk om å slippe bot og kun få en advarsel. Så tja...

PS: kommentaren min er ikke ment som noe furtent av typen "Kvinner slipper unna med alt fordi de er kvinner" eller at menn er vår tids pariakaste. Jeg kan ikke generalisere på basis av noen få observasjoner, og jeg gjør det heller ikke. Men det er bare en observasjon jeg har gjort meg og som jeg stiller meg litt undrende til.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, #Kvitre skrev:

Men når mennene er låst inne, hvem skal da befrukte hennes egg? 

Men ved nærmere ettertanke så har vi jo barn til salgs! Problem løst. Enten du velger fjøs metoden med innsprøytning eller  en annen metode. Takk og lov for ulovlig men ikke straffbar menneskehandel via india😀 god helg. 

 

Trenger kun 1 mann for å befrukte 100 kvinner. Hadde det vært 100 menn og 1 kvinne hadde det ikke blitt mye unger gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...